گزارش و گفتگوی اختصاصی

بررسی میدانی «پرسون» از مشکلات بیماران کرونایی؛

هزینه های نجومی درمان کرونا جان بیماران را به لب رساند!

نگاهی به هزینه های تمام شده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا حکایت از آن دارد که این بیماری برای اغلب مبتلایانش گران تمام می شود؛ بیمارانی که در اوج نگرانی و ترس بخاطر ابتلا به ویروس کرونا همچنان باید نگران هزینه های سنگینی باشند که متحمل خواهند شد.
سیزدهمین دوره حراج تهران، روز جمعه (26 دی ماه 99) برگزار شد و در مجموع 109 اثر هنری به ارزش 87 میلیارد و 942 میلیون تومان به فروش رسید، این درحالی است که با یک حساب و کتاب ساده مشخص می شود که این مبلغ با حقوق یک ماه 46 هزار کارگر برابری می کند.
نماینده مردم تهران در گفتگو با پرسون؛

کاهش عجیب بودجه نانو شبیه به ترور علمی است

علی خضریان بیان کرد: سال ۹۷ ستاد نانو از بودجه خوب و قابل توجهی بهره‌مند بود اما در سال ۹۸ بودجه ستاد یکباره نصف شد. این مسئله نکته مهمی را گوشزد می‌کند که متاسفانه مسولان امر در حوزه اجرایی به بودجه و آثار حوزه فناوری نانو توجه جدی نداشته‌اند و این ستاد را با مشکل مواجه کرده‌اند.
جعفرقنادباشی، گفت: رسانه های امریکایی گسترده ترین ابزار را در اختیار دارند؛ اما ناتوان در آرام سازی اوضاع و شرایط جامعه به هنگام رخداد حادثه کنگره بودندو این مساله موجب بی اعتمادی مردم شد.
گزارش«پرسون» از وضعیت ارز بلوکه شده ایران؛

ضرورت باز شدن گره های دیپلماتیک /خارجی ها پول ایران را می دهند!؟

توقیف شناور کره جنوبی در آب های خلیج فارس، دوباره پرونده پول های بلوکه شده ایران در کره و سایر کشورها را داغ کرد. براساس آمارهای غیررسمی، ایران بین 100 میلیارد دلار تا 120 میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده دارد که به دلیل وجود تحریم های آمریکا، امکان آزادسازی آنها وجود ندارد.
تجریشی در گفتگو با پرسون:

قانون هوای پاک مجری و متولی مشخصی ندارد

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از خلاء های قانون‌ هوای پاک این است که مجری و متولی آن به صورت شفاف در قانون مشخص نشده و ما در ۳ سال گذشته از جایگاه متولی این قانون عمل کرده‌ایم.
زنگنه در گفت و‌گو با پرسون؛

ترامپ به زودی به سزای اعمالش می رسد

یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: ترامپ با توجه به آنکه مردم جامعه و طرفدارانش را تشویق به تشویش عمومی کرده است، استیضاح به عنوان یک اقدام قانونی برای مجازات ترامپ انجام می شود.
دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد عنوان کرد: عده ای معتقدند که مناطق آزاد نقشی در رونق تجارت و درآمدزایی کشور ندارند، در حالی که هیئت هایی از طرف مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام این مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی را بررسی کردند و گزارش های بسیار ارزشمندی از مثبت ارزیابی کردن این مناطق تهیه شده است.
اگرچه افزایش قیمت موبایل و تبلت در ایران فرمول مشخصی ندارد، اما برخی اصول همواره بر بازار حاکم هستند، مثلا براساس یک اصل کلی با توجه به اینکه تلفن همراه و تبلت کالاهایی وارداتی، محسوب می شوند تغییر تعرفه گمرکی واردات، تاثیر مستقیمی بر قیمت این محصولات دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با پرسون؛

منافع دلار ارزان باید به دست مردم برسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که اختصاص دلار 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان به رانت و سواستفاده منجر شد، گفت: دولت و مجلس قصد دارند منافع نرخ ارز نیمایی به دست مردم برسد.
همه ساله در فصل سرما که وارونگی هوا رخ می دهد و اگر وزش باد و بارندگی جریان نداشته باشد آلودگی هوا در کلانشهرها بیشتر نمایان می شود.
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در گفت و گو با پرسون:

