اخبار منتخب استان‌ها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهاباد خبر داد؛

به ازای هر شهید بهاباد ۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهاباد گفت: در راستای محرومیت زدایی تا کنون  ۱۶ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی یعنی به ازای هر شهید این شهرستان ۱۰۰ بسته بین نیازمندان توزیع شده است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت هفت اثر میراث ناملموس خوراک و غذاهای محلی آذربایجان‌غربی در فهرست آثار ملی گفت: اخیرا در جلسه شورای ثبت ملی وزارت میراث فرهنگی، هفت اثر در فهرست ملی قرار گرفت.
به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد:

افتتاح بزرگترین مجتمع دامپروی هرمزگان بادستور وزیر تعاون کار و رفاه

به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، همزمان با افتتاح ۲۸۶ طرح تعاونی در سطح کشور، مرحله نخست مجتمع دامپروی پیشتاز دهنگ بستک افتتاح شد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان:

در نوروز ۱۴۰۰ به جای ممنوعیت سفر با محدودیت سفر رو به رو هستیم

محسن روناسی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار ستاد ملی کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفرهایی انجام می‌گیرد.
مدیر مرکز پایش شرکت آب و فاضلاب استان:

آب آشامیدنی اصفهان آلوده نیست

فهیمه امیری مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به نمونه برداری‌های میکروبی و کلرسنجی روزانه از شبکه توزیع شهر اصفهان و اجرای حدود ۲۰۰ مورد آزمون میکروبی و ۶۰۰ مورد کلرسنجی در ماه، هیچ گونه آلودگی در شبکه توزیع آب اصفهان مشاهده نشده و آب شبکه کاملا سالم و بهداشتی است.
گزارش پرسون از دهه شصتی ها؛

«نسلی» که سوخت

از اثرات مخرب ازدواج دیرهنگام می توان به اثرات روانشناختی در سطح فردی اشاره کرد که می تواند معضلاتی در محیط خانوادگی در پی داشته باشد، به عنوان مثال کاهش یا نبود حمایت های مختلف از نظر مالی، عاطفی، شناختی، انگیزشی که به دلیل به هنگام نبودن ازدواج فرد هیچگونه رغبت و اشتیاقی بین اعضای خانواده در این امر وجود ندارد اشاره کرد.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی:

مطالعات ارزیابی ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه آغاز شد

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: اگرچه ‌طی سال‌های اخیر وضعیت آرتمیای دریاچه ارومیه بسیار بحرانی و نگران کننده بود خوشبختانه با آبگیری مناسب دریاچه ارومیه طی 2 سال گذشته به حالت متراکم رسیده است و در حال حاضر مطالعات ارزیابی ذخار آرتمیای دریاچه ارومیه توسط پژوهشکده آرتمیا و جانوران آبزی دانشکده ارومیه آغاز شده است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان مطرح کرد:

۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی مدارس همدان در سال جاری

مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه ۱۹۰ میلیارد تومان امسال اعتبار کل اداره نوسازی مدارس بوده است گفت: از مجموع این اعتبار ۸۲ میلیارد تومان در تعهد خیرین استان همدان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با پرسون:

احتمال طغیان «سن غلات» در کردستان بسیار بالاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که امسال احتمال برخورد با آن را خواهیم داشت، مسئله «سن غلات» می باشد که اگر وضعیت آب و هوایی این گونه پیش برود باید منتظر این وضعیت ناخوشایند باشیم که بی شک خسارت های زیادی به بخش کشاورزی وارد خواهد کرد.

بازار موز هم برای مشتریان و شهروندان به یک کابوس تبدیل شده است، قیمت موز با کیفیت معمولی روز گذشته 45 تا 50 هزار تومان عرضه می شد، یعنی هر عدد موز متوسط 8 هزار تومان! و به معنای بهتر هر کارگر ساختمانی با حقوق آن روزش می تواند حداکثر 12 عدد موز بخرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه احتمالا ویروس جهش یافته در همه کشور پخش شده؛ گفت: ما رصد می کنیم و تا امروز نمونه ای از این ویروس پیدا نکردیم
معاون دادگستری کل استان قزوین خبر داد؛

آغاز به کار باجه خدمات الکترونیک قضایی در زندان بوئین زهرا

معاون دادگستری کل استان قزوین؛ تسهیل دسترسی به خدمات قضایی بخشی از هدف‌گذاری تعیین شده در راستای تحقق عدالت الکترونیک است که امروز ضمن افتتاح یکی دیگر از دفاتر خدمات قضایی، انتظار می رود راه اندازی بیشتر این دفاتر را شاهد باشیم.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

فرش «بیجار» در مسیر ثبت جهانی/ امکانات لازم برای بافندگان فرش مهیاست

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حوزه دست فرش بافت شهره تولیدات کردستان به خارج از کشور رسیده است تا جایی که در مسیر ثبت جهانی فرش های «تک پود» سنندج و بیجار هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه حجم آب پشت سدهای استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 8/. درصد کاهش یافته است گفت: حجم آب پشت سدهای ۱۴ گانه آذربایجان‌غربی به 952 میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده در حالی که میزان آب در مدت زمان مشابه سال گذشته، 960 میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تزریق 180 دوز واکسن کرونا در سطح این استان خبر داد و گفت: ان شاء الله در روزهای آینده تعداد بیشتری از شهروندان این استان در مقابل کرونا واکسیناسیون خواهند شد.

گزارش پرسون از مدیران بی تفاوت در کردستان؛

مرغ در کردستان دوباره «پر» درآورد/ مدیران منفعل و بازار ملتهب

بازهم افزایش قیمت مرغ در استان کردستان نارضایتی جامعه را به دنبال داشت و هرازچندگاهی نوسان بازار این قلم از کالا در بازار سنندج باعث ایجاد موج های منفی می گردد.