تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اثرات مخرب مصرف دخانیات بر سلامتی انسان، محصولات دخانی نوپدید نظیر سیگار و قلیان الکترونیکی، ویپ و محصولات گرم کننده سیگار بدون دود را به علت وجود نیکوتین در آنها، "بسیار اعتیاد آور" عنوان کرد.

در این که عسل طبیعی سرشار از خاصیت های درمانی و تقویت کننده است هیچ شکی نیست ؛ بعد از آشنایی با فواید آب و عسل مطمئنا از آن به عنوان نوشیدنی ناشتا استفاده خواهید کرد.

پوست تلخ پرتقال برای حفاظت از داخل میوه است. اما اگر آن را دور نریزیم، می‌تواند از داخل بدن ما نیز محافظت کند. دانشمندان دریافته‌اند که پوست پرتقال حاوی یک ترکیب زیست‌فعال به‌نام فرولویل پوترسین (feruloylputrescine) یا FP است که می‌تواند فوایدی برای سلامت قلب داشته باشد.
بیشتر آش‌ها به دلیل مواد پرخاصیتی که در پخت آنها استفاده می‌شود، غذاهایی سالم و البته کامل محسوب شده و مناسب استفاده در رژیم‌های غذایی خاص هستند. مواد غذایی که هر کدام خواص جداگانه‌ای داشته و استفاده از آنها معمولا به تمامی گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

برخی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مکمل‌ها دارای زمان طلایی مصرف هستند که با آگاهی از این مسئله می‌توان جذب و بهره‌وری آنها را به حداکثر رساند. در این مطلب بهترین زمان مصرف ویتامین سی بیان شده شده است.

نعناع، دانه رازیانه، تخم گشنیز، زیره سبز، هل، زردچوبه و تخم شنبلیله دارای خاصیت خنک‌کنندگی بدن بوده و مصرف آن‌ها در فصل گرم سال مفید است.
ملون، میوه‌ای تابستانی و خوش‌طعم که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد، نه تنها طعمی دلنشین دارد، بلکه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که فواید بی‌شماری برای سلامتی بدن به ارمغان می‌آورد. در این مطلب به بررسی خواص آن پرداخته‌ایم.
اگرچه ناخن‌ها فقط قسمت کوچکی از بدن ما را تشکیل می‌دهند و چندان مهم به نظر نمی‌رسند اما تغییر در شکل ظاهری آنها می‌تواند نشانه مهمی از آنچه در داخل بدنمان می‌گذرد، باشد.

اگر دچار ریزش موی شدید شده اید و با وجود مراجعه به پزشک نمیدانید درمان آن چیست در این مطلب خوراکی هایی برای شما معرفی کرده ایم که ریزش مو را به صورت فوری درمان خواهند کرد.

با فرا رسیدن فصل تابستان، گرمای طاقت‌فرسای خورشید بر همگان سایه می‌افکند. در این میان، نوشیدن مایعات خنک و طبیعی نه‌تنها برای رفع عطش، بلکه برای حفظ سلامتی و شادابی در گرمای طاقت‌فرسا ضروری است.
افزایش وزن ناخواسته ممکن است ناشی از برخی تغییرات سبک زندگی مانند: اختلال در روند خواب شبانه، ترک سیگار و ... باشد. در برخی موارد نیز می‌تواند نشان‌دهنده یک بیماری زمینه‌ای مانند بیماری کلیوی، بی‌خوابی و اختلالات تیروئیدی باشد.