مشروح اخبار

رئیس سازمان تجارت جهانی ایران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

سوء مدیریت مشکل اقتصاد ایران / دولت سایه درآمریکا تصمیم گیرنده است

آخرین روزهای سکانداری ترامپ در کاخ سفید در حال اتمام است، به طوری که تا چند هفته دیگر ترامپ باید قدرت را در اختیار حزب رقیبش قرار دهد، حزب رقیبی که 5 سال پیش در توافق برجام شرکت کرد و بعد از روی کار آمدن ترامپ از برجام خارج شد و این روزها با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید خبرها حکایت از بازگشت مجدد امریکایی ها به برجام می کند، به نوعی کاهش تحریم ها در راه است.
مدتها پیش قول هایی به کوله بران برای ساماندهی و بیمه داده شد که روزی کاغذ باقی ماند آیا مشکل اصلی کوله بران هستند؟ یا مافیای قاچاق و کسانی که در این راه سودهای هنگفت به جیب می زنند؟!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: استدلال‌های اعضای مجمع تشخیص را نسبت به FATF می‌دانم، امکانی برای تصویب لوایح مرتبط با آن وجود ندارد.
محمود پاک نیت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برگزاری جشنواره فجر در اوضاع کنونی سودمند نیست

محمود پاک نیت بازیگر سریال «پس از باران» گفت: فرق تماشای فیلم در سینما با اکران آنلاین همانند لذت تماشای فوتبال داخل استادیوم با تماشای فوتبال از تلویزیون است، آن حس و حالی که در سالن سینما است و آن لحظه ای که با دیدن یک صحنه خنده دار همه می خندند و یا یک لحظه درام که همه سالن احساسی می شوند خیلی با تماشای فیلم در منزل تفاوت دارد.
«مصطفی هاشمی طبا» در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

صادرات موتور محرک صنعت

کشورمان زودتر از کشورهایی که امروزه خود را یک کشور صنعتی می دانند وارد حوزه صنعت شد، اما دلایلی مانند جنگ تحمیلی، تحریم ها و بی مدیریتی برخی از مسئولان موجب شد که برخی از صنایع در کشورمان از کشورهای دیگر عقب بیفتد.
دیپلمات و سفیر سابق ایران در آلمان در گفتگو با پرسون:

خودکفایی در بخش نفت و گاز راه خنثی سازی تحریم‌ها

تا زمانی که تلاش نکنیم در بخش نفت و گاز خودکفای داخلی شویم، نمی‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم. ما نباید نفت خام و میعانات گازی را صادر کنیم یعنی باید آنقدر پالایشگاه و پتروشیمی بزنیم که بتوانیم محصول نهایی داشته باشیم. از طرفی باید در بخش کشاورزی، بخش دارو و تجهیزات پزشکی به قدری پیشرف کنیم که تحریم‌ها را خنثی کنیم.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم، گفت: شرایط ما با سال ۲۰۱۵ متفاوت است آن روز که درباره برجام مذاکره می‌کردیم، ۶ شمشیر قطعنامه و «پی ام دی» بالای سر ما بود اما این شمشیرها امروزشکسته شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است.
عزت الله مهرآوران در گفتگو با پرسون:

مردم «بچه مهندس 4» را دوست خواهند داشت

عزت الله مهرآوران بازیگر سریال «بچه مهندس 4» گفت: خیلی از حضورم در سریال «بچه مهندس» خوشحالم، چون نقش بامزه ای است و می تواند در این روزهای تلخ خنده را بر لب تماشاگران بیاورد و پیش بینی من این است که کار خوبی از آب در بیاید و مردم کار را دوست خواهند داشت.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون:

کاهش وابستگی بودجه به نفت؛ از حرف تا عمل

اصلاح ساختار بودجه هنوز جای کار دارد و یک موضوع زمان‌بر است. بحث کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت خام و میعانات گازی کاری نیست که یک شبه اتفاق بیفتد اما این دلیل نمی‌شود که با یک بیش برآورد در بودجه، کسری بودجه را نسبت به سال جاری بیش‌تر کنیم بلکه باید در کنار درآمدهای مالیاتی، درآمدهایی که قابل اتکا باشند را ایجاد کنیم تا بتوانیم مصارف بودجه عمومی را جبران کنیم.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

