کردستان

کار کردن با مسعود کیمیایی و مهدی فخیم‌زاده لذت خاص خودش را دارد. بنده ارادت خاصی به وی دارم و بابت راهنمایی‌کردن من تا آخر عمر مدیون این بزرگان سینمای ایران هستم.

کارشناس حقوق و مدرس دانشگاه گفت: کسی که به راحتی پلاک خودروی خویش را در برابر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی مخدوش و یا می‌پوشاند و در مقابل حرکتی از سوی نهادهای نظارتی اعمال نمی‌شود، همین امر به صورت مستقیم زمینه تشویق این قانون‌گریز به سمت قانون شکنی‌های بزرگ‌تر خواهد شد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: دایره دشمنی و کینه‌توزی اسرائیلی‌ها تنها به ملت فلسطین ختم نمی‌شود، اکنون صهیونیست‌ها به عنوان دشمن شماره یک جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و این را در عمل بارها نشان داده‌اند.

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا مطرح کرد:

مرگ آریل شارون و اثرات آن بر اسرائیل

تقوی‌نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: آریل شارون یک نابغه نظامی برای دولت اسرائیل به شمار می‌رفت زیرا پیش از تشکیل دولت یهود در سن ۱۴ سالگی عضو گروه شبه نظامی هاگانا شد و از خود تهور بالایی برای قتل و کشتار فلسطینیان نشان داد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در صورت بهره‌برداری از پروژه 4 خطه بیجار ـ دیواندره شاهد تحول بزرگی در جاده‌های این استان همانند کاهش ترافیک، کاهش تصادفات، کوتاه شدن مسافت و... خواهیم بود.

امام جمعه سنندج گفت: هرگونه موضع‌گیری غیرعاقلانه و نیز ورود به حاشیه‌ها در بحث انتخابات یکی از برنامه های دشمن است که باید در این زمینه بسیار هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که جریانات معاند و حاشیه‌دار در انتخاب ما تاثیرگذار باشند.

رستمی؛ فعال فضای مجازی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

شعارهای غیرعملی نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز اعتمادزدایی فضای مجازی

یک فعال فضای مجازی و رسانه ای اشاره به اینکه شعارها و وعده‌های غیرعملی نامزدهای انتخاباتی زمینه ساز اعتمادزدایی جامعه از فضای مجازی می‌شود، گفت: بسیاری از نامزدهای انتخاباتی فضای مجازی را به خاطر هزینه کم، سهل الوصول بودن و مهمتر از همه فراگیری آن در جامعه برای کارهای تبلیغاتی خود انتخاب کرده‌اند که این خود باعث لطمات بسیاری به فضای مجازی و از دست رفتن اعتماد عمومی به این حوزه می‌شود.

کارشناس مسایل غرب آسیا  در گفت‌وگو با پرسون:

گروه‌های مقاومت؛ رژیم صهیونیستی را وادار به تمکین می‌کنند

تقوی‌نیا، کارشناس مسایل سیاسی گفت: گروه‌های مقاومت به پشتوانه حمایت‌های مردمی در برابر بمباران بی‌وقفه ارتش اسرائیل کوتاه نیامده و پرتاب راکت را همچنان ادامه می‌دهند تا اراده خود و معادله مدنظرشان را به طرف صهیونیست دیکته کرده و او را به تمکین وادارند.
گزارش پرسون از اخبار متولیان اقتصادی کشور؛

روغن؛ کیمیای بازار، 35 درصد گران شد

علیرغم اینکه شاهد کمیاب بودن روغن در سطح بازار هستیم، برخی از مسئولان اقتصادی کشور از افزایش 35 درصدی این کالای اساسی در روزهای آینده خبر می‌دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: یکی از اهداف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کردستان جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و حاشیه‌نشینی می‌باشد.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: مجتمع گردشگری حوزه سلامت کردستان که جزو اولین مورد از این مجتمع‌ در این استان است به علت برخی از مشکلات دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده، به بهره‌برداری رسید.

تقوی‌نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

آیا اسرائیل به صورت زمینی وارد غزه خواهد شد؟

این کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: با ناکامی‌های اخیر نیروی هوایی اسرائیل برای ایجاد مانع در شلیک تسلیحات فلسطینی، بسیاری از رسانه ها و افکار عمومی درون سرزمین های اشغالی، ارتش را برای ورود زمینی به باریکه غزه و نابود سازی سکوهای آتشباری مقاومت تحت فشار قرار داده‌اند و نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز به صورت ظاهری بر آن صحه گذاشتند.
خشکسالی باعث شده‌ است که بسیاری از دامداران در کردستان از ترس ناتوانی در تهیه علوفه و نیز نبود «پَس چر» اقدام به فروش دام‌های سبک و سنگین خود به دلالان آن هم با قیمت های بسیار پایین کنند.

استاد علوم دینی اهل سنت در گفت وگو با پرسون:

حضور در انتخابات برای برون رفت کشور از وضعیت کنونی حیاتی است

استاد علوم دینی اهل سنت کردستان گفت: انتخابات در ایران نماد بارز مردمسالاری دینی است و حضور در این همه‌پرسی برای برون رفت کشور از وضعیت کنونی، حیاتی و ضروری می‌باشد.

سرپرست معاونت مسکن و باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در طرح مسکن مهر، بیش از 38 هزار واحد در استان کردستان ساخته شده که تاکنون 36 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: ملت ایران باید با یک انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت مشکلات کشور را برطرف کنند که رسیدن به این مهم تنها با مشارکت همه جانبه ما در انتخابات تحقق خواهد یافت.

نماز عید فطر صبح امروز در سراسر کردستان با حضور روزه داران و نمازگزاران این استان برگزار گردید.
امام جمعه سنندج گفت: جهان اسلام باید در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل علیه فلسطین احساس مسئولیت کند و موضع خود را مشخص نمایند. کسانی که در جهان اسلام در قبال این مسئله سکوت کرده‌اند به نوعی حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می‌گردند.
مسئول مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

قتل عده‌ای دانش آموز دختر چه دستاوردی برای گروهک تروریستی داعش دارد؟!

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: قتل عده‌ای دانش آموز دختر چه دستاوردی برای گروه جنایتکار و تروریستی داعش دارد؟! آیا می‌توان از این جنایت به عنوان دستاورد نظامی سخنی به میان آورد؟!.