اخبار منتخب استان‌ها

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: در روز عید بزرگ مبعث، پس از گذشت ۱۰ سال مادر داغدار امروز صبح لحظاتی قبل از اجرای حکم قصاص، دو محکوم را بخشید و فرصت زندگی دوباره به این دو جوان داد.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: دولت در سالهای اخیر وعده های بسیاری برای ایجاد بسترهای توسعه اقتصادی در استان کردستان داده است، ولی هیچ یک از این وعده ها تاکنون عملی نشده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد خبر داد؛

بهره برداری از پروژه های متعدد فرهنگی، ورزشی در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد از بهره برداری از پروژه های متعدد فرهنگی، ورزشی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکری خبر داد:

مراقب افراد کلاهبردار تحت عنوان" پلیس" باشید

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی از شهروندان درخواست کرد هنگام مراجعه افراد ناشناس تحت عنوان پلیس و درخواست ورود به منزل برای بازرسی، از این افراد کارت شناسایی بخواهید.
سرپرست معاونت پژوهشی و آموزشی پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی، بهره برداری بی‌رویه از رودخانه‌ها به منظور رفع نیازهای کشاورزی، تغییر کاربری اراضی جنگلی به شالیزار و دفع مواد زاید شامل فاضلاب ها را موجب کاهش حق آبه زیست محیطی تالاب انزلی دانست.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر ساخت و ساز ها بر مبنای اصول باشد، قطعا از خسارات جانی و مالی نیز کاسته می شود.

محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان خبر داد:

سرکشی از ۴۵۰ خانواده شهید در یزد

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: امروز ۴۵ تیم از نیرو های ناجا، سپاه پاسداران و بنیاد شهید از خانواده های شهدا سرکشی کردند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اکنون به طرز بی سابقه ای شاهد تحریم ها علیه این ملت بزرگ هستیم ولی این تحریم ها نتیجه عکس داشت و روحیه سازندگی و مقاومت در ملت ایران را تقویت کرد و ایران نشان داد که هرگز سیما و چهره یک کشور تحریم شده را نداشته و نخواهد داشت.

برخی از مسئولان وضعیت کنونی اجتماع را حاصل پاندومی کرونا می دانند که این تصوری کاملا غلط و غیرکارشناسانه است، شاید بتوان درصد کوچکی از این وضعیت را معلول کرونا دانست، ولی این آمارهای به دست آمده حاصل سالها بی مدیریتی در سطح کلان است.

از طریق ویدیو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت؛

بهره برداری از اجرای قطعه اول و دوم خط لوله آبرسانی به شهرهای میبد و اردکان

در سفر معاون اول رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان یزد روز، شنبه از قطعه اول و دوم خط لوله آبرسانی به شهرهای میبد و اردکان بهره برداری شد.
استان کردستان به واسطه تاریخ غنی و پر فراز و نشیب این منطقه، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به غار تاریخی کرفتو، قلعه قمچقای، بازار سنندج، عمارت آصف وزیری، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، قرآن نگل و... اشاره داشت.

پس از‌ ربع قرن اتفاق افتاد؛

بهره برداری از کتابخانه مرکزی یزد

کتابخانه مرکزی یزد همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.
گفت وگوی پرسون با «چاله‌چاله»؛ شاعر کُرد:

شعری که از مردم دور باشد؛ به دل نمی‌نشیند

من نیز سعی می‌کنم از درد و رنج همین مردم که صبح تا غروب با آن‌ها سر و کار دارم، بگویم. شعری که از مردم دور باشد به دل نمی‌نشیند. من با شور و اشتیاق غزلِ معروف ابتهاج را ترجمه کردم: «در این سرای بی‌کسی، کسی به در نمی‌زند.»نخستین‌باری که این غزل را خواندم بغض کردم.

رییس قوه قضاییه با اشاره به سامان دهی بازارچه‌های مرزی استان گفت: معیشت مرزنشینان و مردم از اولویت‌های دستگاه است به طوری که باید واردات و صادرات از بازارچه های مرزی استان ساماندهی شود و بهبود وضعیت این بازارچه های از نکات تاکیدی است که حتما سازمان‌دهی وضعیت کولبری و پیله وری که هر دو امری ضروری است باید در استان اتفاق افتد .