کردستان

امام جمعه شهرستان بانه در گفت وگو با پرسون:

تخریب جایگاه شورای نگهبان امری رذیلانه و از روی شیطنت است

امام جمعه شهرستان بانه گفت: شورای نگهبان براساس وظیفه قانونی، دینی و انقلابی خود عمل می‌کند و این مهم را در این 4 دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی به کرار نشان داده است، اما با این وجود برخی دشمنان داخلی و خارجی این روزها را بهترین زمان برای تخریب جایگاه این نهاد انقلابی می‌دانند که این کاری رذیلانه و از روی شیطنت است.
یادداشت/در نگاه تصمیم‌گیران، رسانه‌ها و مردم رژیم‌صهیونیستی این نکته حک شد که وقتی ارتش این رژیم نمی‌تواند شلیک راکت را در غزه 360 کیلومترمربعی متوقف کرده و به‌صورت زمینی به آن حمله کند، چگونه خواهد توانست دربرابر تهدیدات موجود در سوریه و لبنان، امنیت ایجاد کند.
یادداشت میهمان؛

به «بودن موثر» فکر کنیم

یادداشت/ پیشنهاد می‌شود ضمن رایزنی با عقلای قوم و اصولگرایانی که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، ائتلافی فراگیر شکل گیرد و طیفی از کاندیداهای موجود، اعم از اصلاح‌طلب و یا حتی اصولگرای معتدل قائل به اداره عقلایی کشور، تحت پوشش قرار گیرد و نهایتا بر کاندیدای واحدی توافق شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد همانطوری که از نامشان پیداست باید به دنبال کارهای مردمی، فرهنگ‌سازی و... باشند و از ورود به هرگونه جریانات سیاسی دوری کنند.

یادداشت/ در صورت تصمیم یمنی‌ها برای تصرف شهرهای عربستان، لطمه روانی و سیاسی جدی ای به ولیعهد سعودی و جایگاه وی در افکار عمومی وارد می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با نگاهی به رسانه‌های برون مرزی و فضای مجازی به عینه می‌بینیم که دشمن پروژه‌ای هدفمند تحت عنوان «قهر» مردم با صندوق‌های رای به راه انداخته است و با این وسیله می‌خواهد سطح مشارکت در انتخابات 28 خردادماه را به صورت محسوسی کاهش دهد.

یادداشت میهمان؛

ما و انتخابات

یادداشت/ مطالبه‌گری حقوق ما یک فرایند است و قطعا با یک دوره و دو دوره حل شدنی نیست، بلکه موانع را باید به آرامی برداشت.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) و اکنون با رهبری امام خامنه ای شاهدیم که مرزهای استراتژیک جمهوری اسلامی بسیار گسترده شده و کل جهان اسلام را در نوردیده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم کردستان در طول 4 دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی همواره نشان داده‌اند که مرزدارانی غیور هستند و در تمامی جبهه‌ها چه نظامی و چه سیاسی حضوری پرشور داشته و دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

نباید مشکلات اقتصادی کشور کلیت نظام را زیر سئوال ببرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: کسی منکر مشکلات در کشور نیست، اکنون در بحث اقتصادی و... دارای چالش‌های فراوانی هستیم ولی با این وجود نباید این مشکلات کلیت نظام را زیر سئوال ببرند.

یادداشت/ همه افراد جامعه که به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند در فرایندهای سیاسی کشور مشارکت داشته و در انتخابات ریاست جمهوری که تعیین یکی از مسئولان عالی‌رتبه کشور است حضور داشته باشند.

یادداشت/ اقدامات نتانیاهو در زمینه نمایش پهپاد اقدامی در راستای شوهای تبلیغاتی او هستند تا بتواند بگوید ایران پشت درگیری‌ها با رژیم‌صهیونیستی است و از این طریق مظلوم‌نمایی کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس مصوبه دولت از ادارات استان کردستان خواسته شده است که حداقل 20 درصد از انرژی برق خود را از طریق پنل‌ها و باطری‌های خورشیدی تامین کنند.

یادداشت/این اولین ماموریت فرا منطقه‌ای مکران است و صرف حضور این ناو غول پیکر به معنای به چالش کشیدن دکترین نظامی «مونروئه»؛ استراتژیست و سیاستمدار آمریکایی تحلیل می‌شود و این اقدام علاوه بر تضعیف جایگاه ابرقدرتی آمریکا، پرستیژ و موقعیت ایران را در معادلات جهانی ارتقا خواهد داد.

رستمی؛ جامعه شناس گفت: نهادینه شدن استیگما در جامعه نه تنها در بحث بیماری‌ها و اپیدمی‌ها می تواند تاثیرات منفی داشته باشد، بلکه این ناهنجاری اجتماعی می‌تواند بسیاری از شئونات دیگر زندگی ما را دستخوش تغییراتی کند که برای جامعه اثرات منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت.
یادداشت میهمان؛

«فرزند کشی» و شُکر خدا

یادداشت/ با هیچ واژه و کلمه‌ای نمی‌توان چنین جنایاتی را تحلیل کرد، اساسا کلمات و معانی آن در برابر این رخدادها به بن‌بست می رسند در مغز انسان نمی‌گنجد پدر و مادری فرزند خود را به چنین شیوه سبعانه‌ای نابود کنند، شیوه‌ای که حتی در میان حیوانات نیز به ندرت اتفاق می‌افتد.

مدیر حوزه علمیه کامیاران گفت: با نگاهی منصفانه و به دور از هر نوع دیدگاه سیاسی و جناحی به جرات می‌توان گفت که شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها هرگز سلیقه شخصی و جناحی را اعمال نکرده است و این همه هجمه علیه شورای نگهبان، یک برنامه و نقشه هدفمند است که ماهها قبل از این برنامه‌ریزی شده بود.

یادداشت/ قانون اساسی ایران، با همین کیفیت فعلی بستر مناسبی برای مدیریت مناسب و حتی تأمین خواسته‌های دموکراتیک قشر عظیمی از جامعه است. اما تحقق ظرفیت‌های آن مستلزم عملکرد درست و نیل به «فرهنگ سیاسی» متناسب با اهداف غایی این سند است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار:

آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال مهندسی کردن انتخابات هستند

معاون تبلیغ حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: توجه و نگاه غربی‌ها و در راس آنها آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به انتخابات ریاست جمهوری بسیار متفاوت‌تر است به گونه‌ای که تمام توان خود را برای مهندسی کردن این همه‌پرسی به‌کار بسته‌اند.