تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

این میوه با طعم خامه‌ای و بافت کرمی خاص خود، علاوه بر طعم لذیذ، خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارد. در این مقاله، به بررسی برخی از خواص آووکادو می‌پردازیم.
صبحانه مهمترین وعده غذایی است که نباید آن را حذف کنید. پس از یک خواب شبانه و ناشتا بودن به مدت طولانی، تنها صرف صبحانه است که می تواند میزان گلوکز و انرژی مورد نیاز برای فعالیت های حیاتی شما را تامین نماید. بنابراین حتی اگر جزو افراد دیابتی نیز هستید، لازم است با دانستن روش های کنترل قند خون و استفاده از مواد غذایی مجاز، وعده صبحانه را جدی بگیرید.
در دنیای معاصر ذهن ما با اطلاعات زیادی درباره اخبار و موضوعات سلامت و سبک زندگی سالم در حال بمباران است. با این حال، همه این اخبار و گزارش‌ها دقیق یا قابل اعتماد نیستند.
ملاتونین به عنوان یکی از معروف‌ترین مکمل‌های خواب شناخته می‌شود، اما تنها گزینه موجود نیست. منیزیم نیز به عنوان یک مکمل مؤثر در بهبود کیفیت خواب مطرح است که فواید اضافی دیگری نیز دارد.
لیمو منبع مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌توانند به سلامت کلی کمک کنند و به طور غیرمستقیم از کاهش وزن سالم حمایت کنند.
میوه‌ها و سبزیجات مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی ضروری را به منظور ارتقای سلامتی و طول عمر به بدن می‌رسانند. فواید کلی این گروه از مواد غذایی عبارتند از: کاهش خطر بیماری‌های مزمن (مانند بیماری قلبی، دیابت و چاقی)، بهبود سلامت روده و هضم، کاهش التهاب، افزایش انرژی و مدیریت سالم وزن.
مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه گفت: با توجه به شروع پدیده عادت ماهیانه و دفع خون از بدن در این دوران، توجه به دریافت میزان کافی آهن به خصوص از منابع غذایی با منشأ حیوانی نظیر انواع گوشت قرمز بسیار مهم است.
مطالعات جدید نشان می دهد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز نه تنها باعث هوشیاری می شود، بلکه برای قلب نیز مفید است و ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.
چغندر معروف به Beetroot و با نام علمی Beta vulgaris، یک گیاه از خانواده اسفناجیان با طبیعت گرم و تر است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید بدون شکلات زندگی کنید اما مطمئن نیستید که کدام نوع آنها برای سلامتی شما بهتر است؛ شکلات تلخ یا شکلات شیری؟ در این مطلب همه آنچه باید در مورد این شکلات‌ها بدانید را بخوانید تا به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.
نتایج تحقیقاتی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که به‌ تعویق افتادن خطر مرگ در افرادی که روزانه آجیل مصرف می‌کنند، تا ۲۰ درصد قابل افزایش است.
یکی دیگر از خواص خوردن خرما با پنیر، جذب آنتی اکسیدان است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، خرما حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برند. رادیکال‌های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند که باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند. این ترکیبات به دیواره سلولی آسیب می‌رسانند و باعث التهاب می‌شوند.
قهوه اسپرسو بهتر است یا ترک؟ این سوالی است که شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد. زیرا قهوه اسپرسو و قهوه ترک در دان خود به یک صورت پودر نمی‌شوند، در نحوه فرآوری و دم‌آوری نیز شباهت خاصی به هم ندارند. پس طبعا محصولاتی که پدید می‌آیند، از یک جنس نیستند که بشود به بهتر بودن یکی شهادت داد.
از حدود ۱۰ سال پیش ایده‌ای به طور گسترده مطرح شد که می‌گفت ما باید بدن خود را، فارغ از هر وزنی که داریم، دوست داشته باشیم. در همان زمان، اما انجمن پزشکی آمریکا چاقی را به عنوان یک بیماری طبقه‌بندی کرد.