بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی اوضاع دارو را بدتر کرده و این موضوع وقت و کار سازمان را مختل می‌کند، در عین حال درباره اقدامات انجام شده جهت تامین داروهای بیماران تالاسمی توضیح داد.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: سویه اُمیکرون با سرعت بیشتری منتقل می شود، اثربخشی واکسن را ضعیف می کند اما موجب بروز علائم خفیف در بیمار می شود.
ضرورت کنترل مرگ و میر کرونا و حفظ و صیانت از جان مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه به این «پندمی» بودند، همه را متقاعد کرد که به این سطح از تعطیلی و توقف اجباری تن دهند و نتیجه همان همکاری و همراهی، این شد که در سه روز اخیر برای نخستین بار مازندران مانند همه نقاط کشور، از نظر کرونا، بی‌خطر و آبی شد اما آیا این بدان معناست که خطر ویروس کرونا از بین رفته و دیگر ویروسی وجود ندارد؟
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت رهبر معظم انقلاب فرمودند که با پرستاران نباید مانند کارگران فصلی برخورد شود؛ پرستاران باید امنیت شغلی داشته باشند. این مسئله توسط سازمان نظام پرستاری به شدت پیگیری می‌شود. چیزی به نام پرستار ۸۹ روزه نباید داشته باشیم و همه همکاران باید استخدام شوند.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

تاکید رئیسی بر لزوم تسریع در ترخیص و توزیع کالاهای اساسی

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه ذخایر کافی غذای مردم باید همواره مورد توجه باشد بر لزوم تسریع در ترخیص و توزیع کالاهای اساسی تاکید کرد.
وزیر بهداشت با اعلام اینکه تا کنون 174 میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده افزود: میزان ترزیق دُز اول واکسن در کشور ۸۶ درصد و میزان تزریق هر دو نوبت واکسن در تهران و کشور، به ترتیب ۷۶ و ۷۴ است.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۲۱۴ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۰۳ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۲۴۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۸۸۵ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
در حالیکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، تزریق دوز سوم واکسن کرونا فایزر را برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله توصیه کرده، FDA تاییدیه تزریق این واکسن را برای این گروه سنی حداقل شش ماه بعد از دوز دوم، صادر کرد.
دانشمندان دانشگاه استنفورد به شواهدی دست پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند در سلول‌ها و بافت چربی پنهان شده و فرد را به کووید-۱۹ مبتلا کند.
دولت سوئیس اعلام کرد با توجه به افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در این کشور دولت تصمیم دارد تا اعمال برخی از محدودیت‌های کرونایی را از سر گیرد.