گزارش و گفتگوی اختصاصی

مسئول اندیشکده مطالعات امریکا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

فروپاشی جامعه امریکا نزدیک است

دکتر مجتبی صمدی، گفت: در سال های آینده، مشکلات و مسائل اقتصادی بسیاری که شیوع بیماری کرونا نیز بر این موضوع، دو چندان دامن زده است را شاهد خواهیم بود و فروپاشی در جامعه آمریکا را خواهیم داشت.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو پرسون:

مسئولان به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم باشند

با وجود همه مواهب الهی که در کشور وجود دارد و با حضور دانشمندان و متفکرین کشور ،شأن و مقام مردم کشور بالاتر از این جایگاه است. بنابراین مسئولان باید آستین‌های همت خود را بالا زده و از معیشت مردم دفاع کنند و مشکلات معیشت مردم را حل نمایند.
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

معمای بازگشت ایران و آمریکا به برجام!

اگر طرف‌های مقابل ما خصوصاً آمریکایی‌ها بخواهند موضع گذشته خود را داشته باشند، قطعاً بازگشت آمریکایی‌ها به برجام برای ما توأم با ضرر و زیان خواهد بود چرا که ما در خلال این 5 سال هزینه‌هایی را متحمل شدیم و در شرایط فرضی، ما با تحریم‌های گذشته به علاوه تحریم‌های بعد از برجام مواجه خواهیم بود که این به صلاح ما نیست.
در پی ناراحتی کردزبانها از صحبت های یک مجری تلویزیونی، بررسی شد؛

اشتباهات پر تکرار صداوسیما، از حدگذشته است! / به چالش کشیده شدن امنیت ملی با اظهارات نسنجیده مجریان

در شرایطی که همدلی و همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه گروه های زبانی و مذهبی در ایران به گواه تاریخ به‌ یک قاعده تاریخی حاکم بر مناسبات آنها و به سنگری مستحکم در برابر تهدیدات خارجی بدل شده است، هستند افراد و گروه هایی که دانسته و یا نادانسته در مقام تخریب این قاعده بر می آیند. مثل برخی مجریان صدا و سیما که این بار مجموعه خطاهایشان صدای نمایندگان مجلس را هم در آورده است.
رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پرسون:

موشک‌های جدید ایران خط و نشانی برای دشمن

موشک‌های ذوالفقار جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های جدیدی را پیدا کرده است. موشک‌های ذوالفقار همان موشک‌هایی بودند که پایگاه عین الاسد را درهم کوبیدند و در حال حاضر با قابلیت‌های بیش‌تر، جدیدتر، متنوع‌تر و مهم‌تر از همه قابلیت عبور از سامانه‌های ضد موشکی آمریکایی که هم خودشان از آن بهره‌مند هستند و هم آن را به کشورهای منطقه فروخته‌اند اما سال گذشته نتوانستد هیچ اقدامی علیه موشک ما انجام دهند، رونمایی شدند و این نشان‌دهنده ارتقاء بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.
بهادر عبدی، بازیکن سابق پرسپولیس تهران که سابقه حضور در تیم های مختلف لیگ برتر فوتبال کشورمان را دارد، معتقد است پرسپولیس در پایان فصل قهرمان لیگ برتر خواهد شد و این تیم یا پیروزی ارزشمند مقابل فولاد به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.
سلطانی در گفت‌وگو با پرسون؛

سهام داران خرد، تسلیم طمع خود شدند

یک اقتصاددان گفت: خودمان را فریب ندهیم، هیچ نقدینگی و قدرت اقتصادی وجود ندارد که وضعیت بازار بورس را به ثبات برساند.
به بهانه برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر؛

فجر و هزار سوال بی جواب!

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد مهدی طباطبائی نژاد از 12 بهمن الی 22 بهمن برگزار خواهد شد و با اینکه تقریباً ده روز تا آغاز این رویداد مهم سینمایی زمان باقیمانده است، اما بسیاری از سوالات در خصوص نحوه برگزاری آن بدون پاسخ مانده است.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

