گزارش و گفتگوی اختصاصی

افزایش قاچاق دام زنده به خارج از کشور از جمله مباحث داغی است که هم‌زمان با افزایش قیمت گوشت قرمز، مطرح‌شده است. معضلی که گویا همواره وجود داشته ولی این روزها محسوس‌تر شده است.
کشور ترکیه سالهاست برنامه های متنوعی را برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی به راه انداخته است. راهکارهای کشور همسایه مان آنقدر مفید بوده اند که بسیاری از متقاضی های ملک را با ترفندهای مختلف به خاک خود کشانده است.
یک کارشناس رسانه گفت: مردم جامعه از مشکلات شدید اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بیکاری رنج می برند به همین علت از بیکاری و اوقات فراغت زیاد وارد سایت های قمار می شوند تا گذر وقت و کسب درآمد کنند.
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پرسون:

اما و اگرهای تک نرخی شدن ارز در لایحه بودجه 1400

برای تک نرخی کردن ارز دولت باید منابع داشته باشد، اگر منابع باشد، می‌توان بازار را اداره کرد و نرخ را در ۱۷۵۰۰ تومان نگه داشت ولی اگر دولت منابع و ورودی نداشته باشد، نرخ 17500 تومان به نرخ پایه تبدیل می‌شود و نرخ بازار آزاد را نیز در کنار آن داریم و این مسئله جای نگرانی دارد.
بهشتی پور در گفت‌وگو با پرسون؛

جنگ ایران و آمریکا قابل پیش بینی نیست

یک کارشناس بین الملل گفت: ترامپ اراده کرد با تحریم های حداکثری مردم ایران را به زانو در بیاورد ولی عملا دیدیم که چنین نشد واین مسیر رشد ایران ادامه پیدا کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

چون و چراهای «ممنوعیت ورود واکسن کرونا»

رفتارهای ضد انسانی و ضد بشری آمریکایی‌ها در حوزه سخت‌گیری تحریمی در حوزه‌های دارویی و مسائل بهداشتی یک گمان و تردید را ایجاد می‌کند که چرا آمریکایی‌ها حاضر شدند بخشی از واکسن کرونای تولیدی خود را به ما بفروشند. این رفتار از سوی آمریکایی‌ها هر چه باشد قطعاً انسان‌ دوستی نیست.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: آن قسمت که ما بدان نقد جدی داریم مربوط به تفکر حاکم بر جریان محیط‌ زیستی کشور است که موجب صدمات بعضا جبران ناپذیری شده است.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه"صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛/بخش3

جوادی: خشونت ها بازآفرینی شده است

یک جامعه شناس با بیان این که از فضای سنتی کمی فاصله گرفته ایم گفت: هم زمان نوع خشونت ها نیز تغییر پیدا کرده است.
استاد امیر هوشنگ جزی زاده مینیاتوریست اصفهانی در گفت و گو با پرسون؛

من دو معشوقه دارم یکی نگارگری  و آن دیگری فرش است(+عکس و فیلم)

(جزی زاده از معشوقه هایش گفت: همانگونه که خداوند، نگار حقیقی است و همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌ گری می ‌پردازد ( من نیزدو معشوقه دارم و همه نگاه ام به این دو است برای نگار حقیقی ام؛ یکی نگارگری و دیگری فرش است و نمی توانم بین آن دو یکی را برتر از آن یک ببینم. ).
یک روان شناس بالینی گفت: علت اصلی خودکشی نوجوانان بیشتر مرتبط به افسردگی است. کودکان و نوجوانان به علت شرایط سنی و تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی تغییر و تحولاتی در بدن آنها ایجاد می شود که معمولا پرخاشگر و زودرنج می شوند.

