تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

سلامت روده به طور مستقیم با نوع تغذیه ما ارتباط دارد. به منظور تأمین سلامت این اندام حیاتی، خیلی باید به برنامه غذایی خود توجه کنید؛ مصرف خوراکی‌های مفید را افزایش و مصرف خوراکی‌ها و مواد غذایی مضر را کاهش دهید و یا آنها را حذف نمایید.
نوشیدن آب سرد یا گرم، بدن را سالم و هیدراته نگه می‌دارد. برخی از افراد ادعا می‌کنند که آب گرم به طور خاص می‌تواند به بهبود هضم، رفع احتقان و حتی ایجاد آرامش در مقایسه با نوشیدن آب سرد کمک کند.

پاستیل، یکی از محبوب‌ترین‌ خوراکی‌ها برای همه سنین به‌خصوص کودکان است که در شکل‌ها و طعم‌های مختلف در بازار وجود دارد.
یادگیری نحوه استحمام موءثر می‌تواند به صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌های انرژی و جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست به ویژه در فصل تابستان که گرما بیداد می‌کند و تعریق زیاد می‌شود، کمک کند. متخصصان پوست استفاده از آب ولرم را برای حمایت از پوست و موی سالم توصیه کرده‌اند.

کم خونی ناشی از فقر آهن فقط با رژیم غذایی برطرف نمی‌شود، علاوه بر توجه به رژیم غذایی که مهم است توجه به مصرف مکمل هم اهمیت ویژه‌ای دارد.
حرکات منظم روده صبحگاهی برای سلامت و تندرستی شما مهم است، زیرا به طور موثر سموم و مواد زائد را از بدن شما دفع می‌کند. مدفوع صبحگاهی نیز می‌تواند به شروع سبک‌تر و پرانرژی روز کمک کند.
همانطور که میدانید گلاب یک نوشیدنی معطر ، محبوب و معروف در بسیاری از کشورها خصوصا کشوری های حاشیه خلیج فارس و ایران می باشد که به وفور در عطاری پیدا می شود. این نوشیدنی از تقطیر گل محمدی به دست می‌آید. برگ‌های گل محمدی در آب جوش قرار می‌گیرند و سپس بخار آب حاوی رایحه گل محمدی تقطیر می‌شود.

مجموعه ویتامین‌های گروه ب یا ب کمپلکس، مهم‌ترین و موثرترین ویتامین‌ها برای سلامت مغز هستند و البته آثار خوب آنها سایر اندام‌ها را هم تقویت می‌کند؛ بارزترین اثر این گروه از ویتامین‌ها جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل است.
ویتامین‌ها راهی برای پر کردن شکاف‌های غذایی، کاهش هوس، افزایش متابولیسم و ‌افزایش قدرت هستند. در این مطلب با بهترین ویتامین‌ها برای کاهش وزن آشنا می‌شوید.
در مواقع پر استرس، بسیاری از ما آرامش را در غذاهای ناسالم پرچرب می‌یابیم، با این حال، نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این مکانیسم متداول مقابله‌ای ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن ماهی در دوران بارداری به نظر نمی‌رسد خطر ابتلا به آرتریت در نوجوانان را در آینده افزایش دهد، به‌خصوص اگر ماهی‌ها سالمون، قزل‌آلا یا ساردین روغنی باشند.
مشکل ریزش مو، زمانی به شکل غیرطبیعی و بیمارگونه بروز می‌کند که موهای جدید، جایگزین موهای ریخته نشوند.

در حالی که بسیاری از افراد مشتاق فرارسیدن فصل گرم تابستان هستند، اما گرمای بیش از حد در تابستان چیزی است که خوشایند همگان نیست. در حقیقت وقتی گرما و رطوبت بالا می‌رود علائم گرمازدگی در افراد افزایش می‌یابد.

شکر پرمصرف ترین و در عین حال مضرترین ماده‌ای است که در رژیم غذایی وجود دارد. اگر از عوارض جبران ناپذیر شکر آگاه شوید حتما در مصرف آن صرفه نظر میکنید.