اخبار منتخب استان‌ها

استاندار آذربایجان غربی گفت: محدودیت منابع آبی کشورمان به نوعی کشت برخی از محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است که با کشت گلخانه‌ای می‌توان بخش قابل توجهی از منابع آبی را مدیریت کرده محصولات مورد نیاز مصرف‌کنندگان را با کمترین میزان برداشت از منابع آبی تامین کرد.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

دولت دوازدهم به وعده خود مبنی بر افتتاح قطار تهران ـ سنندج عمل کند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: وعده ای دولت دوازدهم به همه ما داده است، بهره برداری از قطار تهران ـ سنندج می باشد که امیدواریم که این وعده دولت کنونی قبل از دولت آینده محقق شود.

دادستان نظامی استان مرکزی گفت: طرح« بازگشت به سنگر» ویژه سربازان فراری این استان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در چهارمین روز از این دهه آغاز شد و تا پایان بهمن ماه جاری ادامه دارد.
عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

کاهش مبلغ چک های برگشتی در استان یزد

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: در واقع استان یزد در مبلغ چک های برگشتی در آخرین ماه پاییز ۱۳۹۹ در مقایسه با کل کشور روند کاملاً معکوس و رو به بهبودی را تجربه نموده است.
از قتل 3 نفر در نزدیکی دادگستری تا زورگیری در بیخ گوش فرماندهی انتظامی؛

در کرمانشاه چه خبر است؟!

یادداشت/ای کاش مسئولان ریشه ها و علتهای این جرائم را که به اعتقاد کارشناسان بیشتر اقتصادی و فرهنگی است را بیشتر متوجه شوند و دغدغه آن را در خود بیش از اینها ایجاد کنند چراکه لااقل خانواده و عزیزان آنان نیز در این شهر پر تهدید زندگی می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

نخستین سینمای روباز در اسدآباد تابستان ۱۴۰۰ افتتاح می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از افتتاح نخستین سینمای روباز در استان همدان تا تابستان ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این سینما در محل یادبود سید جمال الدین اسدآبادی احداث شده است.
مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی:

هزار و ۳۰۰ کودک در کشور به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شدند

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۳۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط به خانواده های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: در آذربایجان‌غربی ۱۲ اثر تاریخی به ثبت ملی رسید و این آثار شامل
7 اثر گرده‌سوره، شب آقا، صوفیان، گردمزرا از اشنویه، جهودلر تپه سی از شاهین‌دژ، بیقوش تپه‌سی از چالدران و روستای ترمنی از ارومیه بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: به‌منظور مقابله هدفمند و اثرگذار با پدیده اعتیاد باید بانک اطلاعاتی از خرده فروشان استان ایجاد شود تا فرآیند دسترسی به مواد مخدر دشوار شود.
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پرسون قزوین:

تخم مرغ با قیمت مصوب و شکر بسته بندی مصرف خانوار به میزان نیاز عرضه می شود

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین درخصوص رفع مشکلات اخیر کمبود، بی ثباتی، افزایش و نا همسان بودن موجودی و قیمت کالاهای اساسی خبر داد؛ تخم مرغ با قیمت مصوب و شکر بسته بندی مصرف خانوار به میزان نیاز عرضه می شود و در مورد روغن نیز مساله کمبود حل شد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی عنوان کرد: با توجه به جدول اکران فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر،فیلم‌های این دوره از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در تبریز نمایش داده می‌شود.

بسیاری از متولیان امر از وفور روغن در سطح بازار سخن می گویند و اعلام می دارند که با محتکران، گرانفروشان و... این ماده خوراکی به شدت برخورد می کنند ولی در این بین تاکنون کسی از جامعه ناظری در این بخش ندیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

احیای تالاب گاوخونی از سه منبع آبی امکانپذیر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تأمین آب تالاب از سه منبع رودخانه زاینده رود، رودخانه زرچشمه کوه‌های جنوبی شهرضا و حق آبه‌های رودخانه از سوی دشت اسفنداران امکانپذیر است.

رئیس کمسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

کودکان، کار کنید ما حمایت می کنیم

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه قانونی برای منع کار کودکان نداریم بلکه برخلاف سازمان جهانی کار قوانین بر کار کردن کودک است اما اذعان داشتند که مطابق با قانون از این دست کودکان حمایت می کنیم.
به منظور جلوگیری از شیوع کرونا؛

مراسم «عروسی پیرشالیار»  لغو شد

فرماندار سروآباد از برگزار نشدن مراسم «عروسی پیرشالیار» در این شهرستان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

برای اولین بار در جامعه عشایر اجرا شد؛

سرشماری عمومی نفوس و مسکنِ به شیوه «ثبتی‌مبنایی»

مدیر کل امور عشایر فارس: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش ثبتی مبنایی، با استفاده از داده‌های تطبیقی نسبت به تولید اطلاعات آماری مورد نیاز اقدام می‌شود.
به مناسبت ایام الله دهه فجر اتفاق می افتد؛

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی در یزد

سعید غفاریان گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر و در راستای برگزاری اولین جشنواره هنرفرآنی دانش، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی سید جواد حسینی برگزار می شود