شهردار تهران نماینده ویژه رییس جمهور در ساماندهی کودکان کار می‌شود

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری با حکم ریاست جمهوری به عنوان نماینده ویژه ایشان در ساماندهی کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر خواهد شد.
تصویر شهردار تهران نماینده ویژه رییس جمهور در ساماندهی کودکان کار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد احمدی صدر در حاشیه جشن فرزندان غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این زاویه هیچ گاه به فرزندان در معرض آسیب و بی‌سرپرست و بد سرپرست نگاه نشده که انسان و آینده‌سازان ایران هستند، گفت: اگر به توانایی‌های نهفته این کودکان توجه شوند، می‌توانند امثال پروفسور سمیعی، حسابی و شهید احمدی روشن و از نخبگان کشور شوند.

وی افزود: در بین این افراد کسانی هستند که استعدادهای آنها شکوفا خواهد شد؛ ما به جمع آوری کودکان کار که بیش از ۳۰ بار انجام شده اعتقاد نداریم. این کودکان توان و استعداد دارند و باید به آن توجه کرد. همکاران ما در حوزه اقتصادی باید مشکلات معیشتی را رفع کنند و ما برای اینکه به استعدادهای آنها توجه کنیم. مراکز ۳۰ گانه را احداث کردیم و مجتمعی برای استعدادیابی راه اندازی شده تا به مدارس تخصصی معرفی شوند که می‌تواند مدرسه ریاضی، هنر و ورزش باشد.

احمدی صدر اعلام کرد: تمام کودکانی که به نوعی از امکانات محرومند و مشغول کارند و بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند و نمی توانند وارد مدرسه شوند، تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ریاست جمهوری دستور داده است که شهردار تهران به عنوان نماینده ریاست جمهوری در مورد متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر وارد شود و این دستور تایید شده و کلیاتش نیز به تصویب رسیده است.

احمدی صدر با بیان اینکه پس از تایید و ابلاغ جزییات، شهرداری تهران نماینده ویژه ریاست جمهوری در این سه بخش خواهد بود، گفت: تاکنون ۱۴ دستگاه به وزارتخانه خود پاسخگو بودند اما با این حکم، هم‌افزایی تقویت می‌شود. اعتبارات به نهادهای مسئول واگذار شده اما شهرداری حق نظارت و سوال خواهد داشت و به ریاست جمهوری گزارش را خواهد داد.

502740