آغاز به کار نمایشگاه و بازارچه نوروزی صنایع‌دستی و مشاغل خانگی آوج

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن ایام نوروز، نمایشگاه نوروزی سوغات، صنایع‌دستی و تولیدات مشاغل‌خانگی شهرستان آوج در محل کاروانسرای شاه‌عباسی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.
تصویر آغاز به کار نمایشگاه و بازارچه نوروزی صنایع‌دستی و مشاغل خانگی آوج

به گزارش سایت خبری پرسون به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، میثم رحمانی با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف اعم از چرم‌دست‌دوز، رودوزی‌های سنتی، گلیم‌بافی، پیکرتراشی چوب، احجام چوبی، سفال، میناکاری، فیروزه‌کوبی، زیورآلات سنتی و... همراه با عرضه سوغات محلی و تولیدات مشاغل خانگی این شهرستان به‌نمایش درآمده‌ است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آوج افزود: این نمایشگاه تا تاریخ ۱۵ فروردین به مدت یک ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۹ میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان است.

او با اشاره به آمادگی شهرستان آوج برای میزبانی از گردشگران نوروزی افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۳ روستای گردشگری چهل چشمه، مرکز آب درمانی عرشیا، منطقه گردشگری چشمه‌علی، برج های دوگانه خرقان، پل معلق آوج و شاه دره، کاروانسراه شاه عباسی، امامزاده طاهر و... از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی به‌شمار می‌روند.

منبع: میراث‌آریا

613660