مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

ادارات باید 20 درصد برق مصرفی خود را از پنل‌های خورشیدی تامین کنند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس مصوبه دولت از ادارات استان کردستان خواسته شده است که حداقل 20 درصد از انرژی برق خود را از طریق پنل‌ها و باطری‌های خورشیدی تامین کنند.

تصویر ادارات باید 20 درصد برق مصرفی خود را از پنل‌های خورشیدی تامین کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، هیوا لهونیان؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین داده‌های موجود مردم استان کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته در مصرف برق 14 برابر بیشتر مصرف داشته اند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: البته بخش اعظمی از این افزایش مصرف برق در استان کردستان معلول شروع زودهنگام گرما، خشکسالی، کاهش تولید برق و... می‌باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با توجه به وضعیت نامناسبت انرژی برق درکشور باید شهروندان و هم‌وطنان نهایت صرفه‌جویی را در این زمینه داشته باشند، زیرا قطعی برق تاثیرات بسیار مخربی نه تنها بر مصارف خانگی خواهد گذاشت، بلکه باعث می‌شود که بخش اعظمی از تولید در کشور تعطیل شود.

لهونیان با اشاره به اینکه سالیانه 4 هزار مگاوات برق در کشور به طرق مختلف هدر می‌رود، بیان داشت: برای جلوگیری از قطعی برق از مدیران ادارات دولتی و خصوصی درخواست کرده‌ایم که در مصرف انرژی نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند به نحوی که در ساعات اداری این صرفه‌جویی باید به 50 درصد برسد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: صرفه‌جویی در مصرف برق کار بسیار ساده‌ای است و شهروندان می‌توانند تنها با خاموش کردن یک لامپ اضافی روزانه 60 مگاوات برق در استان کردستان صرفه‌جویی کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد: همچنین براساس مصوبه دولت از ادارات استان کردستان خواسته شده است که حداقل 20 درصد از انرژی برق خود را از طریق پنل‌ها و باطری‌های خورشیدی تامین کنند.

طاهره ایزدی ـ استان کردستان

301910