آغاز توزیع میوه شب عید در ۲۵ استان کشور

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز توزیع میوه شب عید در ۲۵ استان کشور خبر داد و افزود: تا پایان امشب و یا فردا میوه شب عید در بقیه استان‌ها نیز توزیع خواهد شد.
تصویر آغاز توزیع میوه شب عید در ۲۵ استان کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ایوب فصاحت از آغاز عرضه میوه‌های تنظیم بازاری در سطح کشور خبر داد و اظهارداشت: عرضه در 25 استان کشور شروع شده و تا فردا استان‌های باقیمانده نیز عرضه میوه شب عید را آغاز می‌کنند.

وی افزود: قیمت پرتقال والنسیا بین 15 تا 20 هزار تومان و سیب قرمز و زرد بین 25 تا 32 هزار تومان به طور متوسط در استان‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

به گفته فصاحت، قیمت‌های در نظر گرفته شده 20 درصد کمتر از قیمت توزیع در بازار است و اختلاف میانگین قیمت با سطح شهر مشخص است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به نحوه توزیع میوه شب عید، تصریح کرد: عمده عرضه در 2 روز آخر سال است و بخشی از آن نیز برای 13 روز عید نوروز توزیع می‌شود.

وی میزان عرضه میوه شب عید را 20 هزار تن عنوان کرد و گفت: مقداری نیز برای 13 روز نوروز در نظر گرفته شده است؛ همچنین ذخیره احتیاطی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده تا در صورت کمبود میوه شب عید با اعلام هر استان این محصولات برای شهرهای مد نظر ارسال شود.

منبع: تسنیم

614311