توضیحات مهم بهزیستی مازندران درباره آزار و اذیت یک ناتوان ذهنی

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران در پاسخ به انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر با رد این ادعا توضیحاتی ارائه کرد.
تصویر توضیحات مهم بهزیستی مازندران درباره آزار و اذیت یک ناتوان ذهنی

به گزارش سایت خبری پرسون، با توجه به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر موضوع سریعا در دستور کار قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: توانخواه (ع.ش) در مورخه ۱۳۹۹/۴/۲۳ درمرکز بالا لموک قائمشهر پذیرش شد و در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ بنا به تشخیص پزشک مرکز به علت ضعف، بی حالی و علایم بیماری، مسئول فنی مرکز با خانواده وی تماس حاصل نمود و از آنها درخواست کرد درخصوص درمان توانخواه مراجعه نمایند.

پس از مراجعه والدین با شرایط مذکور و بنا به اظهار مسئول فنی مرکز، توانخواه بدون هیچگونه علائم ضرب و شتم و سوختگی و تنها با علائم ضعف و بیماری تحویل پدر و مادر شد و ۲ یا ۳ روز بعد توانخواه به دلیل ابتلا به بیماری سل، توسط والدین در بیمارستان بستری گردید.

گفتنی است توانخواه مذکور از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ تاکنون در منزل و توسط خانواده نگهداری می شود.

لازم به ذکر است هیچکدام از تصاویر منتشر شده از توانخواه در فضای مجازی، در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر نبوده است.

تصویر و اخباری که در روزهای اخیر از این فرد در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم و سوختگی بدن توانخواه، به قصد برانگیختن عواطف و احساسات شهروندان گرامی و انتقاد از عملکرد سازمان های حمایتی به نمایش درآمد، جای بسی تاسف دارد.

طی دستور دکتر بریمانی، سرپرست بهزیستی مازندران، جهت بررسی دقیق و کامل صحت و سقم موضوع، تیم نظارتی به مرکز اعزام و چنانچه قصوری از جانب مرکز و پرسنل شاغل در مرکز باشد با آنان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

در پایان ضمن تشکر از توجه و دغدغه شهروندان نسبت به مسائل افراد دارای معلولیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی انتظار می رود شهروندان قبل از انتشار اخبار با موضوعات اینچنینی از صحت و سقم ماجرا اطمینان حاصل نموده تا باعث جریحه دار شدن احساسات شهروندان نشوند.

لازم به ذکر است سازمان بهزیستی بعنوان دستگاه حمایتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و حل مشکلات جامعه هدف و افراد دارای معلولیت از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد و با همکاری کلیه دستگاه های مرتبط در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه هدف تلاش می نماید.

394283