شریف در گفت‌و‌گو با پرسون؛

ائتلاف میان اصولگریان و اصلاح طلبان منتفی است

دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: اجماع بر گزینه اعتدال گرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تا به امروز منتفی است و اصلاح طلبان از گزینه مورد نظر خود حمایت می‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، یک دیدگاه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، صحبت از اجماع اصولگرایان و اصلاح طلبان روی یک گزینه اعتدال گرا است. در این بین علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس و همچنین علی مطهری، نائب رئیس سابق مجلس از گزینه های احتمالی هستند.

برای تصریح بیشتر این موضوع خبرنگار سیاسی پرسون، گفت و گویی با احمد شریف، دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاحات ایران داشته که به شرح ذیل است.

احمد شریف با بعید دانستن این موضوع بیان کرد: بر اساس راهبرد نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، کاندیدهایی مورد تائید اند که اصلاح طلب باشند. بنابراین تا به امروز صحبت از ائتلاف مطرح نشده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که اعضای جبهه ی اصلاح طلبان به راهبرد تدوین شده خود پایبند هستند؛ تکرار رخداد انتخابات سال 92 و یا 96 بعید است.

این فعال اصلاح طلب افزود: جبهه اصلاحات از کاندیدای اصلی خودش در انتخابات 1400 حمایت می‌کند تا در صورت پیروزی شاهد یک روی کار آمدن یک دولت اصلاح طلب باشیم نه یک دولت اعتدالی که شبیه شرکت سهامی است که هر کس به فکر سهم خویش است.

احمد شریف تصریح کرد: طبیعی است اصلاحات در انتخابات شاخص ترین چهره های خود را وارد گود رقابت کند. محمدرضا عارف، محسن رهامی، محسن هاشمی، پزشکیان، جهانگیری و کواکبیان افرادی هستند که تاکنون برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند. البته باید منتظر ماند و بعد از ثبت نام و تائید صلاحیت. از سوی شورای نگهبان است که نهاد اصلاحات کاندیدای نهایی را انتخاب می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظریف در انتخابات از سوی اصلاح طلبان شرکت می‌کند گفت: ایشان بارها اعلام کرده اند تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند. ضمن این که ظریف با توجه به حضور در دستگاه دیپلماسی کشور حق حضور در احزاب سیاسی را نداشته است که بتوان به صراحت از گرایش سیاسی او صحبت کرد.

عضو جبهه اصلاحات ایران تصریح کرد: البته حدس من این است که وزیر امور خارجه در دایره ی اعتدال گرایان قرار دارد تا اصلاح طلبان.

شریف در پایان تاکید کرد: هرکسی که تعهدات اصلاح طلبی را بپذیرد می‌تواند در جرگه این جریان تعریف شود و اقدام به جلب حمایت جبهه اصلاح طلبان کند.

246776