کردستان

روانشناس و مدرس دانشگاه گفت: بررسی واقعه قتل «بابک خرمدین» توسط پدر و مادر خود از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، روانی و... اجتناب ناپذیر است چون چنین پدیده اعجاب انگیزی اگر به درستی مطالعه و ریشه‌یابی شود کمک شایانی به جهش در علوم مختلف می‌گردد.
یادداشت وارده؛

«اصلاحات» حذف شدنی نیست

یادداشت/ به همان میزان که جریان حاکم عرصه را بر جریان اصلاحات تنگ و تنگ‌تر کرده گفتمان اصلاحات دامنه و نفوذ خود را نه تنها در بطن جامعه که در حوزه و قلمرو جریان حاکم نیز بسط داده است.

یادداشت/ این که از یکسو شرایطی فراهم شود که صنف زحمت کشی همچون وکلا از چندرغاز وام تخصیصی آن هم با بهره های آنچنانی مایوس و سرخورده شود و از سوی دیگر، گردن کلفتی همچون حسن رعیت میلیاردها وام مثل آب خوردن بگیرد و آن را پس ندهد با هیچ منطقی قابل تحلیل نیست جز این که بگوییم ما همان باکسر های این روزگاریم.

امام جمعه سنندج گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت اسفبار اشتغال و اقتصاد در کشور راه‌اندازی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی است و از سوی دیگر از مسئولان و دولتمردان درخواست داریم که همواره در بین مردم حضور داشته باشند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: تخریب شورای نگهبان مختص به برهه کنونی نیست، جریان‌هایی در کشور وجود دارند که سالیان سال است که از هر فرصتی برای ضربه زدن به این نهاد انقلابی و قانونی استفاده می‌برند و متاسفانه همین عده خود را به نوعی انقلابی و در مسیر ولایت فقیه معرفی می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بیجار در گفتگو با پرسون:

تضعیف شورای نگهبان؛ تضعیف انقلاب و نظام است

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: تضعیف شورای نگهبان به نوعی تضعیف سایر نهادهای انقلابی در کشور است، بنابراین انتقادهایی که از این نهاد و دیگر نهادهای نظام صورت می‌گیرد اولا باید با ادله باشد و ثانیا بدون غرض ورزی جناحی، سیاسی و فردی باشد.

امام جمعه شهر سنندج گفت: کسی که به‌عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود در قبال جمعیت 80 میلیونی ایران اسلامی مسئول است و باید به وعده‌های انتخاباتی خویش عمل کند و در طول حضور خود در پست ریاست جمهوری همواره در مسیر خدمت صادقانه به مردم باشد.

با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان؛

مراسم گرامیداشت شهدای تروریستی «دیواندره» برگزار شد

اولین سالگرد شهادت شهید محمد شکری در حادثه تروریستی رمضان سال گذشته در شهر دیواندره با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان و جمعی از مدیران و مردم برگزار گردید.

مدرس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش ما حفظ سلامت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد، گفت: بی‌رونق کردن انتخابات، به راه‌اندازی شبهات انتخاباتی و در نهایت ایجاد اغتشاش در کشور از جمله مهمترین دسیسه‌های گروه‌های اپوزیسیون در خارج از کشور است که از هم اکنون زمزمه این شیطنت‌ها به گوش می‌رسد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در بحث غربالگری بیماری کم‌کاری تیروئید در نوزادان این پوشش در استان کردستان 100 درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

یک فعال زیست محیطی گفت: ناگوارتر از درد تبر بر کمر درخت، فروش آزادانه زغال در سطح تمامی فروشگاه‌های شهرهای کشور است که این نشان می‌دهد که هیچ عزمی برای برخورد برای سوادگران این عرصه وجود ندارد.

در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه تجاری بانه عنوان شد:

علاقمندی سرمایه‌گذاران استان سلیمانیه عراق برای حضور در کردستان

استاندار سلیمانیه عراق گفت: با تبدیل شهرستان‌هایی همانند بانه به منطقه آزاد تجاری، علاقمندی سرمایه‌گذران اقلیم کردستان برای انجام سرمایه گذاری در شهرستان بانه و دیگر مبادی مرزی در این استان بیشتر از پیش شده است.

قادرمرزی؛ کارشناس بورس در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

پرداخت نشدن سود سهام عدالت زمینه ساز بی‌اعتمادی جامعه به سازمان بورس

کارشناس بورس گفت: قطعه قطعه کردن سود سهام عدالت شهروندان در بلندمدت می‌تواند دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و دولت را بلند و بلندتر کند، بنابراین بهترین راهکار برای دولت این است تا زمانی که از زمان واریز 20 درصد سود سهام باقیمانده توسط شرکت‌های مربوطه مطمئن نشده است، هیچ وعده‌ای به مردم و سهامداران ندهد.

با حضور استانداران کردستان و سلیمانیه عراق و... بزرگترین پیکره کشورتحت عنوان «پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان» به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهردر پارک آبیدر سنندج رونمایی شد.
یادداشت/ آمریکا در داخل دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و به همین دلیل نمی‌تواند درصورتی‌که در جنگ میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها به جاهای باریک رسید کار خاص و موثری برای رژیم‌صهیونیستی انجام دهد.

استاندار کردستان گفت: زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و مردمی مهیاست، بنابراین نباید مردم فریب تبلیغات رسانه‌های بیگانه و برانداز را در این زمینه بخورند، زیرا تلاش آنان همواره پایین آوردن سطح مشارکت مردم است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با پرسون:

لزوم مدیریت فضای مجازی/ تلاش دشمن برای تحریم همه‌جانبه انتخابات

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نتوانیم که فضای مجازی را در این روزها مدیریت کنیم، بی شک دشمن هرآنچه که دوست دارد به عنوان اخبار انتخاباتی به خُرد افکار عمومی در داخل کشور می‌دهد که نتیجه آن می‌تواند برای کشور پرهزینه باشد.