کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

نقش رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند ایرانی و سکوت غرب

دولت ایالات متحده آمریکا، ترامپ و مسئولین این دولت در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده سکوت کردند و فقط یکی دو تا از سناتورهای دموکرات نزدیک به بایدن اظهارنظر کردند و هدف آن‌ها از این اظهارنظر نیز باز کردن خط سازش برجام‌های 2 و3 و ... در دولت بایدن بود. کشورهای تأثیرگذار در اتحادیه اروپا مانند آلمان، انگلستان و فرانسه نیز به جای این که ترور را به عنوان یک اقدام خشونت بار محکوم کنند و خواستار مجازات عاملین باشند، فقط ابراز همدردی کرده و ایران را به خویشتن‌داری دعوت کردند.

رضا عابدی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اعتراف صریح رسانه‌های غربی به دخالت اسرائیل در ترور شهید فخری زاده، گفت: بسیاری از ملاحظاتی که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا در گذشته داشتند در زمان ترامپ کنار گذاشته شد و آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی، آن ظاهرسازی‌های فریبنده و ژست‌هایی که در حوزه حقوق بشر در بحث تروریست می‌گرفتند را کنار گذاشتند.

عابدی در ادامه اظهار داشت: دولت ایالات متحده آمریکا، ترامپ و مسئولین این دولت در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده سکوت کردند و فقط یکی دو تا از سناتورهای دموکرات نزدیک به بایدن اظهارنظر کردند و هدف آن‌ها از این اظهارنظر نیز باز کردن خط سازش برجام‌های 2 و3 و ... در دولت بایدن بود.

وی افزود: کشورهای تأثیرگذار در اتحادیه اروپا مانند آلمان، انگلستان و فرانسه نیز به جای این که ترور را به عنوان یک اقدام خشونت بار محکوم کنند و خواستار مجازات عاملین باشند، فقط ابراز همدردی کرده و ایران را به خویشتن‌داری دعوت کردند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: همین نگاه همراه گونه اروپایی‌ها، نشان‌دهنده همدستی و همراهی آن‌ها با آمریکا و رژیم صهیونیستی است. تقسیم کار پلیس بد پلیس خوب شدن در زمان خروج آمریکایی‌ها از برجام و دعوت ایران به خویشتن داری توسط اروپایی‌ها، نمونه دیگری از همکاری اروپایی‌ها با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

تقسیم کار پلیس بد پلیس خوب شدن در زمان خروج آمریکایی‌ها از برجام و دعوت ایران به خویشتن داری توسط اروپایی‌ها، نمونه دیگری از همکاری اروپایی‌ها با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین تشریح کرد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و به طور مشخص امارات متحده عربی، عربستان سعودی و بحرین نیز ابتدا سکوت کردند اما بعد از این‌که شواهد و قرائن از نقش رژیم صهیونیستی در این ترور شدت گرفت و پس از این‌که احساس کردند ایران در ابعاد سیاسی، حقوقی، نظامی و امنیتی به این ترور واکنش نشان خواهد داد، برای این‌که در افکار عمومی به همراهی با رژیم صهیونیستی متهم نشوند و تبعات واکنش نظام جمهوری اسلامی ایران دامن آن‌ها را نگیرد، مجبور شدند با فاصله و آن هم نه با شدت، این اقدام را محکوم کنند.

رضا عابدی در پایان در خصوص تمرکز رژیم صهیونیستی برای حذف دانشمندان هسته‌ای و دفاعی ایران عنوان کرد: رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که با حذف دانشمندان هسته‌ای ایران می‌تواند رعب و وحشت را درمیان مردم و مسئولین ما ایجاد کند و هزینه فعالیت‌های هسته‌ای را برای جمهوری اسلامی ایران بالا ببرد و ایران را به سمت کنار گذاشتن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و دفاعی و سازش پیش ببرد و با توجه به نقش مهم و برجسته شهید فخری‌زاده در فعالیت‌های هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داد.


بیشتر بخوانید:

خون شهید فخری زاده قفل های هسته ای کشور را باز کرد

اهداف پشت پرده ترور شهید محسن فخری زاده


223349