بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

یک عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد:

عوارض روزه‌داری بدون سحری برای سلامتی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن اشاره به مضرات روزه داری بدون سحری، گفت: چنانچه این اقدام ادامه یابد، می‌تواند سبب بروز مشکلاتی اعم از کتواسیدوز، ضعف عمومی بدن، بوی بدن دهان و سایر تبعات شود.
مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، اخیرا اطلاعیه‌ای پیرو دومین مرحله تکمیل ظرفیت پنجاهمین دوره آزمون پذیرش تخصصی منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است افرادی که در آزمون دستیاری تخصصی مردود شده‌اند و یا به هر دلیلی نتوانسته‌اند انتخاب رشته کنند، می‌توانند با انتخاب کد‌رشته و کد محل مدنظر و متناسب با نمره حد‌نصاب خود در تکمیل ظرفیت دوم شرکت کنند.
رییس سازمان غذاودارو با بیان اینکه نان به عنوان قوت غالب مردم است و برای تامین کمبود املاح و ویتامین‌ها غنی‌سازی آن در دستور کار قرار دارد، از توسعه تولید نان کامل به روش صنعتی در کشور خبر داد.
مردم ما از دارو‌های گیاهی استقبال و آن را بدون عارضه می‌دانند و طب سنتی از آنجاکه با گیاهان سر‌و‌کار دارد، پای سودجویان را به این وادی کشانده است، درحالی‌که هر گیاهی به همان اندازه که می‌تواند مفید و مؤثر واقع شود، عوارض نهفته‌ای دارد.
بررسی ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که حتی روزه گرفتن برای سلامت آنها مفید است.
رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: روز گذشته اورژانس هوایی استان تهران یک نوجوان ۱۷ ساله که دچار سوختگی بر اثر انفجار مواد محترقه شده بود را نجات داد.
گال یک عفونت پوستی شایع و در عین حال بسیار مسری است که توسط کنه میکروسکوپی به نام Sarcoptes scabiei ایجاد می شود.
توافقنامه همکاری برای ترویج، فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره‌برداری از دارایی‌های فکری، بین کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی امضاء شد.
سال نو که برای خیلی از هموطنان با واژه استراحت و تعطیلی و مسافرت همراه است، اما برای نیروهای حوزه سلامت، نشانه افزایش حجم وظایف و خدماتی است که در روزهای عادی سال انجام می دهند.
قائم‌مقام همراه اول در پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک، ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام، به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت در کشور پرداخت