بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

مدیر برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از آئدس مهاجم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد بیمارانی که از کشورهای آلوده به کشور ما آمده بودند در طول چند هفته گذشته ثابت مانده است، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مبتلا به دنگ شناسایی شده است.
آلودگی آب یا شربت‌ توزیع شده در گلوگاه در روزهای گذشته منجر به مسمومیت حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان شد که همگی با مراجعه به مراکز درمانی و دریافت دارو و سِرُم درمان شدند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با اشاره به کمبود جهانی انسولین قلمی نوومیکس، گفت: بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بازار از مسیر واردات تأمین می‌شود.
متخصص بیماری‌های داخلی بیمارستان رازی ماهنشان در خصوص افزایش تب دنگی در کشور گفت: بیماری دنگی از طریق گزش پشه آئدس از پشه به انسان منتقل می‌شود و برخلاف بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر، نمی‌تواند به صورت مستقیم از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود.
این روزها شاهد گرم‌تر شدن دمای هوا و همچنین ماندگاری هوای گرم در استان فارس هستیم. به همین منظور معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطلبی با عنوان نحوه مواجهه با گرمازدگی را منتشر کرده است.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان این که توان باروری افراد با افزایش سن به صورت لگاریتمی کاهش می‌یابد، گفت: زنانی که امکان ازدواج یا فرزندآوری در سنین پایین را ندارند می‌توانند با "فریز کردن تخمک خود" در سال‌های آینده فرزنددار شوند.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که دانه های گل گندم خاصیت مسهلی دارد و برای سلامت کبد و درمان یرقان مفید است، افزود: دم نوش گل گندم برای افرادی که تصمیم به ترک سیگار دارند بسیار اثر بخش است.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم توانست جایگاه هلال احمر ایران را به جایی برساند که نه تنها رضایت مردم کشور را به دنبال داشته، بلکه امدادرسانی‌های مؤثر و حرفه‌ای این جمعیت در سایر کشورها، موجب افتخارآفرینی برای ایران در سطح بین‌المللی شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، فرآورده‌های دافع حشرات از قبیل انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات با ادعای مشابه فاقد مستندات علمی موثق هستند و بهترین روش برای جلوگیری از کاهش خطر ابتلا به بیماری تب دنگی محافظت در برابر نیش پشه آلوده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان تاکنون فرد مبتلا به تب دنگی شناسایی نشده است ولی افرادی بودند که گزیده شدند و علامت‌دار بودند و تحت نظر قرار گرفتند و آزمایشات آنها منفی بوده است.
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان تب دنگی کشور از ۷۵ مورد در سال گذشته به ۱۴۹ در سالجاری، گفت: اقداماتی برای پاکسازی شهرهای آلوده، افزایش مراقبت در مناطق و پایانه‌های مرزی و بررسی سلولوژیک برای رصد بیماران در حال انجام است.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان تب دنگی کشور از ۷۵ مورد در سال گذشته به ۱۴۹ در سالجاری، گفت: اقداماتی برای پاکسازی شهرهای آلوده، افزایش مراقبت در مناطق و پایانه‌های مرزی و بررسی سلولوژیک برای رصد بیماران در حال انجام است.
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد:

آغاز ثبت‌نام پزشکان داوطلب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین 1403

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از آغاز ثبت نام پزشکان داوطلب خدمات‌رسانی به زائران در اربعین حسینی برای اعزام به عتبات عالیات خبر داد.