استاندار گیلان:

امسال از صید بی رویه ماهیان در دریا جلوگیری شد

استاندار گیلان اعلام کرد: سال جاری با حفظ و حراست از دریا از صید بی رویه و قاچاق صید جلوگیری شد.
تصویر امسال از صید بی رویه ماهیان در دریا جلوگیری شد

به گزارش سایت خبری پرسون، اسدالله عباسی روز شنبه در بازدید از پره‌های صیادی شهید انصاری و رامدشت شهرستان رودسر به خبرنگاران گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل گیلان صید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی با یادآوری اینکه کشاورزی و صیادی از مشاغل اصلی مردم گیلان از گذشته تاکنون است، افزود: ماهیان ذخایر ارزشمندی هستند که باید برای آیندگان حفظ و حراست شوند.

وی تصریح کرد: اکنون چهار هزار صیاد در پره‌های صیادی استان فعالیت دارند که از این طریق امرار معاش می‌کنند و در کنار آن محصولات آبزی از جمله ماهیان سرد آبی و گرم آبی تولید می‌شود که حمایت لازم را از آنان خواهیم داشت.

عباسی اضافه کرد: صیادان شرکت تعاونی‌های صیادی پره در کنار صیادی در استخرهای خاکی ماهیان مولد را برای تخم‌ریزی نگهداری کرده و سپس بچه‌ ماهیان ۶ و هفت گرمی را با همکاری شیلات در دریا رهاسازی می‌کنند.

وی اظهار کرد: استان گیلان با افزایش تولیدات آبزیان و پرورش ماهیان استخوانی گام مهمی در استفاده از اقتصاد دریا برداشته است.

استاندار گیلان با همراهی مدیرکل شیلات گیلان و فرماندار رودسر در گفت‌وگویی صمیمانه با صیادان، از نزدیک در جریان مشکلات مسایل فعالان این عرصه قرار گرفت. گیلان از کانون‌های صیادی در شمال کشور است و ۴۶ شرکت تعاونی پره در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی این استان به صید ماهی می‌پردازند.

منبع: ایرنا

614293