پرسون با نگاهی به سخنان امام جمعه موقت تهران، بررسی کرد؛

رسانه های داخلی در خطر افول/ جای خالی تذکر به صدا و سیما

سخنان امام جمعه موقت تهران در شبکه قرآن سبب شد تا رویه صداوسیما مورد انتقادات جدی قرار بگیرد. برخی بی احتیاطی های صداوسیما را مقدمه ایجاد حیاط خلوت رسانه های بیگانه می دانند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

غنی‌سازی 20 درصد یک ضرورت ملی است

غنی‌سازی ۲۰ درصد یک حق قانونی و یک نیاز و ضرورت ملی است که در دستور کار قرار گرفته است و ممکن است که نیازهای تکنولوژیکی کشور این ضرورت را ایجاد کند که ما در سطوح بالاتری دست به غنی‌سازی بزنیم. بنابراین نیازهای تکنولوژیکی و ضرورتی که ما در سطح ملی به آن نیاز خواهیم داشت، تعیین کننده سطح غنی‌سازی است.
گزارش پرسون از دربی نود و چهارم؛

آیا جدال حساس سرخ آبی های پایتخت برنده خواهد داشت؟

کمتر از چند ساعت به برگزاری حساس ترین دیدار لیگ برتر فوتبال کشور یعنی نبرد استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باقی مانده و باید منتظر ماند و دید نتیجه این دیدار حساس برای هر دو تیم چه خواهد شد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

دموکراسی آمریکایی در بن بست

موضوع استیضاح و استعفاهایی که صورت گرفته است بیانگر این است که حاکمیت، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی و ساختارهای قدرت در آمریکا به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ، نگران این هستند که در ۱۰ روز باقیمانده ریاست جمهوری، او مجدداً دست به اقداماتی بزند که بیش از این حیثیت دموکراسی آمریکایی را به باد دهد و نظام آمریکا را در افکار عمومی جهان شرمنده کند.
از نابینایی فقط آمارها می گویند و معابر بهسازی نشده. اما دغدغه شان بیش از اینهاست. دغدغه نابیناها فقط گزارش های پله ها وخیابان ها نیست. روایت آنها از زندگی،  توانستن است.
بسیاری از افرادی که در دودهه اخیر، از ایران مهاجرت کردند از نظر سیاسی در ایران مشکلی نداشتند. گروه هایی که در هرجای دنیا برای خود آینده و امیدی متصور هستند جز در کشور خودشان.
جادوگری 71 ساله با ریشی بلند و سفید و صورتی لاغر و استخوانی، در یکی از کوچه‌های بافت تاریخی شیراز نیروهای فراطبیعی را برای کمک به بازار بورس در ایران به استخدام درآورده است. در آن محله با نام مستعار «بابا مراد» معروف است. ابروهایش را تراشیده است، عبای سفیدی بر تن کرده و انگشتانش در زیر حلقه‌های انگشتر پنهان شده است. روی به دعای آیت‌الکرسی آویخته شده به دیوار مقابلش می‌نشیند و با صدایی وهم‌آور وردی را زیر لب زمزمه می‌کند. او جن‌هایی را به میان مردم می‌آورد که تنها خودش می‌تواند ببیند.
گزارش پرسون به بهانه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال،؛

ریاست مهم نیست! به دنبال مدیریت صحیح فوتبال کشور باشیم

مهلت ثبت نام انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کشور روز گذشته و درحالی پایان یافت که حضور برخی چهره ها همچون علی کریمی، بازیکن محبوب فوتبال ایران در سال های اخیر کمی عجیب و تامل برانگیز به نظر می رسید.
گزارش پرسون از تقابل مسئولان و رسانه ها؛

سندروم «رسانه گریزی مدیران»

مسئول و مدیر یا دست به انتشار آمار غیرواقعی می زند و یا اینکه خود را عملا و رسما از رویارویی مستقیم با خبرنگار و رسانه دور نگه می دارد که هر در هر دو صورت باید گفت که این وضعیت در جامعه به عنوان سندروم «رسانه ریزی مدیران» تعریف می شود.

سازمان آگهی های پرسون