فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در گفتگو با پرسون:

جهش بلند صنعت دفاعی ایران در سال جهش تولید

جنگ‌های نوپدید، تهدیدات روز و بیانات مقام مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا نیروهای دفاعی کشور سبب شد که گام بسیار بزرگی در صنعت دفاعی و ساخت تجهیزات سامانه‌های نقطه زن و اتوماسیون و سامانه‌های دید در شب که یکی از آرزوهای دیرینه ما بود، برداریم و خوشبختانه امروز این تجهیزات به بهره‌برداری عملیاتی رسیده‌اند.

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تحول تجهیزات جدید نیروهای مسلح گفت: با توجه به رویکرد سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری فرمانده معظم کل قوا در خصوص سال جهش تولید، نیروهای مسلح و وزارت محترم دفاع در بُعد وسایل هوایی کارهایی را انجام داد که بی‌سابقه بوده است.

قربانی اظهار داشت: امسال با توجه به دستور فرمانده معظم کل قوا در بحث اورهال کردن بالگردها و قطعه‌سازی برای هوانیروز در صنعت دفاعی کشور سال بسیار ارزشمندی بود و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که قطعات بالگردی و اورهال ما کاملاً بومی‌سازی شده و توسط عزیزان ما در صنایع دفاع، شرکت‌های دانش بنیان و هوانیروز ساخته می‌شود و روی بالگردهای ما نصب می‌شود.

امروز قطعات بالگردی و اورهال ما کاملاً بومی‌سازی شده و توسط صنایع دفاع، شرکت‌های دانش بنیان و هوانیروز ساخته می‌شود و روی بالگردهای ما نصب می‌شود

قربانی ادامه داد: با توجه به نیاز و مطالبات عملیاتی به تجهیزات روز دنیا در جنگ‌های نوین و نوپدید، خوشبختانه ما در این خصوص از بهره‌مندی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: اولین مؤلفه برای گام برداشتن در این مسیر این بود که ما به وضعیت منطقه و تهدیداتی که دشمنان ما در چهار گوشه کشور برای ما به وجود می‌آورند، نگاهی ویژه‌ای داشتیم.

وی افزود: مؤلفه دیگر براساس منویات مقام معظم رهبری بود که به افزایش قدرت و ارتقا نیروهای دفاعی کشور تأکید داشتند.

یوسف قربانی در پایان خاطر نشان کرد: جنگ‌های نوپدید، تهدیدات روز و بیانات مقام مقام معظم رهبری سبب شد که گام بسیار بزرگی در صنعت دفاعی و ساخت تجهیزات سامانه‌های نقطه زن و اتوماسیون و سامانه‌های دید در شب که یکی از آرزوهای دیرینه ما بود، برداریم و خوشبختانه امروز این تجهیزات به بهره‌برداری عملیاتی رسیده‌اند.

246772