منطقه ای محروم با مردمانی محروم؛

بابا نان داد/ بابا نان را قسطی خرید!

فضای این روزهای کشور، ما را دلتنگ وعده های انتخابات ریاست جمهوری می کند تا دوباره چشم انتظار مسئولانی جدید با وعده های شیرین و رویایی باشیم تا حداقل امید به آینده و رویای اقتصادی قوی  و مردم شاد مرهمی بر دل های زخم دیده مردم شریف ایران باشد.

سجاد سیف- مدیرمسئول

به گزارش سایت خبری پرسون، - عکس دردناکی که روز گذشته در فضای مجازی در خصوص فروش قسطی نان در زابل و قصرقند در استان سیستان و بلوچستان یا در رودان و دشتی در استان هرمزگان منتشر شد نشان از وخامت اوضاع اقتصادی مردم کشور دارد.

آنقدرحساب قسطی مردم در پیش نانوایان زیاد شده که دیگر حتی خیریه ها هم از پس برآورد هزینه ها بر نمیایند تا پدری شرمنده خانواده خود نشود و کودکان سر گرسنه بر بالین نگذارند.

سیستان و بلوچستان سالها که زمینگیر خشکسالی شده و رد نمک تفتیده بر جای جای خاکش دیده می‌شود. خاک شور و نبود آب، زمین‌های کشاورزی را سوزانده و باغ‌های موز و خرما را خشکانده است. این عوامل سبب شده مردم محروم این منطقه بیش از گذشته فقیر شوند و تنها منتظر درآمد یارانه ای ماهانه خود باشند تا امورات بگذرانند.

ماهیگیران کوچک اجازه دارند فقط در سواحل تور بیندازند، اما کشتی‌های تجاری بزرگ ذخایر دریا را آنقدر شخم زده‌اند که دیگر سهمی به تور ماهیگیران خرده پا نمی‌افتد.

دلخوشی سیستان و بلوچستانی‌ها به همین بندر چابهار و اسکله‌های کلانتری و بهشتی است که این روز‌های تحریم و کرونا سوت و کورشان کرده و ماه به ماه است که کشتی در آن لنگر نمی‌اندازد تا کارگران فقیر بارهایش را به دوش بگیرند و جابه‌جا کنند و نانی درآورند.


بیشتر بخوانید؛

تعطیلی و قطع سهمیه در انتظار نانوایی‌های متخلف


خبرها حاکی از آن است که مردم برای خرید نان قسطی باید کارت ملی ارایه دهند. اما فرماندار هرمزگان این اخبار را رد کرده و گفته همچین موضوعی صحت ندارد.

در این راستا سپاه پاسداران خدمات بسیاری در قالب کمک‌های مومنانه، توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی به شهروندان نیازمند، اقشار کم درآمد، خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و هر شهروندی که برای تامین کالا‌های اساسی با مشکل مواجه است، ارائه می‌دهد. اما این اقدامات کافی نیست و مشکلات شهرستان های محروم ایران باید از پایه حل شود و برای مردم این شهرها شغل و درآمد کافی در نظر بگیرند.

فضای این روزهای کشور ما را دلتنگ وعده های انتخابات ریاست جمهوری می کند تا دوباره چشم انتظار مسئولانی جدید با وعده های شیرین و رویایی باشیم تا حداقل امید به آینده و رویای اقتصادی قوی و مردم شاد مرهمی بر دل های زخم دیده مردم شریف ایران باشد.

223455