نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

پیشرفت‌های علمی ایران دشمنان را عصبانی کرده است

اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته‌ای و دفاعی، کشور را به سمت قوی‌تر شدن پیش برده است. البته دشمنان دردسرها، نابسامانی‌ها و رخدادهای غمباری را برای کشور ما ایجاد کردند اما واقعیت این است که مسیر رو به رشد حرکت علمی جمهوری اسلامی ایران به ما کمک کرده است تا در عرصه فناوری‌های هوافضا، درمان بیماری‌ها، دستیابی به انواع رادیوداروها و... پیش برویم.آزار و اذیت دشمن برای توقف پیشرفت‌های چشمگیر و فعالیت دانشمندان جوان و پرتجربه‌ در کشور کاملاً مشهود است و آخرین اقدام آن‌ها که ترور ناجوانمردانه‌ شهید فخری‌زاده بود، گواه این ادعا است.

عباس مقتدایی خوراسگانی نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص جزئیات موضوعات بازدارنده امنیتی برای ترور دانشمندان و جایگاه علمی کشور در دنیا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های مهمی در عرصه‌های علم و فناوری داشته است و شاید همین اتکاء به دانش بومی و خود اتکایی ایران سبب شده است که دشمنان ما از روی عجز به حذف فیزیکی روی آورند و ترور را در دستور کار خود قرار دهند.

مقتدایی افزود: اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه هسته‌ای و دفاعی، کشور را به سمت قوی‌تر شدن پیش برده است. البته دشمنان دردسرها، نابسامانی‌ها و رخدادهای غمباری را برای کشور ما ایجاد کردند اما واقعیت این است که مسیر رو به رشد حرکت علمی جمهوری اسلامی ایران به ما کمک کرده است تا در عرصه فناوری‌های هوافضا، درمان بیماری‌ها، دستیابی به انواع رادیوداروها و... پیش برویم.

وی ادامه داد: آزار و اذیت دشمن برای توقف پیشرفت‌های چشمگیر و فعالیت دانشمندان جوان و پرتجربه‌ در کشور کاملاً مشهود است و آخرین اقدام آن‌ها که ترور ناجوانمردانه‌ شهید فخری‌زاده بود، گواه این ادعا است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید در چند بعد فعالیت کند. یکی حمایت از پیشرفت‌های علم و فناوری در قالب بودجه و مقررات و قوانین مورد نیاز برای این کار است که بستر مناسب‌تری ایجاد شود و در بودجه ۱۴۰۰ در برنامه هفتم توسعه که ۵ سال آینده کشور را در بر می‌گیرد به این نکته توجه ویژه خواهد شد. کما اینکه در سال‌های گذشته علی‌رغم همه موانع مالی که برای کشور ایجاد شد، بودجه‌های خوبی به بخش علم و فناوری برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شد.

عباس مقتدایی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این باید در عرصه‌های حفاظتی و امنیتی و در ابعاد سیاست خارجی و عرصه دیپلماتیک فعالانه‌تر عمل کرده و کارهای ویژه‌ای انجام داد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از نهادها و سازمان‌های بین المللی برای دفاع از دستاوردهای‌ کشور و حفاظت از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در ابعاد حقوقی نیز موضوعی است که در دستور کار کشور قرار دارد و بخشی از آن عملیاتی شده و بخش دیگر آن هم در آینده در جهت پیشبرد اهداف کشور عملیاتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

ترور چهره‌های علمی، خدشه‌ای به پیشرفت‌های کشور وارد نمی‌کند

ترس دشمنان از اقتدار علمی ایران


عزم جزم مجلس برای صیانت از حقوق ملت ایران

نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی با شاره به این‌که مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن مجموعه‌ای از اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: اگر ظرف دو ماه آینده طرف‌های غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکنند، ایران از پروتکل الحاقی خارج می‌شود و از ادامه فعالیت در برجام خودداری خواهد کرد.

مقتدایی ادامه داد: علاوه بر این مصوبه، دولت جمهوری اسلامی ایران از سوی مجلس موظف شده است که نسبت به تأمین نیاز اورانیوم کشور در جهت استفاده از ماشین‌های با کیفیت و کارایی بیش‌تر در خصوص استاندارهایی که باید رعایت شود، اقدام نماید.

وی افزود: رسیدن به اهداف مختلف در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در داخل کشور و در سطح بین‌المللی و ارتباط با مجامع برای تأمین منافع ملی آحاد مردم و کشور در دستور کار است و مجلس، دولت، شورای امنیت ملی و سایر دستگاه‌ها بر این موضوع که ایران باید فعالانه عمل کند اتفاق نظر دارند.

پیشرفت‌های علمی ایران خار چشم دشمنان

نائب رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس معیارهای علمی جهانی، جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و فناوری و رشد علمی در سطح بین المللی رتبه اول دنیا را دارد و این نشان می‌دهد که کشور ما در زمینه نیروی انسانی و سرعت حرکت برای دستیابی به بالاترین حد از مرزهای دانش وضعیت بسیار خوب و ممتازی دارد.

بر اساس معیارهای علمی جهانی، جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و فناوری و رشد علمی در سطح بین المللی رتبه اول دنیا را دارد و این نشان می‌دهد که کشور ما در زمینه نیروی انسانی و سرعت حرکت برای دستیابی به بالاترین حد از مرزهای دانش وضعیت بسیار خوب و ممتازی دارد.

وی با بیان این‌که ما نباید به این حد از رشد علمی قانع باشیم، اشاره کرد: نیروی انسانی کشور ما به گونه‌ای است که در بسیاری از زمینه‌ها کارهای نشد را انجام داده‌ایم و دانش ما بومی شده است و هدف اصلی اعتلای جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی است.

عباس مقتدایی در پایان گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیار خوبی را داشته است و باید این راه را ادامه دهیم. آزار و اذیت دشمنان ما تا زمانی است که احساس کنند می‌توانند ما را متوقف کنند، اگر این مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و از یک حدی عبور کنیم از آن پس دنیا با یک ایران بسیار قوی مواجه است و همه تلاش مسئولان کشور در این جهت است که بتوانیم به سرعت این راه را طی کنیم و آزار و اذیت‌های دشمنان را ناکام بگذاریم.

223831