قدیری ابیانه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

اصلاح طلبان شانسی برای انتخابات 1400 ندارند

سفیر سابق ایران در مکزیک و تحلیلگر مسائل استراتژیک گفت: تا انتخابات ریاست جمهوری یعنی تا 28 خرداد سال 1400، آمریکا با هدف تقویت اصلاح طلبان گشایش مختصری در تحریم ها ایجاد می‌کند. این اقدام به منظور تاثیرگذاری در انتخابات و فراهم کردن زمینه فشار و گرفتن امتیاز بیشتر است. بعد از انتخابات به خصوص اگر اصلاح طلب ها پیروز شوند؛ آمریکا فشارها را افزایش می‌دهد.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر پیشین ایران در مکزیک و تحلیلگر مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، در خصوص رقابت‌های انتخاباتی 1400 و کناره گیری کاندیداها به نفع یکدیگر گفت: یکی از خواص مناظره این است که نامزدها خودشان را به مردم و دیگر نامزدها معرفی می‌کنند و اگر در طی مناظره نامزدی به این نتیجه برسد که نامزد دیگر برتری دارد، شرعاً و عقلاً وظیفه دارد که اگر قصد خدمت به مردم را دارد به نفع فرد اصلح تر انصراف دهد.

قدیری ابیانه ادامه داد: بنابراین موردی ندارد که نامزدی بگوید که من به نفع فرد خاصی انصراف می‌دهم. حالا یا طرف را اصلح می‌داند یا اینکه امکان رأی آوردن خود را کم می‌داند.

وی در خصوص حضور اصلاح طلبان در رقابت انتخابات گفت: دولت آقای روحانی مورد حمایت اصلاح طلب‌ها بود. اصلاح‌طلب‌ها آن زمان اعلام کردند که مسئولیت انتخابات آقای روحانی را می‌پذیرند و نقاط کلیدی و حساس در دولت آقای روحانی در اختیار اصلاح طلب‌ها بود.

این سفیر پیشین کشور افزود: در انتخابات مجلس گروه‌های مختلف اصلاح طلب پیشتاز بودند. آقای مجید انصاری، اصلاح طلب حدود هفتاد هزار رأی آورد و آقای یامین پور که انفرادی شرکت کرد چند برابر آقای انصاری رأی آورد. بنابراین اصلاح طلب‌ها شانسی برای انتخابات 1400 ندارند.

قدیری ابیانه مطرح کرد: اصلاح طلب‌ها همیشه حمایت دشمنان کشورمان را دارند و تمام امکانات و رسانه‌های آمریکا، انگلیس، اسرائیل و سازمان های جاسوسی آنها و عربستان، اروپایی ها و تمام ضد انقلابیون اعم از سلطنت طلب و ساواکی و منافقین و چریک های فدایی و ریگی‎ها و خلاصه تمام ضد انقلابیون برای حمایت از اصلاح طلبان بسیج هستند.

وی ادامه داد: دشمنان برای انتخابات کشور در دو محور تلاش می‌کنند. یکی اینکه سعی می‌کنند نیروهای انقلاب را تخریب کنند و در سال های ۸۸ و۹۲و۹۶ این کار را کردند و هم زمان سعی می‌کنند نامزد اصلاح طلب‌ها را تقویت کنند؛ که در آن سال ها هم این کار را کردند و در سال۱۴۰۰هم همین طور است.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک افزود: آمریکا در زمان اوباما و ترامپ و اکنون ریاست جمهوری بایدن مایل به تاثیرگذاری در انتخابات ایران به نفع جریان اصلاحات است. آنها ترجیح می‌دهند که در ایران یک دولت غربگرا و فشارپذیر پیروز انتخابات باشد؛ چنین دولتی با زبان بین المللی آشنا نیست و امثال برجام را به کشور تحمیل می‌کند.

قدیری ابیانه بیان کرد: تا انتخابات ریاست جمهوری یعنی تا 28 خرداد سال 1400، آمریکا با هدف تقویت اصلاح طلبان گشایش مختصری در تحریم ها ایجاد می‌کند. این گشایش به منظور تاثیرگذاری در انتخابات و فراهم کردن زمینه فشار و گرفتن امتیاز بیشتر است. بعد از انتخابات به خصوص اگر اصلاح طلب ها پیروز شوند؛ آمریکا فشارها را چنان افزایش می‌دهد که مردم حسرت دوره‌ای که قیمت کالاها در هر ساعت گران می‌شد را داشته باشند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک در پایان تاکید کرد: استراتژی نهایی آمریکا تجزیه ایران و تصاحب منابع ثروت ایران به ویژه نفت و گاز است. رفع تحریم ها از سوی آمریکا توهم است. همان طور که امضای برجام تحریم‌های ایران را تشدید کرد.

247089