فارس

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خبر داد:

نشست مجازی هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با حضور کلا‌‌ن‌شهر شیراز

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با حضور این کلان‌شهر و به صورت مجازی خبر داد.
مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) خبر داد:

آغاز فعالیت موکب احمد بن موسی از ١٥ مهرماه در شیراز

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) از آغاز فعالیت موکب احمد بن موسی از ١٥ مهرماه در شیراز در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ مدت ۳ روز دایر می‌شود.
مدیرکل تعاون فارس تاکید کرد:

ورزش کارگری در شناسنامه متولی ورزش دیده شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به فعالیت هیات ورزش کارگری استان در همه شهرستان ها، خواستار توجه ویژه متولی ورزش فارس در این باره شد.
رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد:

راه نرفته فارس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات!

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه این استان راه نرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار دارد، خواستار حل فوری مشکلات در این عرصه شد و گفت: این حجم از مشکلات شایسته شیراز که باید قطب الکترونیک باشد، نیست.
با اقدام جهادی کشاورزان قیروکارزین انجام شد؛

انتقال آب رودخانه به اراضی کرکویه در قیروکارزین

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر گفت: با ساخت یک کانال انتقال آب در روستای کرکویه از بخش افزر شهرستان قیروکارزین امکان کشت آبی برای بیش از 40 هکتار از اراضی این روستا فراهم شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

کاهش حساسیت‌ عمومی و افزایش ابتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کاهش حساسیت عمومی در مقابله با کرونا نگران‌کننده است، تاکید کرد: توجه عمومی نسبت به ضرورت استفاده از ماسک باید افزایش یابد.
در شیراز اتفاق افتاد:

مرگ مبهم محیط بان پارک ملی بمو

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد که عصر روز جمعه ١١ مهرماه سید ابراهیم قطب، محیط بان خدوم پارک ملی بمو هنگام کشیک در محل مرکز پارک، بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

معاون عمرانی استانداری فارس عنوان کرد:

مرگ۴۸۰ نفر در راه‌های اصلی استان فارس از ابتدای سال جاری

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: در ۵ ماهه اول سال گذشته ۴۸۰ نفر در راه‌های اصلی استان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال جاری به ۲۹۵ نفر کاهش پیدا کرده است .
طی آئینی همزمان با گرامی‌داشت روز سالمند و با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور و رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد فارس مجموعه مرکز آموزش علمی کاربردی پارک سلامت و روان به افتتاح و بهره برداری رسید.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که عملیات ارزیابی تقاضا‌های نام نویسی برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی در این استان آغاز شده و بزودی ساخت این واحد‌ها کلید می‌خورد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کانون کارآفرینی استان در وهله نخست با حفظ و مواظبت از فرصت‌های شغلی موجود و در وهله دوم با حمایت، هدایت و آموزش افراد در ارتباط با کارآفرینی می‌تواند وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشد.

یک متخصص فیزیک پزشکی در شیراز با کمک همکاران خود با هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی و به حداقل رساندن تاثیر پرتوها به سلول‌های طبیعی اطراف تومور، با استفاده از پرتوهای متفاوت، تکنیک‌های متفاوتی را در درمان از جمله پرتو درمانی و درمان به روش سه‌بعدی (IMRT (Intensity modulation Radiation Therapy ایجاد کرده‌ است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه ٨٠ درصد از کودکان کار و خیابانی در شیراز را اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانی تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار گویای این ادعاست که هنوز ایرانی‌ها نپذیرفته‌اند که فرزندان آنها سرچهارراه کار کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از ابلاغ تعهد کاشت بیش از 6 هزار هکتار محصولات راهبردی در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال ترویج برای تحقق سطوح ابلاغی کاشت محصولات گندم، جو، چغندر قند و کلزا هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی فارس خبر داد و افزود: این اتفاق موجب ورود محصولات جدید به بازار می‌شود و علاوه بر اینکه عرضه افزایش پیدا خواهد کرد، رونق اقتصادی هم ایجاد می‌شود.
فاز چهارم طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار با ظرفیت تولید انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی و کیفی به میزان یک میلیون تن با میزان سرمایه گذاری بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۸۷۰ نفر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در رأس هیئتی متشکل از معاونین وازرتخانه وارد فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شد و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
در دل طبیعت استان فارس، تنگه‌ای سرسبز با رودی خروشان که از میان آن می گذرد، جا خوش کرده است. شباهت زیاد آبشار آن به «دم اسب» باعث شده این نام را بر آن بگذارند.
مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت :

کوچ عشایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت : همزمان با فصل پاییز، کوچ عشایر علاوه بر دشواری‌های همیشگی، امسال با وجود شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ مهرماه آغاز می شود.
سازمان آگهی های پرسون