تهران را گوشت قربانی کرده و به شهرهای اطراف داده اند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهرهای اطراف دادند، گفت: مرتضی گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد و قیام‌دشت هم به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.
تصویر تهران را گوشت قربانی کرده و به شهرهای اطراف داده اند

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارش حوزه حمل و نقل شهرداری ارائه خواهد شد، گفت: آخرین برنامه‌های اجرا شده در این حوزه توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرحی در خصوص بافت فرسوده به شورا آمد که بررسی‌های زیادی روی آن انجام شد، گفت: برای تشویق بیشتر در بافت فرسوده تغییراتی ایجاد خواهد شد؛ به طوری که در گذشته وقتی ۱۵۰ متر تجمیع می‌شد مالکان ۸۰ درصد جایزه دریافت می‌کردند که به ۱۲۰ متر تقلیل پیدا می کرد . حالا با اختصاص ۱۰۰ درصد تخفیف به تجمیع واحدهای ۲۰۰ متری نیز به ۱۵۰ متر رسید تا تعداد بیشتری از واحدها با هم تجمیع شوند. متاسفانه هنوز به فرهنگ تبدیل نشده و باید تلاش کنیم که تجمیع افزایش پیدا کند.‌

چمران با اشاره به جلسه با مسئولان قوه قضاییه، تصریح کرد: ملاقات‌ها بر اساس برنامه‌ای است که در راستای جلسه با رئیس قوه انجام شده بود و قرار بر این شد که کارگروه‌های تخصصی برگزار شود و روز گذشته جلسه‌ای را با کارگروه پژوهش برگزار کردیم و جلسه‌ای نیز با رئیس کل ثبت اسناد و املاک را خواهیم داشت تا صدور سند در بافت فرسوده تسریع شود.

وی با بیان اینکه انتصابات یک ساله است خود جای بحث دارد، یادآور شد: حکمی که در حال حاضر صادر شده قرار بوده که یک ساله نباشد و تا پایان دوره باشد. انتصابات طبیعی است. هریک از اعضای شورا نظری دارند بنابراین از کل شورا نظرخواهی نشده است.البته شورا دخالتی در این زمینه ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در برخی شهرها سطح کافی برای ساخت و ساز وجود دارد اما ساخت و ساز صورت نگرفته است؛ در تهران نیز در برخی خیابان‌ها ساختمان‌هایی با وضعیت نامناسبی داریم که مایه آبرو ریزی است و باید نوسازی شود لذا در زمین‌های جدید که تاسیسات نیاز دارد، نباید ساخت و ساز شود بلکه باید بافت فرسوده را نوسازی کرد. مباحث اقتصادی و گرانی مصالح باعث شده همه نتوانند بسازند.‌ ما هم اگر زمین بدهیم چه کسی می‌خواهد تاسیسات تامین کند.

وی تاکید کرد: تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهرهای اطراف دادند؛ مرتضی گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد. قیام‌دشت به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.

چمران گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه اجتماعی، آقای زاکانی توضیحاتی به رییس جمهور دادند و قرار شد مشورت بیشتری بدهد. شهردار همین حالا نیز در هیئت دولت حضور دارد و تغییر جایگاهی انجام نمی‌شود.

503453