آذربایجان غربی

وزیر صمت از واردات کالاهای غیر ضروری به ارزش 5.5 میلیارد یورو طی سال گذشته به کشور خبر داد و گفت: جلوگیری از واردات غیر ضروری به کشور درراستای حمایت از تولید داخل بوده است.
تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در راستای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زیرساخت‌های آنها، تسهیل سرمایه‌گذاری و استقرار فعالان اقتصادی در منطقه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان‌غربی منعقد شد.
وزیر صمت به منظور روان‌سازی و تسهیل در تردد و ترانزیت، از ظرفیت‌های مرزی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و پایانه‌مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور بازدید کرد.
وزیر صنعت و معدن تجارت از فعالیت یک هزار واحد در حوزه صنعت فرش بافی در سطح کشور خبر داد و گفت: صادرات فرش ایران نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی معادن طلا در تکاب خبر داد و گفت: طرح توسعه معادن تکاب در دست مطالعه و بررسی است و با توجه به ظرفیت منطقه طی روزهای آینده با حضور مسوولین استانی  و وزارت صمت با برگزاری جلسه‌ای برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه را مصوب خواهیم کرد.
یادداشت/شیوع کرونا تحول عظیمی در جهان و سبک زندگی تمام افراد به وجود آورد و صدمات جانی و مالی بسیاری را بر جوامع بشری تحمیل کرده است و تداوم آن طی یکسال گذشته باعث شد تا فعالیت بسیاری از صنوف و کسب و کارهای خدماتی دچار مشکل شود و در مقابل فعالیت بسیاری از کسب وکارهای آنلاین و اینترنتی رونق یابد.

منطقه سیلوانا به عنوان یکی از ۱۹ منطقه جهان که دارای اکسیژن خالص است به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان‌غربی و ایران شناخته شده است. وجود چشمه‌ها و دریاچه‌هایی که از آب شدن طبیعی برف ارتفاعات به‌وجود می‌آیند منطقه‌ای بکر و بسیار زیبا به وجود آورده است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا؛

بستری 973 بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی از بستری 973 بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد هفت نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان‌ خود را ازدست داده‌اند.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی اردیبهشت امسال، ۱۱۵ میلیون و ۹۶۵ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان معامله شد و ارزش معامله‌های این بازار طی ماه گذشته در استان بیش از ۹۹۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال بود که در مقایسه با فروردین ماه، کاهش دارد.
معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی؛

اولین اهدای عضو آذربایجان‌غربی در سال 1400


 معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کبد مرد 44 ساله‌ ارومیه‌ای که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.
فرماندار خوی از تکمیل زیر ساختهای مناطق زلزله زده بخش قطور با تخصیص اعتبار 300 میلیاردی خبر داد وگفت: 50 درصد این اعتبارات تخصیص یافته و بیش از 30 طرح زیر بنایی در بیش از 20 روستای منطقه در حال اجراست.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: طبق آمارهای موجود پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم در سال زراعی جاری به بیش از ۶۹۴ هزار تن در سطح استان برسد که از این میزان ۳۹۴ هزار تُن مازاد بر مصرف بوده و انتظار داریم تحویل مراکر خرید تضمینی گندم شود.