شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

استاندار تهران با بیان اینکه نرخ بیکاری در تهران نسبت به سال گذشته کاهش یافته افزود: نرخ بیکاری در بهار 1399 معادل 8.8 درصد بود و در بهار 1400 به میزان 6.3 درصد بوده است.
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران با اعلام ابطال انتخابات شوراها در ۶ شهر استان تهران گفت که خرید و فروش رای در برخی شهرها و روستاهای استان تهران وجود داشته است.
عضو شورای شهر درباره طرح الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی و تنوع زیستی بوستان طبیعت پردیسان گفت: دلیل اجرا و تصویب این طرح توجه به محیط زیست است.
یک عضو شورای شهر تهران بیان داشت مسئولیت بسیار غیر متمرکز است و بین شهرداری دولت و دیگر نهادها توزیع شده است. اما شهرداری‌ها در ایران با دولت‌های محلی فاصله زیادی دارند.
رییس شورای شهر تهران ضمن انتقاد از طرح صیانت بیان کرد مجلس باید به جای تصویب چنین طرح‌هایی به فکر معیشت مردم باشد.
ضعف در نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها منجر به بروز مشکلات فراوان در نقاط محروم کشور از جمله خوزستان شده و نمونه این ناکارآمدی در پایتخت نیز در فاصله فاحش شمال و جنوب شهر در حال خودنمایی است.

امروز جلسه منتخبین شورای ششم برای انتخاب شهردار تهران برگزار شد و کاندیداها به ارائه برنامه‌های خود پرداختند. معصومه آباد تنها گزینه زن شهردار بود که به ارائه برنامه‌ هایش پرداخت. قرار است روز چهارشنبه شهردار جدید تهران معرفی شود.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از تاسیس موزه بزرگ و رایگان در ایستگاه‌های مترو خبر داد.
رئیس موقت شورای ششم شهر تهران عنوان کرد عدم ارائه برنامه 3 کاندایدا از 11 گزینه تصدی شهرداری به منزله انصراف آنها است.