مشروح اخبار

دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

آمریکا به دنبال بهانه برای ماندن در عراق است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مردم عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشور خود هستند و تا به امروز در مراحل مختلف مخالفت خود را از طریق ایجاد مزاحمت برای نیروهای آمریکایی نشان دادند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

روزهای سیاه در انتظار بازارهای مالی غرب

اگر اخبار بعدی به سیاق موج اول باشد و دولت‌ها به سمت تعطیلی کسب و کارها بروند، یک ریزش بسیار سنگین را در بازارهای مالی دنیا با مرکزیت وال استریت خواهیم داشت چرا که در این‌صورت سودآوری شرکت‌ها کم می‌شود و تمایل افراد برای سرمایه گذاری در این بازارها کاهش خواهد یافت. تعطیلی بلند مدت کسب و کارها باعث می‌شود تولیدات انجام نشود، وقتی تولیدات انجام نشود وضعیت شرکت‌ها بهم می‌ریزد و اولین خروجی آن، سقوط بازارهای مالی است.
گزارش پرسون از بازگشت پرسر و صدای عادل؛

چه خوش بازگشتی آقای فردوسی پور

برنامه « فوتبال 120» به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور و با اجرای حمید محمدی هفته گذشته پس از مدت ها به روی آنتن شبکه ورزش صدا و سیما رفت و با استقبال بالای مخاطبان مواجه شد.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: بودجه سندی است که در آن تمام حساب و کتاب کشور همانند دریافت ها و پرداخت ها مشخص می شود. این سند بسیار حائز اهمیت و قابل احترام است. انتظارها بر این بود که دولت با این سند جدی و محترمانه رفتار کند. چون بی احترامی و بی‌اعتبار کردن دولت بی احترامی به ملت است.
رییس جمهوری با بیان اینکه تاثیر تحریم در خرید واکسن ممکن است موجب گران‌تر شدن خرید ما شود، اظهار کرد: البته این را هم بگویم که واکسنی به غیر از کواکس را هر زمان وزارت بهداشت ما اعلام کند که مورد اعتماد است ما حاضریم آن را خریداری کنیم
رییس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن میلاد عیسی‌بن مریم (ع) به رهبر کاتولیک‌های جهان، نوشت: بکارگیری سلوک زندگی آن حضرت که همواره با شفقت و مهرورزی عجیبن بود، می‌تواند راهگشای چالش‌های اجتماعی و فرهنگی بشر، مرهمی بر آلام آن و دریچه نجاتی برای رهایی از مشکلات باشد.
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در گفتگو با پرسون:

علاج مشکلات اقتصادی کشور در گرو تمرکز بر مسائل داخلی

تقریباً همه اندیشمندان و صاحب نظران در هر حیطه‌ای حتی با گرایشات سیاسی مختلف تأکید دارند که نگاه به داخل و توجه به توانمندی‌های داخلی راه حل برون رفت از مشکلات است. خوشبختانه در داخل کشور توانمندی‌ها، منابع مادی و ظرفیت‌های مختلف گسترده‌ای وجود دارد که مهم‌ترین منابع انسانی است که بسیار ارزشمند می‌باشد و مشارکت گسترده مردم از جمله نخبگان، فرهیختگان، صاحب نظران، دانشمندان و متخصصان حوزه‌های مختلف در امور، رویکردی است که می‌تواند حلال همه مشکلات باشد.

فریبا نادری بازیگر سریال «ستایش» گفت: زمانی که سر کار بودم خداروشکر به کرونا مبتلا نشدم، اما زمانی که در منزل در قرنطینه خانگی بودم متاسفانه به این ویروس مبتلا شدم، اما همانند بعضی از همکاران خیلی رسانه ای نکردم.
ورزش بانوان در طی سالیان اخیر به موفقیت های فراوانی در حوزه های مختلف دست یافته است و قایقرانی از آن دسته ورزش هایی است که علاقمندان و طرفداران خاص خودش را به ویژه در میان بانوان دارد.
رئیس‌جمهور گفت: افتتاح‌های اخیر ضربه بزرگی به استکبار جهانی است که می‌خواستند ایران را تعطیل کنند.آنها در تصورات خامشان می‌خواستند مردم را در صف‌های طولانی گرفتن نان قرار دهند.
چین یکی از مهم ترین شرکای اقتصادی کشور ماست؛ کشوری پرجمعیت که خود را به اقتصاد برتر دنیا رسانده و توانسته در دو دهه اخیر به قدری روابط تجاری خود را به کشورمان نزدیک کند که این روزها شریک نخست تجاری ایران شده است و حتی رضایت مسئولان کشورمان را جلب کرده تا قرارداد 25 ساله اقتصادی را از آن خودش کند.
یادداشت/ مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یاور صدیق انقلاب» نامیده شد، یکی از چهره ‏های برجسته ‏ای است که به لحاظ اُسوه بودنش ایجاب می‏کند یاد و نام او همیشه زنده باشد...
نگاه سیاسی به حوزه بهداشت و درمان، یک نگاه مخرب است که از یک سو تلاش بسیاری از پژوهشگران را عملا زیر سئوال می برد و از سوی دیگر اینکه این نوع نگاه می تواند در کار پژوهشگران تاخیر و حتی ناامیدی ایجاد نماید.

رییس جمهوری با بیان اینکه در زمینه کرونا هیچ نگرانی برای تولید و تهیه واکسن نداریم، گفت: هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت درمان همه توان خود را به کار گرفتند و برنامه‌ریزی کردند هم واکسن از داخل و خارج در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هم امیدواریم واکسن داخلی در ماه‌های آینده به تولید برسد.
کارشناس و تحلیلگر مسائل اروپا در گفتگو با پرسون:

عملکرد ضعیف اتحادیه اروپا در مدیریت بحران کرونا

اتحادیه اروپا یک سلسله کمک‌های اقتصادی و بسته‌های تحریک اقتصادی را مصوب کرد اما در بخش شیوه تخصیص آن در بین کشورهای اروپایی اختلافات جدی پیش آمد. آمارها نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی به شدت دچار مشکل شده است. با توجه به این‌که ساختار کشورهای اروپایی عمدتاً ساختارهای سرمایه‌داری است، بحران بیکاری و آسیب دیدن بخش مصرف باعث آسیب‌های جدی اقتصادی شده است و خروجی سیاست‌های اتحادیه اروپا خروجی قابل لمسی نبوده است و اقتصاد کشورهای اروپایی بین 15 تا 35 درصد رو به کوچک شدن است.
زرگر در گفت و گو با پرسون؛

ایران در خاورمیانه نقش کلیدی دارد

یک کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: تاثیر انتخاب بایدن در اقتصاد کشور کوتاه مدت نیست. یعنی نباید انتظار داشته باشیم اقتصاد کشور در مدت کوتاهی شکوفا شود و همه تحریم ها برداشته شود.
نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی در گفتگو با پرسون:

عملکرد سیستم ایمنی هر شخصی نسبت به کرونا متغیر است

دکتر نوشین کیانپور؛ متخصص بیمارهای عفونی گفت: بعد از اینکه بدنتان ویروس مذکور مثلا ویروس کرونا را به طور کامل از بین برد زیرمجموعه‌ای از آنتی‌بادی‌ها و حافظه سلولی ایجاد می‌شود که آماده حفاظت از شما در برابر برخورد مجدد با ویروس هستند با این وجود این عملکرد سیستم ایمنی در هر شخصی نسبی است و نمی توانیم به صورت مطلق درباره آن نظر داد.

سازمان آگهی های پرسون