در گفتگوی پرسون با نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

نگاهی به شرط‌های ایران برای بازگشت به برجام

آژانس و مجموعه طرف‌های برجامی ما پیام جمهوری اسلامی ایران را در بالاترین سطوح دریافت کردند و باید تضمین کنند که عهد و پیمانی را که در برجام نادیده گرفته بودند، عملی خواهند کرد. آژانس نیز باید ثابت کند که تحت تأثیر رفتارهای سیاسی نیست و کاملاً فنی به موضوع نگاه می‌کند چرا که وظیفه آژانس کار فنی است نه کار سیاسی.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص جلسه کمیسیون امنیت با اعضای سازمان انرژی اتمی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها حسن نیت خود را ثابت کرده است. بازرسی‌های آژانس نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران بالاترین همکاری‌ها را داشته و در حال حاضر نیز مطابق با قانون مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند و قانون مجلس نیز در راستای صیانت از حقوق ملت ایران است.

مقتدایی اظهار داشت: شورای حکام پیام‌های ایران را دریافت کرده و باید به این نکته توجه داشته باشند که همکاری‌های ایران در چارچوب پارلمان انجام می‌شود و فراتر از آن زمانی محقق می‌شود که آن‌هایی که با ما عهد و پیمان بستند، به عهد و پیمان خود عمل کنند.

همکاری‌های ایران در چارچوب پارلمان انجام می‌شود و فراتر از آن زمانی محقق می‌شود که آن‌هایی که با ما عهد و پیمان بستند، به عهد و پیمان خود عمل کنند

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پایبندی خود را به تعهدات برجام نشان داده است و قانون مجلس شورای اسلامی نیز کاملاً گویاست و واکنش ما نیز در برابر اقداماتی که انجام می‌شود متناسب با نیاز خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که در کشور ما یک وفاق جمعی پیرامون قانون وجود دارد و قانون نیز کاملاً وضعیت را مشخص کرده است. بازه زمانی را که ایران تا پنجم اسفندماه مشخص کرده بود، تمام شد و در حال حاضر قانون مصوب مجلس در حال اجرا شدن است.

عباس مقتدایی در پایان با اشاره به این‌که در حال حاضر یک صدا در کشور وجود دارد و آن هم اجرای قانون مجلس شورای اسلامی است، گفت: آژانس و مجموعه طرف‌های برجامی ما این پیام جمهوری اسلامی ایران را در بالاترین سطوح دریافت کردند و باید تضمین کنند که عهد و پیمانی را که در برجام نادیده گرفته بودند، عملی خواهند کرد. آژانس نیز باید ثابت کند که تحت تأثیر رفتارهای سیاسی نیست و کاملاً فنی به موضوع نگاه می‌کند چرا که وظیفه آژانس کار فنی است نه کار سیاسی.

246747

مطالب مرتبط