کودکان کار شهروند درجه ۲ در تهران بودند/ شهرداری تهران خود را مسئول بهبود وضعیت این کودکان می‌بیند

شهردار تهران گفت: کودکان کار در گذشته شهروند درجه ۲ محسوب می‌شدند؛ اما شهرداری تهران خود را متعهد به بهبود وضعیت آنها کرده‌ایم تا دیگر شاهد استثمار این کودکان نباشیم.
تصویر کودکان کار شهروند درجه ۲ در تهران بودند/ شهرداری تهران خود را مسئول بهبود وضعیت این کودکان می‌بیند

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی در حاشیه جشن فرزندان غدیر در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری مسئولیت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: خداوند به ما توفیق داده که در کلانشهر تهران بتوانیم خدمتگزار بهترین‌ها باشیم که پیش از این مورد توجه نبودند و شهروند دست دوم محسوب می‌شدند. اینها امروز نور چشم ما هستند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۴ مدرسه داریم که بیش از هفت هزار کودک در این مدارس در حال سواد آموزی، استعدادیابی، حرفه آموزی و حرکت در مسیر ایجاد آینده درخشان هستند، گفت: امیدواریم این الگو که برای اولین بار رقم خورده ما را به نقطه درخشان‌تری برساند و خدمات مناسبی را به این افراد که مستحق خدمت هستند، ارائه کنیم تا چیزی به عنوان کودک خیابانی در تهران نداشته باشیم و مانع این ظلم بزرگی که به هر طریقی تحمیل می‌شود، شویم.

زاکانی با اشاره به موضوع نمایندگی شهردار تهران از طرف رئیس جمهور در بحث متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر، گفت: این موضوع در کمیسیون تخصصی مطرح شده و هنوز به صحن دولت نیامده است؛ هیچ چیز مشخص نیست و پس از اینکه در هیات دولت مصوب شد می‌توان در مورد آن صحبت کرد.

وی با بیان اینکه ما خود را متعهد می‌دانیم در حوزه اجتماعی فعال باشیم، تاکید کرد: ما این شعار را داشتیم که مسئولیم و باید آنچه وظیفه ماست انجام دهیم و به دیگران نیز کمک کنیم‌ وظایف خود را انجام دهند. فرقی بین مسئولین نیست و همه باید کمک کنیم.

شهردار تهران با اعلام اینکه یکی از این موارد کودکان خیابانی است، تصریح کرد: کودکان کار موضوعی فراتر از کودکان خیابانی است و باید از این نقطه شروع کنیم.

502775