محمود پاک نیت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برگزاری جشنواره فجر در اوضاع کنونی سودمند نیست

محمود پاک نیت بازیگر سریال «پس از باران» گفت: فرق تماشای فیلم در سینما با اکران آنلاین همانند لذت تماشای فوتبال داخل استادیوم با تماشای فوتبال از تلویزیون است، آن حس و حالی که در سالن سینما است و آن لحظه ای که با دیدن یک صحنه خنده دار همه می خندند و یا یک لحظه درام که همه سالن احساسی می شوند خیلی با تماشای فیلم در منزل تفاوت دارد.

محمود پاک نیت بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: تصویربرداری سکانس های بنده در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی حسن نجاریان به تازگی به پایان رسیده و هم اکنون در منزل در حال مطالعه چند فیلمنامه هستم که ببینیم انشالله در آینده چه پیش خواهد آمد.

بازیگر سریال «جشن سربرون» پیرامون این سریال و تجربه همکاری با مجتبی راعی اظهار کرد: «جشن سربرون» هشتمین تجربه همکاری بنده با مجتبی راعی است و در این سریال بازیگرانی همچون حسین محجوب، لاله اسکندری ، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، مهدی فقیه، مرحوم کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، رامین ناصر نصیر، سیامک اشعریون و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

محمود پاک نیت در خصوص نقش خود در این سریال اضافه کرد: در سریال «جشن سربرون» نقش یک خان به نام فتح الله خان را ایفا می کنم، وی یک آدم جاه طلب و یکی از خوانین استان فارس در دوران مشروطه است که می خواهد با انگلیسی ها ارتباط برقرار کند و ...


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با عزت الله مهرآوران: مردم «بچه مهندس 4» را دوست خواهند داشت
گفتگو با سپند امیر سلیمانی: رعایت پروتکل های بهداشتی شوخی است


وی در پاسخ به اینکه آیا تجربه همچنین نقشی را در کارنامه بازیگری اش داشته یا خیر، گفت: من نقش خان زیاد بازی کرده ام، به عنوان مثال در سریال «پس از باران» نقش خان را ایفا کرده ام، اما جنس بازی ام و شخصیتم در سریال «جشن سربرون» با بقیه سریال ها بسیار تفاوت دارد و شخصیت فتح الله خان در این سریال در عین منفی بودن برایم بسیار جذاب بود.

بازیگر سریال «شب دهم» با ابراز تاسف نسبت به درگذشت کریم اکبری مبارکه گفت: همکاری من با کریم اکبری مبارکه به 15 سال پیش و سریال «وارث» به کارگردانی کاظم بلوچی باز می گردد، که وی در آن سریال دستیار کارگردان بود، پس از آن در این سالها همیشه با همدیگر در تماس بودیم تا اینکه در سریال «جشن سربرون» با هم همبازی شدیم.

وی در همین راستا ادامه داد: ایشان بسیار انسان والا، متواضع و به معنای واقعی کارش را خیلی دوست داشت، پس از شنیدن این خبر ناگوار بسیار متاثر شدم که چرا در این سن باید این هنرمند را از دست بدهیم و از همین جا به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت می گویم.

بازیگر سریال «پس از باران» با اشاره به سختی های کار بازیگری در ایام کرونا، تصریح کرد: اینکه در حین کار همیشه استرس دارید که مبادا به این ویروس مبتلا شوید بر روی کار تاثیر منفی می گذارد و عوامل را آزار می دهد، البته این استرس و آزار در همه مشاغل وجود دارد، اما چون در شغل ما امکان استفاده از ماسک وجود ندارد، استرس و تاثیرش بیشتر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این استرس در ارائه نقش بازیگر نیز تاثیر دارد یا خیر، گفت :قطعاً بی تاثیر نیست چون مقداری از تمرکز و توجه آدم صرف رعایت پروتکل ها و عدم ابتلا به این ویروس می شود و این استرس تمرکز بازیگر را از بین می برد و این کار را سخت تر می کند.

بازیگر سریال «پدر سالار» در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها اذعان کرد: بله در همین سریال «جشن سربرون» یک پزشک همراه ما بود که عوامل را چک می کرد و اگر کوچکترین علائم ویروس کرونا و یا حتی سرماخوردگی مشاهده می شد، برای آزمایش اقدامات لازم انجام می شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها تصریح کرد: در گروه های فیلمبرداری آدمهایی هستند که به حقوقشان نیاز دارند و از این طریق امرار معاش می کنند، اگر فیلمبرداری ها متوقف شود چه کسی هزینه زندگی آنان را پرداخت خواهد کرد، تهیه کننده هرگز با تعطیلی فیلمبرداری به عوامل دستمزد نخواهد داد، همین اتفاق در اردیبهشت امسال هم افتاد که نزدیک به دو ماه فیلمبرداری ها متوقف شد.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد: البته این مستلزم این است که دولت حمایتی از تهیه کننده ها انجام دهد و خسارت پروژه و عوامل را به تهیه کننده پرداخت کند، که البته آن هم با وجود این همه مشکلات کشور دارد، قطعاً نشدنی است.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با فلور نظری: هنرمندان در دوران کرونا مثل یتیم بودند
گفتگو با قربان نجفی: بازیگران بی دفاع ترین آدم ها در مقابله با کرونا هستند


بازیگر سریال «روزی روزگاری» در خصوص وضعیت معیشتی هنرمندان در این روزها و حمایت مسئولان ذیربط اذعان کرد: من حمایت خاصی از هنرمندان مشاهده نکرده ام، هرچند که شنیده ام که از بچه های تئاتر حمایتی شده است اما من چیز خاصی ندیدم و شاید بوده که من متوجه آن نشدم.

پاک نیت در خصوص اکران آنلاین فیلم ها و پخش فیلم تئاتر از تلویزیون و تاثیرش در این شرایط کرونایی اظهار کرد: اکران آنلاین در شرایط فعلی قطعاً کمک کننده است، اما طبیعتاً جایگزین سینما نخواهد بود، تصویری که شما در سینما مشاهده می کنید خیلی با پخش در تلویزیون متفاوت است.

وی در ادامه افزود: فرق تماشای فیلم در سینما با اکران آنلاین همانند لذت تماشای فوتبال داخل استادیوم با تماشای فوتبال از تلویزیون است، آن حس و حالی که در سالن سینما است و آن لحظه ای که با دیدن یک صحنه خنده دار همه می خندند و یا یک لحظه درام که همه سالن احساسی می شوند خیلی با تماشای فیلم در منزل تفاوت دارد.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در پایان پیرامون برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره فجر در ایام کرونایی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره طبیعتاً هزینه زیادی دارد و در این اوضاع کنونی سودمند نیست، با این وضعیت کرونا اعتقاد من بر این است که مخارج برگزاری جشنواره را صرف آدم های نیازمند همین صنف کنند، چرا باید این هزینه دور ریخته شود، می توان فیلم ها را با هزینه خیلی پایین داوری کرد و از بهترین ها تقدیر کرد.

224694

مطالب مرتبط