تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

زانتوماس می‌تواند در مورد کلسترول بالا هشدار دهد، که با خطر آترواسکلروز همراه است. لکه‌های چربی کوچک بر روی پلک ها، باسن، آرنج یا زانوها که به نام زانتوماس نامیده می‌شوند و روی پوست رشد می‌کنند می‌تواند نشانه خطرناکی باشد.

گیاه شنبلیله بومی خاورمیانه است و به صورت وسیع در شبه قاره هند کاشت می‌شود. همچنین این گیاه در مناطق اطراف دریای مدیترانه، جنوب آسیا، ایتالیا، مصر، یونان، چین و پاکستان پرورش داده می‌شود. در ایران نیز گیاه شنبلیله در استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، لرستان و سمنان کاشته می‌شود.
گیاه شنبلیله در طی سال‌های مختلف به عنوان یک داروی جایگزین برای بسیاری از درد‌ها و بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است. امروزه نیز به عنوان یک مکمل غذایی مصرف می‌شود.
تحقیقات جدید نشان می دهد قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را مختل کند و التهاب را افزایش دهد که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود.

عادات سالم سبک زندگی مانند ورزش، رژیم غذایی متعادل و مصرف مکمل‌های مناسب همگی دست به دست هم می‌دهند تا عملکرد کبد را به طور صحیح تنظیم کنند و سلامت آن را ارتقا دهند.
میگرن نوعی بیماری مزمن و ناتوان کننده است که شیوع بالایی در جهان دارد و در زنان سه برابر بیشتر از مردان دیده می شود. افراد مبتلا به میگرن دارای نوعی سردرد ضربان دار هستند که به طور معمول در یک طرف سر ظاهر می شود و اغلب با حالت تهوع یا حساسیت به نور همراه است.
چای یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که همراه آن از گیاهان و ادویه جات خاصی نظیر هل، زنجبیل، دارچین و آلبالو استفاده می‌کنیم. اما آیا این ادویه جاتی که در اصطلاح به آن‌ها مصلح‌های چای می‌گویند، خواص درمانی دارند یا صرفا باعث تغییر طعم چای می‌شوند.
شاید شما هم جزء کسانی باشید که مسواک‌زدن برای‌تان بسیار مهم باشد. بنابراین برای داشتن اطلاعات در این زمینه ممکن است در سایت‌های مختلف درباره این موضوع مطالب زیادی هم بخوانید یا حتی توصیه‌هایی نیز می‌شود، اما آیا همه این مطالب ریشه علمی دارند؟
یکی از هزاران خواص دارویی زنجبیل درمان درد مفاصل است، با استفاده از گیاه دارویی مفیدی مثل زنجبیل درد مفاصل را می توانید تسکین دهید.
همزمان با آغاز فصل گرما، سازمان اورژانس کشور به هموطنان به ویژه ساکنان استان‌های جنوبی و همچنین به حجاج بیت الله الحرام که در عربستان به سر می‌برند، توصیه کرد تا به صورت منظم و زمانی که هنوز تشنه نشده‌اند، آب بنوشند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در بحث سلامت باروری تاکنون کمتر به مردان پرداخته شده و تمرکز عمدتا بر روی زنان بوده است، گفت: سبک زندگی در ناباروری مردان تاثیرگذار است.

یک متخصص می‌گوید: «اگر سرزمین‌های گرمسیری مانند آمریکای جنوبی یا آفریقا مقصد سفر شما هستند، محافظت از خود در برابر تب زرد قبل از سفر ضروری است.»
ورزش منظم می‌تواند معیارهای مختلف سلامتی را بهبود بخشد. اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زمان ورزش کردن به اندازه خود ورزش کردن مهم است، به خصوص زمانی که نوبت به کنترل سطح قند خون می‌رسد.

در پژوهشی نوین، پژوهشگران تفاوت‌های شناختی مهمی را بین مغز زنان و مردان کشف کردند. این تحقیق نشان می‌دهد که آستروسیت‌ها بر اساس جنسیت، نقش مهمی در مکانیسم‌های مغزی دارند.