مشروح اخبار

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در همه جای دنیا قیمت را عرضه و تقاصا تعیین می کند. مطمئن باشید که اگر همین امروز اعلام کنند که خودروسازها می توانند محصولات خود را با قیمت آزاد بفروشند، در طول یک ماه قیمت خودرو 30 درصد ریزش می کند.
کارشناس مرکز مطالعات راهبردی سپاه در گفتگو با پرسون:

نظام اقتصادی ایران به یک انقلاب نیاز دارد

در حوزه‎های مختلف خصوصاً در حوزه اقتصاد نیاز است یک باز مهندسی صورت گیرد و حقیقت این است که نظام اقتصادی ما به یک انقلاب نیاز دارد انقلابی که نظام اقتصادی ما و 8 نظام زیر مجموعه آن را اصلاح کند. نظام گمرکی ما مریض است و ما قاچاق قانونی داریم، نظام بانکی ما مریض است و همه پرونده‌های فساد اقتصادی به بانک‎ها ختم می‌شود، نظام بیمه و نظام‌های مختلف اقتصادی ما مریض هستند و این مسئله باعث شده است که ارکان اقتدار ملی آسیب ببیند.
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت در حد توان نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله بودجه لحاظ می‌کند،‌ گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت‌های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری‌های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفت.
امریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به شکل های گوناگون به دنبال ضربه زدن به مردم و نظام بودند، آنها در ابتدای انقلاب با حمایت «صدام» رئیس جمهور دولت بعثی عراق جنگ نظامی به پا کردند که با مقاومت مردم ایران بعد از 8 سال از مسیر جنگ نظامی مایوس شدند.
گزارش پرسون از آشفته بازار دارو؛

مافیای دارو؛ فرزند ناخلف «کرونا» و «بی نظارتی ها»

هجوم جامعه برای خرید داروهای خاص که هنوز واقعیت درمانی آنها به صورت رسمی تایید نشده است، توانست این بار در حوزه دارو و و درمان مافیای بسیار گسترده ای در سطح استان کردستان و حتی کشور ایجاد نماید.

مدیر اسبق بانک مرکزی در گفت و گو با پرسون؛

دلار تک نرخی سبب کاهش فساد و رانت می شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضرعرضه و تقاضا باهم برابر نیستند. وقتی که عرضه و تقاضا باهم برابر نباشد عملا نمی توانیم ارز را تک نرخی کنیم.
یک مقام صنفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

آب شدن بازار بستنی فروشان / کافی شاپ های اجاره ای ورشکسته شدند

ویروس کرونا نفس برخی از صنف ها را به تنگ آورده ، یکی از این واحدهای کسب و کار بستنی و آبمیوه فروشان سطح شهر است، چرا که افراد جامعه برای در امان ماندن از این ویروس ناشناخته کمتر در جامعه تردد می کنند و تمایلی به تهیه بستنی و آبمیوه ندارند؛ از سوی دیگر گرانی مواد اولیه تهیه بستنی افزایش قیمت این کالا را به وجود آورده و توان خرید را کاهش داده است.
پرسون دلایل عدم موفقیت ایران در مستطیل سبز را بررسی می کند؛

فوتبال ایران و هزاران راه نرفته در مسیر توسعه و پیشرفت

چندین و چند سال از آخرین موفقیت فوتبال ایران در سطح آسیا می گذرد و با شکست مجدد پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، زنگ خطر در راستای بررسی دلایل عدم موفقیت فوتبال کشورمان در آسیا به صدا در آمده است.
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفتگو با پرسون:

لزوم ارائه راهکار درآمدی برای بودجه از سوی نمایندگان مجلس/ بازار نفتی رو به رونق قرار دارد

نفت به عنوان مهم ترین درآمد ایران به حساب می آید، چه در رژیم طاغوت و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودجه کشور براساس درآمد نفتی محاسبه می شد.
رئیس پلیس فتای پایتخت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

نیروی انتظامی در تلاش است که آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را بررسی و شناسایی کند و راه‌های مقابله با این آسیب‌ها را به سازمان‌ها و ارگان‌های ذی مدخل گوشزد کند تا با همکاری سازمان‌های مختلف از طریق پیشگیری‌های وضعی، آسیب‌پذیری‌ها را کاهش دهیم.
گفتگوی پرسون با پژوهشگر تاریخ موسیقی ایرانی؛

زمانی که پیک «صبا» به موسیقی ایران وزیده شد

رسالتی که برای درهم‌آمیختن موسیقی ایرانی و نوازندگی ویولن بر دوش «علی نقی وزیری» بود را ابوالحسن صبا عهده‌دار شد.
یک وکیل دادگستری گفت: در صورتی که اعضای هیئت مدیره شرکت ها به نظرات کارشناسی وکلا اهمیت دهند این قشر با مشاوره های حقوقی موثر می توانند در تحقق شعارسال تاثیرگذار باشند.
رییس قوه مقننه گفت: آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم و آنچه که به مصلحت آنهاست از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود، روی چشم می‌گذاریم
کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون:

آل سعود مهره دست نشانده امریکا در منطقه

رژیم آل سعود در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین بازوهای دست نشانده امریکا در منطقه است. حمایت‌های سیاسی غرب از این رژیم‌ دست نشانده به منظور بهره‌برداری از منابع مالی و بهره‌برداری اقتصادی از رژیم آل سعود و همچنین استفاده از آن‌ها به عنوان نشانه‌های خود در منطقه برای برهم زدن شرایط منطقه است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش 21 درصدی تولید خودرو در کشور/ قیمت ها همچنان در سراشیبی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت:« به طور متوسط 21 درصد افزایش تولید خودرو نسبت به سال گذشته صورت گرفته است، البته کارخانه ای مانند ایران خودرو 58 درصد میزان تولیداتش نسبت به سال گذشته رشد داشته و کارخانه سایپا نیز میزان تولیداتش افزایش داشته اما به میزان ایران خودرو نبوده است.»
در فاصله چند ساعت مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

آیا پرسپولیس ایران ماموریت نیمه تمام خود را در قاره کهن کامل می کند؟

بدون شک حضور پرسپولیس ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا مهم ترین رویداد ورزشی کشور در روزهای سرد و تلخ کرونایی جهان است که قهرمانی این تیم می تواند کمی از بار اندوه و غم آلود جامعه مخصوصا در میان هواداران فوتبال بکاهد.
سازمان آگهی های پرسون