برگزاری یازدهمین همایش سلامت زنان در شیراز

رییس سلامت، تحقیقات سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یازدهمین همایش سلامت زنان با حضور اساتید و صاحبنظران در شیراز برگزار شد.
تصویر برگزاری یازدهمین همایش سلامت زنان در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس مرکز تحقیقات سلامت، سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یازدهمین همایش بین المللی سلامت زنان با حضور اساتید و محققان عرصه سلامت در شیراز برگزار شد.
کامران باقری لنکرانی امروز در این همایش افزود: عوارض طولانی مدت کرونا در بانوان، خشونت درون خانواده حین شیوع بیماری کرونا با افزایش ٢٠ تا ٣٠ درصدی، فرسودگی شغلی در پرستاران و کارکنان نظام سلامت که با تحقیقات به عمل آمده به ٦٤ درصد و در پزشکان عمومی و متخصصان به ٤٠ درصد رسیده مهم‌ترین محورهای همایش است.
لنکرانی خاطر نشان کرد: بررسی بیماری‌های روحی، روانی، جسمی زنان، به ویژه در پسا کرونا در قالب میزگرد با حضور کارشناسان و پژوهشگران از دیگر اهداف همایش است.
رییس مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از تعداد ٢٤٣ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ١١١ مورد برای ارائه در این گردهمایی علمی پذیرفته شده و به صورت کتابچه و خلاصه مقاله در اختیار دانشحویان و اساتید عرصه سلامت زنان قرار می گیرد.
وی افزود: تغذیه خانواده، چالش اهمیت غذایی در گروه‌های آسیب پذیر، عوارض جسمی پس از کرونا، ارتقای سلامت زنان در دوران پاندمی و سلامت زنان در جامعه ایثارگری از دیگر موضوعات مطرح شده که به صورت میزگرد در این همایش ارائه می‌شود.

439992