تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

سکوت مجامع بین المللی عامل بی‌پروا شدن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیست

سکوت در برابر جنایات رژیم آل صعود و اعتلاف همراهش، جنایات علیه زنان، کودکان و مردم غیر نظامی در یمن، حملات شدید و نظامی، قحطی بی‌سابقه در یمن، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، جنایات پلیس امریکا علیه سیاهپوستان و ملت امریکا نشان می‌دهد که با یک خفقان غیر قابل توجیه از سمت سازمان‌های بین المللی روبرو هستیم.

عماد نجار تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص بی‌تفاوتی سازمان‌های بین المللی در کشتار کودکان در جنگ بیان کرد: رژیمی که به رژیم کودک کش شهرت دارد برای رسیدن به اهداف جنایتکارانه و پلید خود از هیچ ترفند و روشی دریغ نمی‌کند و به اقدامات ناجوانمردانه و جنایتکارانه ‌دست می‌زند.

نجار افزود: یکی از بی‌شرمانه‌ترین اقداماتی که این رژیم جعلی و غاصب انجام می‌دهد ایجاد عدم امنیت برای فلسطینیان سرزمین فلسطین است یعنی با ایجاد شرایط رعب و وحشت و تهدید امنیت آن‌ها، به شهادت رساندن زنان و کودکان فلسطینی، بازداشت غیرقانونی و شکنجه کردن آن‌ها در زندان شرایط را به گونه‌ای رقم می‌زند که جامعه فلسطین احساس نا امنی کند و شرایط را برای ادامه زندگی در این سرزمین نا امن بداند و با اولین و کوچک‌ترین تهدید از سوی رژیم صهیونیستی مناطق خود را ترک کنند تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند سرزمین‌های فلسطین را به اشغال خود دربیاورند.

وی در ادامه گفت: این روش از روش‌های بسیار قدیمی رژیم صهیونیستی است یعنی حتی قبل از تأسیس این رژیم منحوس، صهیونیست‌های ساکن سرزمین فلسطین با اقدامات تروریستی، تهدید، ربودن زنان و کودکان و نوجوانان فلسطینی سعی می‌کردند عرصه را برای ادامه زندگی در این سرزمین‌ها تنگ کنند.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به این‌که تا قبل از سال 1948 شاهد فعالیت گروه‌های تروریستی متعددی در سرزمین‌های فلسطین بودیم، عنوان کرد: این گروه‌ها اقدامات تروریستی زیادی انجام می‌دادند، اقداماتی که باعث به شهادت رسیدن جمع کثیری از فلسطینی‌ها می‌شد و در کنار این اقدامات تروریستی، محاصره روستاهای کوچک و به شهادت رساندن تک تک اهالی این مناطق را شاهد بودیم.

عماد نجار تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد که می‌توان به سکوت جامعه بین‌المللی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی به عنوان یکی از دلایل آن اشاره کرد چرا که باعث بی پروا شدن این رژیم جنایتکار شده است.


بیشتر بخوانید:

رفتار سازمان ملل متحد درمورد یمن یک رفتار تشریفاتی است


وابستگی سازمان‌های بین‌المللی به آمریکا

وی تشریح کرد: نهادهای بین المللی وابسته به آمریکا و منابع مالی آن‌ها هستند. تا یک دوره‌ای برخی از کشورها و ملت‌ها دچار این فریب بودند که سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیر مجموعه‌های آن می‌توانند صلح و امنیت بین المللی برقرار کنند اما پس از مشاهده مکرر تأیید و سکوت این مجامع خصوصاً سازمان ملل و شورای امنیت در برابر جنایات متعددی که از سوی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و در حال حاضر توسط مرتجعین منطقه‌ای صورت می‌گیرد، دنیا به این آگاهی رسید که سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن تنها خواسته‌های کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را برآورده می‌کند.

سازمان ملل بر خلاف خواسته مردم جهان، لیست ائتلاف علیه یمن که جنایات بزرگی را در این کشور فقیر انجام می‌دهند، از لیست سیاه خارج کرد و به نوعی جنایات این ائتلاف علیه ملت یمن را تأیید کرد که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه اظهار داشت: سکوت در برابر جنایات رژیم آل صعود و اعتلاف همراهش، جنایات علیه زنان، کودکان و مردم غیر نظامی در یمن، حملات شدید و نظامی، قحطی بی‌سابقه در یمن، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، جنایات پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان و ملت امریکا نشان می‌دهد که با یک خفقان غیر قابل توجیه از سمت سازمان‌های بین المللی روبرو هستیم. طبیعی است که وقتی هزینه‌های یک مجموعه را کشور دیگری تأمین می‌کند، این سازمان مجبور است خواسته‌های آن کشور را برآورده کند.

نجار ادامه داد: در حال حاضر رژیم آل سعود یکی از نوکران بی چون و چرای آمریکا به حساب می‌آید و در برابر خواسته ملت عربستان هم ایستادگی می‌کند و در حال برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی است و کشورهای دیگر را نیز به برقراری ارتباط تشویق می‌کند در حالی‌که مردم عربستان از این موضوع خوشحال نیستند و به شدت اعتراض کردند.

وی افزود: متأسفانه آنچه مشاهده شد این بود که سازمان ملل بر خلاف خواسته مردم جهان، لیست ائتلاف علیه یمن که جنایات بزرگی را در این کشور فقیر انجام می‌دهند، از لیست سیاه خارج کرد و به نوعی جنایات این ائتلاف علیه ملت یمن را تأیید کرد که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

عماد نجار در پایان گفت: دلیل سازمان ملل برای انجام چنین اقداماتی، تن دادن به خواسته رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با محور قدرتمند مقاومت در منطقه است چرا که این محور رشد بسیار زیادی داشته و فرامنطقه‌ای عمل کرده است و قدرت دفاعی خود را علاوه بر منطقه در دیگر نقاط دنیا هم تأثیرگذار کرده است.

223833