مرکز مشاور مرکز ناباروری در ببمارستان دانشگاه علوم پزشکی

معاون درمان دانشگاه عذوم پزشکی شیراز گفت: مرکز مشاور نا باروری به زودی در شیراز راه‌اندازی می‌شود.
تصویر مرکز مشاور مرکز ناباروری در ببمارستان دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز مشاوره نا باروری در بیمارستان‌های دانشکده علوم پزشکی شیراز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

مهرداد شریفی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : مشاوره ناباروری در دانشگاه علوم پرشکی با موضوع اجاره رحم و تخمک در بیمارستان برای زنانی که مشکل بارداری دارند راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خدمات نا باوری در بیمارستان دانشگاه شیراز بدون دریافت هزینه از بیماران انجام می‌شود، افزود: با دلالانی که به طور غیر قانونی اقدام به اجاره تخمک رحم می کنند برخورد قانونی می‌شود.

این مسئول در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان فارس تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده جمع کل بیماری‌های کرونا در فارس 670 هزار بوده است و در این راستا در بخش سرپایی در مدت 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد برای معالجه به بیمارستان‌ها و مراجعه بیماران بستری‌ 7 درصد افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: خدمات عمل جراجی اورژانسی 52 هزار و 389 هزار نفر، عمل جراحی عادی 14 هزارو 476، 4 میلیون و 506 هزارو 372 خدمات پاراکلینیکی در بیمارستان‌ها طی 7 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اجرا شده است.

شریفی بیان داشت: راه‌اندازی مرکز ناباروری، 6 مرکز iui، اجرای طرح جوانی، بهره‌برداری از مرکز mcmc یا پایش مراقبت‌ها، افتتاح مراقبت‌های درمانی بطور 24 ساعته در شهویور ماه سال 89 از دیگر برنامه‌های معاونت درمان است.

وی تصریح کرد: انتقال 3 هزارو 800 جنین، 2 شیفت شدن زایشگاه دولتی زینبیه، راه‌اندازی طرح نفس در مورد مادرانی که به علت مشکلات نیاز به سقط جنین دارند، پیگیری تماس تلفنی 7 هزارو 765 ارباب و رجوع که کارهای بیمارستانی و جابجایی 22 هزارو 138 بیمار از بیمارستان از دیگر عملکرد معاونت درمانی است.

این مسئول بیان داشت: رسیدگی به مادران باردار و کودکان پر خطر و انتقال به مرکز درمانی به صورت 24 ساعته برای درمان قطعی، راه‌اندازی ستاد تعرفه راجع به شکایات و نظارت درمانی که از ابتدای سال جاری تا کنون 2 میلیاردو 700 میلیون تومان هزینه‌های اضافی که مشمول تخلف بوده برگردانده شده است.

شریفی اضافه کرد: پلمپ 20 مرکز غیر مجاز با هزارو 793 پرونده تخلف از سوی مرکز تعزیرات، اجرای ملی طرح خانواده سطح 2، خدمات درمانی در قالب توریسم درمانی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه، خرید 2 هزار آمبولانس جدید در کشور و اختصاص تعدادی به استان فارس، خرید دستگاه سایبر نایف با اعتبار 200 تا 250 میلیارد تومان برای تشخیص بیماران سرطانی وقابل استفاده برای 8 استان از جمله فعالیت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

439801