شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از مسافران خط دو مترو در ایستگاه نواب به خاطر توقف 55 دقیقه‌ای قطار عذرخواهی کرد.
با ابلاغ مصوبه دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران؛

توسعه محدوده دانشگاه تهران ممنوع شد

دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به شهردار تهران، استاندار و رییس شورای شهر تهران، مصوبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ شورای عالی را در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه تهران ابلاغ کرد.
منتخب شورای ششم تهران با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی به دلیل 2 ایراد دستور توقف برگزاری آزمون جذب در شهرداری را داده اند، گفت:پس از رفع ایرادات منتخبین شورا اقدامات لازم را جهت برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان انجام خواهند داد.
منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: امروز برای مشخص شدن زمان مصاحبه گزینه‌های شهرداری قرعه کشی انجام شد که بر این اساس اولین نفری که برنامه خود را ارئه می‌کند آبرومند و آخرین نفر پیرهادی است.
در مراسم افتتاح خانه امداد محله سیروس در قلب طهران بیان شد:

افتتاح 212 خانه شهر در سراسر کشور به‌طور هم‌زمان

شهردار منطقه 12 از افتتاح خانه امداد محله سیروس در این منطقه خبر داد و گفت: به‌زودی خانه‌های شهر در سراسر کشور به صورت گروهی افتتاح خواهند شد.

منتخبین شورای شهر بیان می‌کنند که در طی 4 سال اخیر بدهی‌های شهرداری 4 برابر افزایش داشته و از این رو ضروری است که شهرداری انتخاب شود که بتواند به خوبی مدیریت کند و شهر را از رکود خارج کند.
امام جمعه لواسانات با تاکید بر لزوم وجود شفافیت در امور گفت: شوراهای اسلامی شهر برای نمایندگی مردم و مقبولیت در بین شهروندان، گروه‌هایی از نخبگان منطقه تشکیل دهند و در سه حوزه مشورت و تصمیم‌سازی، امور اجرایی و نظارت مردمی از ظرفیت‌ آنان بهرمند شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران:

برق ۲۱۰ اداره به دلیل عدم رعایت تعدیل مصرف انرژی برق قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خبر داد: برق ۲۱۰ اداره دولتی و نهاد عمومی پر مصرف در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به دلیل عدم رعایت تعدیل مصرف انرژی برق قطع شد.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

آبرسانی به ۸۰۰۰ روستا با تانکر

حمیدرضا جانباز از آبرسانی سیار به ۸۰۰۰ روستا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی هستند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران بیان داشت باید در ایام محرم فضای شهر سیاه پوش شود و باید از شعارهایی استفاده کنیم که یادآور نهضت محرم است.
به منظور احیای سینماها و مراکز نمایشی محدوده خیابان لاله‌زار صورت گرفت:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری منطقه 12 و آکادمی خانه سینما

شهردار منطقه 12 از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری این منطقه با آکادمی خانه سینما واقع در خیابان لاله‌زار به منظور احیای سینماها و مراکز نمایشی این محدوده خبر داد.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: تعطیلی 6 روزه پایتخت تاثیری بر روند کاهشی بیماری کرونا نداشته و برعکس باعث افزایش این بیماری شده و تا به امروز آمار فوتی‌ها در شهر تهران از 150 هزار نفر عبور کرده.