اخبار منتخب استان‌ها

به مناسبت هفته منابع طبیعی و برگزاری کنگره شهدای استان یزد؛

غرس 158 نهال به یاد شهدای بهاباد

در راستای برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان و به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی وروز درختکاری 158 نهال به یاد 158 شهید این شهرستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان درگلزارشهدای بهاباد غرس شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت در آذربایجان‌غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها یکی از موضوعاتی است که در استان مد نظر قرار دارد و با توجه به هجمه‌های فرهنگی موجود که ناشی از مرزی بودن استان است، ضرورت دارد به بخش فرهنگی بیش از پیش توجه شود و در راستای مقابله با این هجمه‌ها برنامه‌های مدونی پیش‌بینی شود.
یک اتفاق عجیب در روستای عباس آباد شهرستان دره شهر:

منشا صداهای عجیب در روستای عباس آباد استان ایلام چیست؟

فرماندار شهرستان دره شهر گفت: با توجه به این‌ که به‌طور قطعی منشأ این صداها مشخص نشده‌ تا کنون اقدامی جهت انتقال ساکنین این روستا به منطقه دیگر نیز انجام نشده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد؛

لزوم رفع موانع پرورش تولید آرتمیا در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رفع موانع پرورش آرتمیا در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: در گذشته اگر با جدیت بیشتری به موضوع آرتمیا پرداخته می‌شد امروز ارزش صادرات این محصول بسیار روز افزون بوده و می‌تواند ارز عظیمی وارد کشور کند.
با حضور معاون عمرانی استاندار انجام شد؛

رونمایی از سامانه‌های الکترونیکی شرکت گاز استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار صمن رونمایی از سامانه های الکترونیکی شرکت گاز استان، گفت: امروز با گستردگی و توسعه خدمات زیربنایی ناچار هستیم با بهره‌گیری از فناوری های نوین خدمات مورد نیاز مردم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا پاسخ دهیم.
زارع زاده مهریزی گفت: شدت درگیری و شیوع و مرگ و میر و سطح درگیری سنین پایین در این نوع جهش یافته ویروس می‌تواند در صورت سهل‌انگاری و عادی‌نگری امروزی، ما را با بحران جدی در هفته‌های آتی رو به رو کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون دو مورد مثبت از کرونای انگلیسی در شهرستان سقز و سنندج مشخص شده اند و تعداد دیگری نیز مشکوک به این ویروس جهش یافته در کردستان شناسایی شده اند.
با حضور مجازی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد؛

برگزاری همایش ملی تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر در یزد

همایش ملی تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و کارفرمایان برگزیده حوزه مسئولیت پذیر اجتماعی با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.
پانزدهمین دوره مسابقات قویترین مردان قهرمانی کشور با معرفی نفرات برتر در ایرانشهر به پایان رسید و محسن مسن آبادی قهرمان رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران در سال ۹۹ شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

وضعیت شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ثابت اما شکننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ‌غربی در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گفت: طی 10روز گذشته شاهد افزایش تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها هستیم و وضعیت شیوع ویروس در استان ثابت اما شکننده است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

حقوق کارگران باید با اقتصاد روز هماهنگ باشد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگران با اقتصاد روز همخوانی ندارد. حقوق کارگران با اقتصاد روز باید هماهنگ باشد. قانون کار و حقوق کارگران که چرخ صنعت و عمران کشور با زحمت آنها می چرخد باید بازنگری شود.

شهردار سنندج گفت: آمادگی و استقرار آتش نشانان در شب های چهارشنبه سوری و شب عید و آماده باش پرسنل و آمادگی ایستگاهها و ماشین آلات جهت امدادرسانی در ایام عید از دیگر اقدامات شهرداری سنندج در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است.

توسط «پیام عزیزی»؛ خواننده معروف کُرد اجرا شد؛

ترانه «پهلوان خندان» در فراق «سیامند رحمان»

ترانه «پهلوان خندان» به آهنگسازی و خوانندگی «پیام عزیزی» خواننده موسیقی کُردی و عرفانی کشور، مصادف با نخستین سالگرد درگذشت «سیامند رحمان» قهرمان جهان و پارالمپیک منتشر گردید.
به بهانۀ حمایت‌ نشدن از تیم فوتبال راهیان؛

وقت است از این «وقت‌کُشی» دست بردارید

یادداشت/ میزان اعتماد مردم کرمانشاه به مدیرانشان یک ویرانه تمام‌عیار است؛ مثل ساختمانی که کج بالا رفته است و دیر یا زود تمامش پایین می‌ریزد. شاید برگرداندن تیم راهیان از سوی مدیران استانی، از وسعت این بی‌اعتمادی بکاهد در غیر این ‌صورت به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که در را پشت سرشان ببندند. با این میزان خردمندی در درک فضا کسی دلش برایتان تنگ نمی‌شود!
گفت وگوی پرسون با فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان کُرد فیلم «زالاوا»؛

دغدغه فیلم «زالاوا» بیان مشکلات مناطق کُردنشین است

در جغرافیای کُردی مشکلات و محرومیت‌های زیادی وجود دارد که شاید پدیدۀ کولبری‌ مهم‌ترین آنها باشد اما با وجوداین، تاکنون کسی به صورت جدی برای ساخت فیلم در این حوزه اقدام نکرده است.

به بهانه شهادت سرباز وظیفه در ایست بازرسی گاومیشان در شهرستان دره شهر:

سربازی اجباری یا سربازی حرفه ای؟

شب گذشته عده ای ناشناس به ایست بازرسی گاومیشان واقع در شهرستان دره شهر استان ایلام با استفاده از سلاح گرم حمله ور شدند. متاسفانه در پی این درگیری مسلحانه دو نفر از عوامل ناجا به فیض شهادت نائل شدند.
نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

وعده بیمه شدن کولبران در حد حرف باقی مانده است/ کولبری جرم نیست

سنندج و دیواندره و کامیاران گفت: مسئولان بارها وعده بیمه شدن کولبران را داده اند ولی تا این لحظه این سخنان در حد حرف باقیمانده است، از سوی دیگر هنوز برخی کولبری را جرم می دانند در حالی که این کار با استناد به فرمایشات رهبری جرم نیست و باید کولبران را سازماندهی کنیم.