قانون امنیت جامع مایه ننگ فرانسه است

دولت مکرون نتوانست مردم را با شیوه‌های عادی کنار بزند و بر آن‌ها غلبه کند به همین دلیل برای سرکوب مردم و گرفتن منافع واقعی آن‌ها و افزودن به هزینه زندگی آن‌ها، آزادی‌های مدنی مردم را سلب می‌کند تا ابزار اعتراض مردم را از آن‌ها گرفته باشد. در واقع دولت به نقض آزادی‌هایی پرداخته است که حداقل از 200 سال گذشته پرچم افتخار فرانسوی‌ها بوده و خود را پیشتاز آزادی می‌دانستند.
نائب رئیس هیئت پارلمانی دوستی ایران و سوریه در گفتگو با پرسون:

افق‌های مشارکت استراتژیک ایران و سوریه

ایران با سوریه روابط بسیار نزدیک و استراتژیک دارد. سوریه در موقعیت ژئوپلیتیک بسیار حساسی واقع شده است و تأمین کننده این روابط، تأمین کننده منافع دو کشور است و اولین سفر فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه به ایران نشان‌دهنده اهمیت روابط دو کشور و اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای سوریه است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

عدم توجه به واقعیت‌های اقتصادی در بودجه 1400

در حالی‌که دولت در تمام این سال‌ها اذعان و ادعا داشته و مکرر تأکید دارد که به علت مسائلی مثل تحریم یا مشکلات انتقال بانکی باید منابع حاصل از فروش نفت را در بودجه پایین پیش‌بینی کند اما در بودجه ۱۴۰۰ شاهد افزایش 249 درصدی منابع درآمدی حاصل از فروش نفت در منابع بودجه عمومی کشور هستیم که توسط دولت پیش‌بینی شده است. از طرفی سهم مالیات از 40 درصد در بودجه سال 13۹9 به 30 درصد در بودجه ۱۴۰۰ تنزل پیدا کرده است یعنی به جای این‌که بودجه 1400 به منابع درآمد غیرنفتی وابسته شود و از نفت فاصله بگیرد، عکس آن اتفاق آفتاده است.
توضیحات عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون:

ساختار بودجه 1400 و گام‌های مجلس در راستای اصلاح آن

کل بودجه سال 1400، دو هزار و 4۰۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی دولت است و یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی است. اصلاح ساختار بودجه در دستور کار مجلس است و مجلس به دنبال این است که بودجه 1400 براساس 12 مؤلفه اصلاح ساختار بودجه شکل بگیرد. بحث درآمدهای پایدار، کاهش تأثیر درآمدهای نفتی در بودجه و مالیات برخی از این مؤلفه‎ها هستند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

پیشرفت‌های علمی ایران دشمنان را عصبانی کرده است

اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته‌ای و دفاعی، کشور را به سمت قوی‌تر شدن پیش برده است. البته دشمنان دردسرها، نابسامانی‌ها و رخدادهای غمباری را برای کشور ما ایجاد کردند اما واقعیت این است که مسیر رو به رشد حرکت علمی جمهوری اسلامی ایران به ما کمک کرده است تا در عرصه فناوری‌های هوافضا، درمان بیماری‌ها، دستیابی به انواع رادیوداروها و... پیش برویم.آزار و اذیت دشمن برای توقف پیشرفت‌های چشمگیر و فعالیت دانشمندان جوان و پرتجربه‌ در کشور کاملاً مشهود است و آخرین اقدام آن‌ها که ترور ناجوانمردانه‌ شهید فخری‌زاده بود، گواه این ادعا است.
تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

سکوت مجامع بین المللی عامل بی‌پروا شدن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیست

سکوت در برابر جنایات رژیم آل صعود و اعتلاف همراهش، جنایات علیه زنان، کودکان و مردم غیر نظامی در یمن، حملات شدید و نظامی، قحطی بی‌سابقه در یمن، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، جنایات پلیس امریکا علیه سیاهپوستان و ملت امریکا نشان می‌دهد که با یک خفقان غیر قابل توجیه از سمت سازمان‌های بین المللی روبرو هستیم.
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در گفت و گو با پرسون تشریح کرد:

وضعیت بورس و مذاکرات برجام

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: در صورت توافق دوباره در برجام، دو چشم انداز قابل تصور است؛ نخست چشم انداز وضعیت عملیاتی و صادراتی بنگاه ها و همچنین تامین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه ها برای تولید بهتر از گذشته خواهد بود. اما چشم انداز دیگر، افت قابل توجه نرخ ارز ناشی از آثار پیش بینی تقویت ارزش پول ملی است.
سازمان آگهی های پرسون