رییس کل دادگستری کردستان:

زندانیان در دوران سپری کردن محکومیت، آموزش‌های فنی را برای زمان آزادی فرا گیرند

رییس کل دادگستری کردستان گفت: شایسته است که زندانیان در دوران سپری کردن محکومیت خویش در زندان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای زمان آزادی فرا بگیرند.

تصویر زندانیان در دوران سپری کردن محکومیت، آموزش‌های فنی را برای زمان آزادی فرا گیرند

به گزارش پرسون از کردستان، حجت الاسلام سیدحسن حسینی؛ رییس کل دادگستری کردستان امروز به همراه هیاتی از قضات و کارکنان دادگستری از زندان مرکزی سنندج بازدید کرد.

رییس کل دادگستری کردستان در این بازادید بیان داشت: یکی از مقوله های مهم در زندان‌ها، بحث ایجاد اشتغال و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: بنابراین شایسته است که زندانیان در دوران سپری کردن محکومیت خویش در زندان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای زمان آزادی فرا بگیرند.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: زمانی که زندانی با حرفه و تخصص از زندان آزاد می‌گردد احتمال اینکه دوباره به دنبال اعمال خلافکارانه برود بسیار اندک است، بدین منظور باید سعی شود که دوران حبس زندانیان به بطلالت نگذرد.

در ادامه این دیدار، مراد فتحی؛ مدیرکل زندان‌های استان کردستان بیان داشت: با ایجاد اشتغال به زندانیان ما دو هدف مهم را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان افزود: اولین هدف ما این است که با اشتغال زندانیان زمینه اجتماعی شدن آنها فراهم می‌گردد و از سوی دیگر این افراد می‌توانند با کار در زندان بخشی از هزینه‌های خانواده‌های خود را فراهم آورند.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دستگاه قضا درخواست داریم که نسبت به اعمال قانون «رای‌باز» برای زندانیان استان کردستان اهتمام لازم را داشته باشند.

طاهره ایزدی ـ استان کردستان

302108