کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

اهداف پشت پرده ترور شهید محسن فخری زاده

تحلیل‌های متفاوتی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا وجود دارد که به احتمال بسیار زیاد رژیم اشغالگر قدس به این دلیل دست به این اقدام زده است که هزینه مذاکره را برای دولت آینده آمریکا بالا ببرد و پای آمریکا را به وسط میدان رویارویی نظامی با ایران بکشاند.

حسن رحیمی روشن کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص احتمال دولتی بودن ترور شهید فخری زاده، اظهار داشت: ترور شهید فخری زاده حادثه تلخی بود که اتفاق افتاد. ملت ما اولین بار نیست که با این دست مسائل مواجه می‌شوند و متأسفانه این بار نیز دستان سیاه ترور یک دانشمند بلندپایه را از ملت ما گرفته است.

رحیمی روشن بیان کرد: احتمال دولتی بودن این ترور قریب به یقین است چرا که دست رژیم اشغالگر قدس پشت این ماجرا است، همانگونه که در ماجرای ترورهای مشابه قبلی هم بوده است. البته این مسلم است که افراد میدانی و عامل، افراد مزدور و اجیر شده از داخل هستند که این مسئله حساسیت ویژه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور را می‌طلبد که این رخنه‌های اطلاعاتی را ببندند تا مجدداً شاهد این‌گونه عملیات‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: در این زمینه به دو بازدارندگی نیاز داریم که یکی ناکام گذاشتن ترورها در صحنه عمل است یعنی اگر تیم‌های ترور در میدان عمل ناموفق باشند، بازدارندگی تقویت می‌شود و به راحتی جرأت نمی‌کنند مجدداً دست به چنین اقدامی بزنند و دیگری بالا بردن هزینه برای چشمه اصلی این ترورها، رژیم صهیونیستی است چرا که اگر هزینه برای این رژیم بالا برود دست به چنین اقدامی نمی‌زند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این‌که ترور شهید فخری‌زاده جنبه بین المللی دارد و تروریسم دولتی است، عنوان کرد: امروز همه رژیم‌هایی که حتی با جمهوری اسلامی ایران زاویه دارند، برای حفظ ظاهر هم که شده این اقدام را محکوم کردند ازجمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، انگلستان و حتی برخی از مقامات سابق آمریکا. بنابراین مقامات وزارت خارجه باید بخش حقوقی ماجرا را پیگیری کنند و هزینه حقوقی و سیاسی این مسئله را برای دشمن بالا ببرند.

حسن رحیمی روشن تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس علاوه بر دانشمندان هسته‌ای ایران، نمونه این ترورها را در مورد دانشمندان عراقی، مصری و حتی آلمانی داشته است، بنابراین رژیمی نیست که به شرایط بین‌المللی، حقوق بین‌المللی و مقررات بین‌المللی پایبند باشد.

عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به مسائل بین‌الملل نباید ما را از هدف‌مان دور کند و باید هزینه سیاسی و حقوقی چنین اقداماتی را برای رژیم اشغالگر قدس و همدست احتمالی‌اش آمریکا، بالا ببریم. ضمن این‌که به بازدارندگی میدانی و ناکام گذاشتن ترورها در صحنه عمل توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به مسائل بین‌الملل نباید ما را از هدف‌مان دور کند و باید هزینه سیاسی و حقوقی چنین اقداماتی را برای رژیم اشغالگر قدس و همدست احتمالی‌اش آمریکا، بالا ببریم. ضمن این‌که به بازدارندگی میدانی و ناکام گذاشتن ترورها در صحنه عمل توجه ویژه داشته باشیم.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص بازتاب‌های این ترور در سطح جهان و رسانه‌ها گفت: این بازتاب بدیهی است چرا که این ترور در این بازه زمانی یک اقدام منحصر به فرد است از این دیدگاه که آمریکا در حال تحویل و تحول دولت است و در یک دوران گذار قرار دارد، جمهوری اسلامی ایران نیز در این حالت قرار دارد و در چند ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

ترامپ و آخرین تلاش‌ها برای ضربه زدن به ایران

بازرسان آژانس یا جاسوسان غرب؟!


وی در ادامه تشریح کرد: این مسئله به لحاظ سیاسی دارای اهمیت زیادی است چرا که تحلیل‌های متفاوتی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا وجود دارد که به احتمال بسیار زیاد رژیم اشغالگر قدس به این دلیل دست به این اقدام زده است که هزینه مذاکره را برای دولت آینده آمریکا بالا ببرد و پای آمریکا را به وسط میدان رویارویی نظامی با ایران بکشاند.

حسن رحیمی روشن در پایان افزود: اهمیت مسئله ایجاب می‌کند که در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب وسیعی داشته باشد و از این رو تحلیل‌ها و تفسیرهای متفاوتی از شبکه‌های مختلف بین‌المللی، ماهواره‌ای، تلویزیونی و شبکه‌های مجازی اینترنتی را شاهد بودیم.

223192

مطالب مرتبط