پشت پرده استیضاح ترامپ/ حذف از عرصه سیاسی

ابعاد سیاسی استیضاح در کنگره می‌تواند برای ترامپ و طیف جمهوری‌خواه، آثار و تبعات خاص خود را داشته باشد. به نظر می‌رسد نانسی پلوسی، طیف دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا و اعضایی که به دنبال این موضوع هستند، تلاش می‌کنند که جایگاه سیاسی بازگشت‌پذیر احتمالی ترامپ را نیز زیر سوال ببرند و نشان دهند که ترامپ صلاحیت بازگشت به انتخابات ریاست جمهوری یا طرفداری از فردی را ندارد.
از جمله صنایع آلاینده ای که در استان اصفهان فعال است و به واسطه سال ها فعالیت سهم بسیار زیادی در آلوده کردن محیط زیست این استان داشته است، باید به کارخانه ذوب آهن اشاره کرد؛ کارخانه ای نامدار و قدیمی که مدیرانش ترجیح می دهند با پرداخت سالانه عوارض آلایندگی، خود را از قصوری که در این حوزه مرتکب می شوند، تبرئه کنند.
یک کارشناس رسانه گفت: رسانه‌ها در انتخابات 1400 باید مطالبات مردم را منعکس کنند و برنامه‌های آینده کاندیدها را به خوبی بررسی کنند. رسانه‌ها باید برنامه کاندیدها را درخصوص مسایل داخلی و خارجی کدگذاری کنند تا در صورت منتخب شدن کاندید این کدها را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

شیوه مدیریتی اختاپوس در ایالات متحده/ افول امریکا

رحمت الله فیروزی پوربادی، گفت: آشوب های کنگره امریکا، نشان دهنده افول و نزول این کشور بوده و ابهت و اقتدار ظاهری را که به خود گرفته بودند، شکسته شد.
رئیس سابق سازمان توسعه تجارت در گفتگو با پرسون؛

خود تحریمی آفت توسعه صادرات / سیاست و تجارت به یکدیگر گره خورده است

این روزها امریکایی ها با اجرای تحریم های ظالمانه به صنعت نفت ایران موجب شده اند که مهم ترین گلوگاه درآمدزایی کشور را بگیرند و به نوعی درآمد کشور به واسطه فروش نرفتن نفت کاهش چشم گیری پیدا کند.
بازیگر سریال «دل» در گفتگو با پرسون:

شرایط هنرمندان تئاتر سخت تر از سینما است

کوروش تهامی بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: اوضاع تئاتر طبیعتاً روبراه نیست و شرایط تئاتر به این خاطر که نیاز به تمرین حداقل دوماهه نیز دارد، قاعدتاً سخت تر از سینما است و بچه های تئاتر نیز به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار دارند.
بررسی آمار مربوط به بازار مسکن پایتخت طی 20 سال گذشته حکایت از آن دارد که متوسط قیمت مسکن برای هر مترمربع در این مدت، 117 برابر شده و زمان انتظار برای خرید مسکن هم از 25 سال در سال 79 به 71 سال در سالجاری رسیده است.
سومین طرح تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) با پیگیری سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی کلید خورد و این در حالی است که از آبان سالجاری، تحقیق و تفحص از کفش ملی و هلدینگ آتیه صبا از زیرمجموعه های شستا هم آغاز شده است.
گفتگوی مفصل و خواندنی پرسون با لژیونر فوتسال بانوان ایران؛

فوتسال ایران شایستگی قهرمانی در جهان را دارد/ طرفدار سرسخت پرسپولیس هستم

نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی و لژیونر فوتسال بانوان ایران که سابقه دو قهرمانی در قاره آسیا را دارد و به تازگی به تیم الفتات کویت پیوسته، معتقد است فوتسال ایران لیاقت قهرمانی در جهان را دارد و فدراسیون فوتبال عملکرد مثبتی را در همین راستا و طی سالیان اخیر داشته است.
وزیر سابق نفت با بیان این که ایران به دلیل دخالت غرب در امور داخلی کشور FATF را نمی پذیرد گفت: پذیرش این کنوانسیون باعث بازخواست ایران در برخی مجامع بین المللی می شود.
درحالی که وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، درتازه ترین اظهاراتش از بیکاری قطعی یا خانه نشینی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر در حوزه گردشگری کشور پس از شیوع کرونا گفت، چندی پیش معاون گردشگری وزیر اعلام کرد که ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان این حوزه تاکنون بیکار شده‌اند.
به بهانه اشتباه عجیب داوری در دیدار پرسپولیس؛

دعا کنیم VAR هرچه زودتر به داد فوتبال کشورمان برسد!

دیدار پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان از سری مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر در حالی با برتری سرخپوشان به پابان رسید که اشتباه صد در صد داوری در این مسابقه ممکن بود باعث از دست رفتن سه امتیاز برای قرمزهای پایتخت و در نهایت دور شدن آن ها از رویای قهرمانی شود.