مدیرکل میراث فرهنگی اعلام کرد

افزایش سهم میراث‌فرهنگی کرمان از اعتبارات استانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حوزه توسعه گردشگری سهم میراث فرهنگی از اعتبارات استانی از پنج درصد در سال‌جاری به ۱۰ درصد در سال آینده خواهد رسید.
تصویر افزایش سهم میراث‌فرهنگی کرمان از اعتبارات استانی

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، سعید شاهرخی ظهر امروز ۲۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موثرترین نقش سیاسی در جامعه را رسانه‌ها ایفا می‌کنند.

وی از تشکیل اتاق فکر در حوزه گردشگری خبر داد و در ادامه بیان کرد: کرمان در بخش تاریخی رتبه اول کشور و در حوزه میراث ناملموس نیز در صدر قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: هر چهار اقلیم در استان کرمان وجود دارد لذا این خطه در حوزه میراث طبیعی حرف برای گفتن دارد.

شاهرخی با تبیین عملکرد شش ماهه مدیریت خود در اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: نشست‌های ابتدایی خوبی با حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی داشتیم اما برای رسیدن به هدف فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه توسعه گردشگری سهم میراث فرهنگی از اعتبارات استانی از پنج درصد در سال‌جاری به ۱۰ درصد در سال آینده خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: جشنواره چوگان که یکی از میراث‌های ناملموس است، به میزبانی شهرستان بم برگزار شد.

وی درباره ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی نیز گفت: این ستاد در استان در دی‌ماه با ۱۵ کمیته شکل گرفت و مقرر شد ستاد محدود به نوروز نباشد و در طول سال در استان فعال باشد.

شاهرخی بیان کرد: مردم شکایت خود را در طول سفر از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: در سال آینده در هفته پژوهش، استان کرمان میزبان برنامه‌های پژوهشی میراث فرهنگی است.

منبع: ایسنا

614442