اخبار منتخب استان‌ها

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان:

جشنواره زمستانی مجازی برگزار می شود

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری جشنواره زمستانی به صورت مجازی تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.
فیلمی که در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش در آمد؛

مرثیه ای برای آوارگان

یدو فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری، نویسندگی مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۹ است.
عصر جدید واقعاً یک استارت خیلی قوی برای من بود که خیلی از آن‌ها تشکر می‌کنم. بیراهه رفتن تمام هنرمندها یعنی بی‌هدف بودن هنرمند. من بعد از عصر جدید، خیلی فکرم مشغول است و حتی یک مسئولیت بزرگ روی دوشم بود که من کارهایی که خوانده‌ام موضوعات بزرگی بوده و به همین دلیل مردم انتظار ادامه‌ چنین کارها و‌ خواندن از چنین موضوعاتی را از من دارند .
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان کرد: تلاش و اقدام این بنیاد تا تحقق توسعه در شهرهای هلیلان و ملکشاهی که تحت اقدام توسعه گرایانه این بنیاد قرار گرفته اند، ادامه خواهد داشت.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان:

آموزش عالی با چالش کیفیت مواجه است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اعلام اینکه امروز آموزش عالی با چالش کیفیت مواجه است، گفت: برای ارتقا کیفیت آموزش حداقل باید سه مولفه استاد، دانشجو و محتوای آموزشی را در نظر گرفت.
رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: بنیاد نخبگان استان یزد تقریبا ۹۰۰ تا هزار نخبه را تحت حمایت خود قرار داده است که ۶۰ درصد آنها بانوان و ۴۰ درصد آقایان هستند.
بیمارستان ۱۲۶ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آبادغرب روز شنبه (۱۸ بهمن) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
برخی از فروشگاه ها که روغن خوراکی برای عرضه به مشتری دارند، فروش این قلم از کالای خود را تنها منوط به خرید جنس دیگری عنوان می دارند و به اصطلاح عامه «گروکشی» می کنند. در مقابل مسئولان صورت مسئله را پاک کرده و همواره اصرار دارند که «روغن به وفور در بازار موجود است و به شایعات توجه نکنید».
رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

دستگاه قضا پاسخگو و خدمتگزار مردم است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همراه اعضای شورای قضایی استان، روسای سازمان های قضایی و معاونین دادگستری استان به دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی مشکلات آنها پرداختند.
مدیر کل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: با عنایت به رویکرد اصلاحی و تربیتی زندانیان، به خصوص زندانیان جرایم مواد مخدر، با تلاش بسیار، مقدمات ایجاد مراکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان جرایم مواد مخدر در ارومیه فراهم شد.
استاندار یزد در آیین بهره برداری از پروژه گاز رسانی به ۸ روستای دهستان جلگه شهرستان بهاباد گفت: با توجه به شرایط خوبی که برای سرمایه گذاری در شهرستان بهاباد به وجود آمده این موقعیت را قدر بدانیم و فرصت توسعه سرمایه گذاری این منطقه را با حفظ مصالح شهرستان فراهم سازیم.
با اعتبار یک هزار میلیارد ریال انجام شد؛

ارتقای بازارچه مرزی کیله سردشت به پایانه مرزی

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور از ارتقای بازارچه مرزی کیله سردشت به پایانه مرزی با اعتبار یک هزارمیلیاردریال خبر داد و گفت: سردشت با داشتن بازارچه مرزی کیله و مرزی بودن آن و افزایش چند برابری صادرات در این مرز ظرفیت زیادی برای حمل و نقل ترانزیتی دارد.
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران عنوان کرد:

رشد حاشیه نشینی در کردستان/ وجود 70 هزار حاشیه نشین در شهر سنندج

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه  ۵۳۷ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری کردستان در محدودیت ها و اکثرا در حاشیه شهر زندگی می کنند افزود: ساکنان این مناطق از کمترین امکانات برای زندگی برخوردارند.