شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

محمد روشنی در پاسخ به این سوال که با توجه به رنج سنی رانندگان تاکسی تاکنون چه تعداد واکسن را دریافت کردند؟ گفت: راننده‌های تاکسی ۶۰ سال به بالا که مشمول واکسیناسیون عمومی براساس سند ملی می‌شوند، در مجموع ۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود که به طور خودکار واکسیناسیون آن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است.
ظهر امروز تعدادی از کسبه مجتمع تجاری علاالدین واقع در خیابان جمهوری تهران در اعتراض به قطعی برق این مجتمع دست به تجمع اعتراضی زدند.
شهردار منطقه ۱ گفت: اجاره دادن معابر عمومی خلاف قانون است و در صورت مشاهده پارکبان‌ها در این معابر با آنها برخورد قضایی می‌شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارتقا کیفیت مدیریت شهری و تقویت ارزش‌های هویتی موجود از تصویب طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی خیابان ولیعصر(عج) در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.
زیست شبانه یک واقعیت انکارناپذیر در جهان شهری ‌شده امروز است. در سراسر جهان، از شرق تا غرب، از کشورهای توسعه‌یافته تا کشورهای در حال توسعه، کشورهای مسلمان یا مسیحی، هر جا زندگی شهری به ‌ویژه در ابعاد کلان آن وجود دارد، زیست شبانه شهری هم وجود دارد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از شهردار تهران خواست تا آخرین لحظه نسبت به وظایف خود پاسخگو باشد.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران گفت: در این چند روز تعطیلات و برابر اعلام ستاد ملی میارزه با کرونا طرح ترافیک نداشتیم اما از فردا این طرح اجرا شده و رانندگان تهرانی باید به این موضوع آگاهی داشته باشند و تردد خود را مدیریت کنند.
منتخب شورای ششم تهران، درباره سرانجام استخدام‌های دقیقه نودی در شهرداری تهران اظهارداشت: خبرهای متفاوتی در این زمینه به دستمان رسیده، قرار بود این موضوع متوقف شود و شورای ششم هم پیگیر این موضوع بوده است.
جانشین پلیس راهور ناجا اظهارداشت: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی، مأموران پلیس راه و راهور ناجا و همچنین دوربین‌های هوشمند جاده‌ای نسبت به ثبت تخلف تردد غیرمجاز رانندگان اقدام می‌کنند.
منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: تکمیل بزرگراه یادگار امام و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی مهمترین برنامه‌های ما در حوزه حمل و نقل است.

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه مساله مهاجرت از جنوب کشور به حاشیه تهران و استانهای شمالی در آینده تشدید می‌شود گفت: بعد از ۵۰ سال هنوز یک سند آمایش سرزمین ملی مصوب و قابل اجرا نداریم و در این شرایط توسعه نامتوازن، کمبود آب، مشکلات زیست محیطی و اقتصادی در جنوب کشور باعث تخلیه این مناطق از جمعیت خواهد شد.