بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به تشخیص قطعی یک مورد ابتلا به کرونای اُمیکرون در کشور در آقایی که به یکی از کشورهای همسایه مسافرت داشته، گفت: یک یا دو مورد هم مشکوک به اُمیکرون داریم که در حال بررسی هستند.

ادعای تایید نشده یک پزشک:

امیکرون به ایران آمد

فناور واکسن کرونای برکت می‌گوید اولین مورد ابتلا به امیکرون را در ایران شناسایی کرده است.
عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با اشاره به ورود سویه جدید کرونا به کشور افزود: اگر سویه اُمیکرون امروز وارد ایران شود، ظرف ۱۷ روز تبدیل به سوش غالب در کشور خواهد شد.
دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با اشاره به سرعت شیوع امیکرون افزود: پیشنهاد ما این است برای یک ماه محدودیت‌های کرونایی اعمال شود.
بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه امیکرون به سرعت در حال شیوع در کشورهایی است که بخش زیادی از جمعیت آنها با تکیه به کارزار واکسیناسیون در برابر بیماری «کووید ۱۹» مصون شده بودند.
هرچند تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی در کشور صفر شده و پیک پنجم کرونا به نوعی پایان یافته است، اما سویه جدید اُمیکرون در کنار عادی‌انگاری و کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه عدم استفاده از ماسک در کشور، زنگ خطری برای آتش دوباره کرونا در کشور به شمار می روند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو گفت: این دو نهاد به عنوان تنظیم‌گر بازار دارو در طی این سال‌ها عمکرد مثبتی نداشته و در عمل پیش بینی‌پذیری تولید و صادرات دارو را از بین برده اند.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۷۳ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۲۲۷ نفر رسیده است.
به گفته معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در راستای رفع مشکل کمبود پزشک در شهر‌های کوچک ممنوعیت فعالیت در ۲ شهر برداشته شد و مجوز طبابت در ۲ شهر به پزشکان داده می‌شود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. همچنین از۱۶ استان هیچ فوتی کرونایی گزارش نشده است.


تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی، از جمله ویتامین سی، ویتامین کا، ویتامین ای، سدیم، پتاسیم، کلسیم، و منیزیم، و همچنین پروبیوتیک‌هایی همچون لاکتوباسیلی از عناصر اولیه آب خیارشور هستند.