اخبار منتخب استان‌ها

مسئولان و مدیران ارشد کردستان چند روز گذشته اعلام کردند برای جلوگیری از ورود ویروس کرونای انگلیسی مرز «باشماق» مریوان به مدت دو هفته بر روی هرگونه مسافری بسته خواهد بود، اما روز گذشته همین مسئولان اعلام کردند که مرز «سیرانبد» بانه هفته آینده بر روی مسافران باز خواهد شد.

گزارش پرسون از آخرین وضعیت کووید 19 در کردستان؛

رنگ بازی کرونا با ذهن مردم/ آبی، زرد، نارنجی، قرمز؛ 4 رنگ سال

کرونا با تغییر وضعیت خود به رنگ های مختلف همانند آبی، زرد، نارنجی و قرمز همواره اذهان مردم را مشوش کرده است و بی شک اگر نسبت به رعایت پروتکل ها بی اهمیت باشیم بازهم باید شاهد خودنمایی این رنگها در سال 1400 باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: افرادی مجاز به سفر هستند که از قبل محل اسکان و اقامت خود را انتخاب و رزرو کرده باشند و این افراد بایستی مراکز اقامتی را برای اسکان خود انتخاب کنند که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت باشد و طی نوروز به طور جد از اسکان افراد در مراکز غیر مجاز، مهمان‌سراهای دولتی، چادرها و یا فضاهای غیر مجاز ممانعت به عمل خواهد آمد.
رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شهری شورای اسلامی شهر همدان:

شهرداری در اعمال قانون سلیقه ای برخورد نکند

رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری در اعمال قانون نباید هیچ تبعیضی قائل شده و سلیقه ای برخورد کند.
رئیس جمهور سابق فرانسه ترجیح داد زیر دست این جراح ماهر ایرانی عمل شود و پروفسور ایرج گنج بخش سلامتی را به او بازگرداند. رئیس جمهور سابق فرانسه در سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شد. ژاک شیراک بیمارستان «سن پتیه» را به بیمارستان نظامی «وال دوگراس» که معمولاً مقامات فرانسوی عملیات جراحی و پزشکی خود را در آن انجام می دهند، ترجیح داد و حاضر شد تا یک پزشک مشهور ایرانی دستگاه «پیس میکر» را در بالای قلب وی جای دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: حضور بارز فعالان گردشگری استان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران، جلوه های جهانی این استان را به مخاطبان معرفی می کند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تدوین استانداردهای لازم برای ورود سیب درختی استان به بورس کالا خبر داد و گفت: آذربایجان‌غربی با تولید یک میلیون و 200 هزار تن در سال قطب تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود که ارزش اقتصادی بالایی برای منطقه و کشور به همراه دارد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

صنایع شهرستان بروجرد نیاز فوری به تسهیلات و تجهیزات دارند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع بروجرد نیاز فوری به حمایت های مالی و تجهیزاتی وزارت صمت و کار دارد. صد ها کارگر بی کار و تعداد بسیاری از کارخانه داران به ورشکستگی کامل رسیده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان:

منبت روستای اشترمل ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از ثبت ملی منبت روستای اشترمل در بین ۳۷ هزار روستا خبر داد.
گزارش پرسون از آمارهای غیر واقعی اقتصادی دولت؛

نمک بر زخم ملت نباشید

با سخنان خود نمک بر زخم عمیق ملت نباشید. اینکه در ماه های پایانی دولت شما قرار داریم توجیه پذیر نیست که به خاطر دفاع از نداشتن کارنامه موفق، حداقل در حوزه اقتصادی چنین به شعور مردم توهین کرده و دردهای آنان را بیشتر نمایید.

رییس اداره امور عشایری سبزوار عنوان کرد: با توجه دولت و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ظرف دو سال اخیر ۸۳ میلیارد ریال برای توسعه مناطق عشایری بخش روداب این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی هزینه شده است.
بهرامی: مدیرشهرسازی منطقه 5 شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با پرسون

از خواستن تا توانستن / روایتی شنیدنی از پاکبانی که مدیر شد

مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه گفت: در هر سمت و مقام و منصبی که باشم تنها هدفم خدمت گذاری به مردم است و خواسته قلبی من این بوده است که انسان مثمر ثمری باشم چه در لباس پاکبانی و چه در مقام مدیریت تمام تلاش خود را کرده‌ام که خالصانه انجام وظیفه کنم.
معاون بنیاد مستضعفان گفت: نخستین محموله کمک‌های امدادی-معیشتی شب گذشته با دستور رئیس این بنیاد به مناطق آسیب دیده استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده و پس از برآورد خسارات سیمان مورد نیاز به صورت رایگان تأمین خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: لرستان در تامین  روغن خوراکی کمبودی ندارد. بازار را فروشگاه داران و عمده فروشان بهم ریخته اند. قوانین و جریمه های سختی را برای مدیران این فروشگاه ها در نظر گرفته ایم.