یادداشت‌ها

زندگی جمعی همواره با تعارض و اختلاف و حتی گاه با کشمکش‌های جسمی شدید همراه بوده اما آنچه در نهایت بر این آتش خشم و هیاهو آبی فرو می‌پاشید، تاب و تحمل و صبر و مدارای اعضای خانواده‌ها بود. شوربختانه امروزه در اثر عدم برنامه‌ریزی اصولی، علمی و مناسب و یا مبادرت به برنامه‌های نمایشی و سطحی‌نگر، خانواده‌ها در برهوت فشار و عسرت تنها رها شده‌اند.

یادداشت/ویدیوی دارزدن سگ‌های رها در تبریز این روزها بحث داغ فضای مجازی است. این اقدام چه کار شهرداری تبریز باشد چه به گفته مسئولان این شهر جوسازی پیمانکار پیشین، جنبه‌های تلخی دارد که نمی‌توان از آن گذشت. این جنبه از دید فرهنگی قابل بررسی است.
در معامله‌ای استراتژیک با بخشی از نخبگان محافظه‌کار، نظامیان برای بقای هویتی خویش سازماندهی رسمی و تشکیلاتی‌شده و دسترسی تعریف‌شده‌ای به منابع اقتداری و تخصیصی یافتند و این از نگاه نخبگان سیاسی وقت، فرصت‌ساختن از یک تهدید بالقوه بود، چراکه متعهدترین حامیان و محافظان اسطوره‌ها آنانی هستند که ارزشمندترین قربانی‌ها را تقدیمشان کرده‌اند. 

پیش‌بینی می‌شود در انتخابات 1400 برای اولین‌بار شاهد پدیده «دوقطبی چند وجهی» خواهیم بود و برخلاف تصورات خوش‌بیانه برخی جناح‌های سیاسی ممکن است نتیجه انتخابات مانند سال 84 در گرو برگزاری دور دوم باشد که از هم‌اکنون موجبات نگرانی برخی را که با اطمینان پا به عرصه گذاشته‌اند، فراهم کرده است.
قالیباف منتظر آمدن رئیسی بود. اگر رئیس قوه قضاییه وارد عرصه رقابت نمی‌شود، رییس مجلس به سرعت راهی وزارت کشور می‌شد و برای انتخابات ثبت نام می‌کرد.
به مناسبت گرامیداشت روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد؛

روابط عمومی؛ عامل پیوندها، مانع گسست ها

علی طهماسبی مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران به مناسبت گرامیداشت روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی یادداشتی منتشر کرد.
افراطیون آبروبر همه ادیان، اقوام، مذاهب، مکاتب، کشورها و جناح‌ها هستند. آنها هم آبروی خوبی‌ها و ارزش‌ها را می‌برند و هم خسارت می‌آفرینند و بلای جان آدمیان می‌شوند. حالا نمونه بسیار روشنی از رفتار و کارنامه افراطیون جلوچشم بشریت خودنمایی می‌کند.
به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی مطرح شد؛

نقش آفرینی و جایگاه روابط عمومی در ارتباط با کووید 19

یادداشت/با پاسخ به این سئوال که چه اندازه بر ارتباطات و روابط عمومی ها تاثیر گذاشته و آیا همه گیری کرونا بحران تلقی می شود یا خیر؟ نقش عمده وکارکرد روابط عمومی ها درهنگام بروز بحران و زمان پس از بحران بررسی می شود.
چهل و پنج نفر چهره شناخته‌ شده برای ریاست جمهوری نامزد شده‌اند. یک نظر که در این جمع و سخنان اکثریت آن‌ها بیندازید، چند ویژگی خیلی گل‌درشت از میان سخنان اکثریت نامزدها توی چشم می‌زند.
ثبت نام داوطلبان ریاست‌جمهوری در فضائی پرشور و با نشاط برگزار شد و همگان چند روزی سرگرم شدند و غم‌های خود را به‌مناسبت کرونا، بیکاری و فقر موقتا از یاد بردند.
چند هفته است که مذاکرات میان ایران و گروه ۴+۱ و همچنین آمریکا در جریان است که نشان می‌دهد تا به حال هیچ زمانی ایران و آمریکا برای احیای برجام و سروسامان دادن به اوضاع میان خود تا به این حد جدی نبوده‌اند.
نامزد انتخابات چگونه می‌خواهد امید و اعتماد از دست رفته را میان مردم زنده کند؟ بدون امید به آینده و جلب اعتماد به کارگزاران، هیچ مساله‌ای حل نخواهد شد. هر انتخاباتی که بتواند این دو مولفه را بهبود بخشد، به‌طور طبیعی انرژی خوبی را به موتور جامعه تزریق کرده است. همین انرژی مردم و حکومت را راهبری می‌کند، به شرطی که حفظ شود.
بیست‌وهفتم اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات است. از نگاه من این روز تنها یک نام در صفحه تقویم نیست؛ بلکه سرفصلی تازه و پراهمیت از تعهد، تخصص، علم و هنر است.
انتخابات یک فرصت گفت‌وگوی ملی برای اصلاحات واقعی کشور در وضعیت گرفتاری‌های جدی است و کسانی که مردم را از این حق اساسی محروم می‌کنند، اولا باید پاسخ‌گوی فعل و ترک فعل فرصت‌سوزاننده خود باشند و دوم از باب ماده 570 قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب دادگاه مستقل قرار بگیرند.
ما به نمایندگی از مردمی که صدایشان در هیاهوی رویدادها گم شده است، درباره مهم‌ترین و حیاتی‌ترین موضوع زندگی این روزها هشدار می‌دهیم: تامین و توزیع واکسن باید اولین ماموریت همه دستگاه‌های حاکمیتی باشد.

در ابتدا رشد نقدینگی و سپس رشد تولید ناخالص داخلی را مختصرا توضیح  و سپس به موضوع تورم و نظام بانکی می پردازیم.
یک تحلیلگر سیاسی نوشت: افرادی که به نظرم شورای نگهبان صلاحیت آنان را تأیید خواهد کرد، به شرح زیرند: سید ابراهیم رئیسی و سعید جلیلی از جناح اصولگرا، علی لاریجانی از اصولگرایانِ معتدل، محسن رضایی از نظامیانِ سابق، اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری از جناح دولت و اصلاح‌طلبان.
نتایج یک پژوهش مشخص کرد:

جمعیت ایرانی در بازار رمزارز

جمعیت فعال در بازار رمزارزها براساس یک پژوهش تخمین زده شد. ارزیابی‌ها حاکی از این است که احتمالا حدود ۱۲میلیون ایرانی صاحب رمزارز باشند. البته انگیزه دارندگان رمزارز متفاوت است؛ بخش قابل‌توجه صاحبان رمزارز به قصد سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول وارد این بازار شده‌اند. بخشی نیز سرمایه‌گذاری در این بازار را شغل و حرفه خود برشمرده‌اند. «حمایت از تکنولوژی»، «کنجکاوی» و «جابه‌جایی بین‌المللی پول» از دیگر انگیزه‌های صاحبان رمزارز است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد ۶۲درصد مردمی که رمزارز خریداری کرده‌اند، در ۶ ماه اخیر وارد این بازار شده‌اند.
یادداشت/ اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در حالی به میزبانی تمام و کمال همدانی‌ها به پایان رسید که ۱۲ روز در محل های ورزشی مختلف همدان به طول انجامید تا خانواده کشتی و ورزشی استان هرکدام به نحوی در این اردو سهم و استفاده ای مفید را داشته‌باشند.
سازمان آگهی های پرسون