آیا مواد فروش ناظم الاطبای جنوبی دستگیر شد؟

سرهنگ دوستعلی جلیلیان از دستگیری موادفروش ناظم الاطبای جنوبی که بیش از ۹ سال اقدام به فروش موادمخدر در این محل می کرد، خبرداد.
ریزش بورس پس از دوره‌ای از رونق، از جمله اتفاقاتی بود که سرمایه‌گذاران را با شوکی شدید مواجه کرد و اکنون چنین گفته می‌شود که بازگشت اعتماد و تعادل به آن زمان‌بر است.

جهانگیر الماسی بازیگر سریال «پس از باران» گفت: زمانی که آقای زم در حوزه هنری بود، نمیدانم چرا گفتند که الماسی طاغوتی است، رفتم پیششان گفتم چرا این حرف را می زنید؟ پدر من کارمند راه آهن بوده است و برای اینکه امرار معاش کند مجبور بودیم در زمستان از زنجان به اهواز سفر کنیم.
گزارش «پرسون» از آخرین وضعیت ممنوعیت کشت برنج جز در دو استان شمالی؛

نارضایتی برنجکاران دیگر نقاط کشور/ به ما بگویید؛ برنج شمال، برای کشورکافیست؟!

ممنوعیت حق کشت برنج در مناطق کم بارش با کمتر از ۸۰۰ میلی‌متر، از موضوعاتی است که در بسیاری از کشورها به‌عنوان یک قانون تخلف‌ناپذیر به آن نگاه می‌شود؛ در حالی که به نظر می رسد در کشور ما مانعی قدرتمند در برابر این‌گونه تخلف ها وجود ندارد.
شیوع ویروس کرونا اقتصاد کشور را به‌شدت درگیر خودکرده است. به‌طوری‌که درهمین دوران ،بسیاری از مشاغل به حالت نیمه تعطیل درآمده اند و البته کسب‌وکارهای خرد ،بیشتر، تحت‌فشار این ویروس قرارگرفته‌اند.
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لایحه بودجه 1400، اختلاف دولت و مجلس

تعامل بین دولت و مجلس، خصوصاً در حوزه بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه تعامل بین مجلس و دولت وجود نداشته باشد، اجرای قانون بودجه با مشکل مواجه می‌شود و خسارت آن نیز متوجه مردم و کشور خواهد شد.
ملازهی در گفت و گو با پرسون؛

رد‌پای ترامپ در خاورمیانه باقی خواهد ماند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سیاست های ترامپ در منطقه خاورمیانه ادامه خواهد داشت و بایدن تنها تغییراتی در تاکتیک با وی دارد.
جانجان در گفت و گو با پرسون؛

دلار کمتر از 18 هزار تومان قابل تصور نیست

یک کارشناس اقتصادی با بیان این که افراد تازه وارد به بازار سرمایه صبوری لازم را ندارند گفت: سهام در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.
عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس تهران بیان کرد: بعضی از نمایندگان دنبال جوسازی و عوام فریبی هستند و خیلی اطلاعات دقیقی ندارند و بیهوده اظهارنظر می‌کنند که دولت را به هر قیمتی تضعیف کنند.
گزارش «پرسون» از سایت های دوربین مخفی در فضای مجازی؛

ترساندن افراد تا حد مرگ/ دختران جوان وکودکان قربانی گردانندگان دوربین مخفی

«شما در مقابل دوربین مخفی هستید» جمله ای که می تواند با خنده ای تمام و یا برعکس، به مشاجره ای وحشتناک و گاهی به مدتها ادامه روندی قانونی برای اعاده حیثیتتان منجر شود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک طبق خود اظهاری خودشان که در مرداد ماه امسال مورد ارزیابی قرار گرفته به وظیفه خود در قبال قانون هوای پاک عمل نکرده‌اند.
سازمان آگهی های پرسون