شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

فرآیند بررسی برنامه‌های گزینه‌های تصدی شهرداری تهران از روز شنبه بر اساس برنامه اعلام شده از سوی منتخبین شورای شهر تهران آغاز شد.
جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بدون جمع بندی درباره تعطیلی دو هفته‌ای کشور برگزار شد. وزیر کشور در این باره گفت:‌ تعطیل کردن نیاز به مقدمات و برنامه ریزی و اقناع و همراه سازی مسئولان و مردم دارد.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد در طول دوره فعالیت شورا تلاش شد در حوزه مالی و برنامه ریزی از حق مردم و شهر صیانت شود.
پیروز حناچی شهردار تهران در آخرین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گزارشی به مناسبت پایان دوره پنجمین مدیریت شهری تهران ارائه داد.
عدم توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، موجب ایجاد مشکلات فراوان برای شهروندان شده به همین دلیل اصلی ترین مطالبه مردم تهران از مدیران شهری جدید، رسیدگی جدی به این امر خواهد بود.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: مراسم‌های عزاداری به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به طور مشخص استفاده صد در صدی از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با اولویت استفاده از مکان‌های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت ای‌. تی، هوشمندسازی و اپلیکیشن‌ها گفت: در حال حاضر اپلیکیشن‌های جمع آوری پسماند فعال هستند که سه اپلیکیشن ۱۵ تُن روزانه پسماند خشک را جمع آوری می‌کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر جنوب به شمال محدوده‌های سرودار و پل زنگوله سنگین است.
گزارش پرسون از ابطال انتخابات شوراها در برخی شهرها:

زمانی که تر و خشک با هم می‌سوزند

تخلفات گسترده برخی کاندیداها سبب ابطال انتخابات شورای اسلامی در برخی شهرها شد که از این طریق افرادی که سالم رقابت کرده و پیروز شده بودند نیز حذف شدند. 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران، توضیحاتی درباره سرانجام خرید اتوبوس‌های نو برای پایتخت، روند واکسیناسیون رانندگان اتوبوس، قیمت تمام شده خرید اتوبوس ، اتوبوس‌های فعال در تهران و آمار مسافران همزمان با جولان سویه دلتای کرونا ارائه داد.